جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گزارش Adjust از وضعیت اپلیکیشن مارکتینگ در سال 2018 + [اینفوگرافیک]

فهرست محتوا

شرکت ادجاست (Adjust) در آخرین به‌روزرسانی خود از گزارش روندهای جهانی موبایل آمار و ارقام جالب‌توجهی از بازار موبایل و تقلب موبایلی ارائه داده است. در این اینفوگرافیک موبایل مارکتینگ آمار و اطلاعات مربوط به مارکت بازاریابی موبایلی و به‌طور خاص اپلیکیشن مارکتینگ مورد بررسی قرار گرفته است.

شرکت ادجاست با بررسی بیش از 7000 اپلیکیشن، این داده‌ها را به‌صورت فصلی (چهار بازه زمانی سال 2018 میلادی) و بر اساس نوع پلتفرم، نوع جذب کاربر، منطقه جغرافیایی و از همه مهم‌تر به تفکیک انواع کسب‌وکارهای مبتنی بر اپلیکیشن منتشر کرده است. در این بلاگ به شرح کامل این آمار می‌پردازیم:

اینفوگرافیک وضعیت اپلیکیشن مارکتینگ در سال 2018

رفتار کاربران پیش از نصب اپلیکیشن

  1. نرخ کلیک به ازای نمایش (CTR) در اپلیکیشن‌های مختلف

بیشترین نرخ کلیک مربوط به اپلیکیشن‌های تجارت الکترونیک (1.76%) و کاربردی (1.72%) است.
کمترین نرخ کلیک مربوط به اپلیکیشن‌های حوزه مالی (0.80%) و سلامت (0.93%) است.

2. نرخ نصب (Conversion from click to install) در اپلیکیشن‌های مختلف

بیشترین نرخ تبدیل کلیک به نصب مربوط به اپلیکیشن‌های کاربردی (4.08 تا 5.80%) و اخبار-سرگرمی (1.89 تا 2.87%) است.
کمترین نرخ تبدیل کلیک به نصب مربوط به اپلیکیشن‌های تجارت الکترونیک (0.65%) و اجتماعی (0.86%) است.

3. هزینه به ازای نصب (CPI) در اپلیکیشن‌های مختلف

بیشترین مربوط به اپلیکیشن‌های سفر (5.73%) و سلامت (5.39%) است.
کمترین مربوط به اپلیکیشن‌های کاربردی (0.44) و اخبار-سرگرمی (0.96%) است.

میزان نصب‌های تقلبی در اپلیکیشن‌های مختلف

بیشترین تقلب موبایلی در اپلیکیشن‌های تجارت الکترونیک (26.6%) و اجتماعی (25.06%) اتفاق می‌افتد.
کمترین تقلب موبایلی در اپلیکیشن‌های اخبار-سرگرمی (2.68%) و کاربردی (3.48%) اتفاق می‌افتد.

انواع تقلب موبایلی و وضعیت اپلیکیشن مارکتینگ از نگاه ادجاست

انواع تقلب موبایلی

در تمام فصول سال 2018 پرتکرارترین نوع تقلب موبایلی از نوع Click Injection و کم تکرارترین مربوط به ربات‌ها و کاربران جعلی است.

جعل و تقلید کیت توسعه نرم‌افزار (SDK Spoofing) چیست؟ آیا SDK Signature چاره کار است؟
بخوانید

رفتار کاربران درون اپلیکیشن در سه‌ماهه آخر 2018

این قسمت از گزارش اپلیکیشن مارکتینگ به داده‌های آنالیتیکس اختصاص دارد و به‌طور خاص به آمارهای مربوط به نرخ بازگشت (Retention Rate) و نسبت نشست به کاربر (Session per User) می‌پردازد و این دو را بر اساس 4 متغیر بررسی می‌کند: اپلیکیشن‌های مختلف، موقعیت جغرافیایی، نوع جذب و سیستم‌عامل.

1. نرخ بازگشت (Retention Rate)

بر اساس اپلیکیشن‌های مختلف

بیشترین نرخ بازگشت کاربران در اولین روزهای نصب اپلیکیشن مربوط به اپلیکیشن‌های بازی (27.35%) است و در هفته چهارم پس از نصب، مربوط به اپلیکیشن‌های تجارت الکترونیک (7.07%) است. همواره کمترین نرخ بازگشت کاربران در یک بازه زمانی 28 روزه از نصب اپلیکیشن، مربوط به اپلیکیشن‌های حوزه سفر (4.33%) است.

در مناطق جغرافیایی مختلف

بیشترین نرخ بازگشت مربوط به کاربران آمریکای شمالی (20.92%) و کمترین نرخ بازگشت مربوط به کاربران آمریکای جنوبی (5.48%) است.

بر اساس نوع جذب کاربر

نرخ بازگشت به اپلیکیشن در روزهای اول مربوط به کاربرانی است که با کمپین‌های تبلیغاتی و پرداخت هزینه جذب شده‌اند (22.51%).

با گذشت اولین روز از نصب، بیشترین نرخ بازگشت مربوط به کاربرانی است که به‌صورت ارگانیک جذب اپلیکیشن شده‌اند (21.59%).

بر اساس سیستم‌عامل کاربران

بیشترین نرخ بازگشت در روز اول پس از نصب اپلیکیشن، مربوط به کاربران پلتفرم اندروید (21.67%) است. با گذشت اولین روز از نصب، کاربران پلتفرم iOS بیشتر از کاربران اندروید به اپلیکیشن بازمی‌گردند.

2. نسبت سشن به کاربر (Session per User)

بر اساس اپلیکیشن‌های مختلف

بیشترین مدت زمان صرف شده کاربران در اپ در یک بازه زمانی 28 روزه مربوط به اپلیکیشن‌های اجتماعی (2.96%) است.

همواره در یک بازه زمانی 28 روزه از نصب اپلیکیشن، کمترین مدت زمان صرف شده کاربران در اپ در اولین روزهای نصب، مربوط به اپلیکیشن‌های سفر (1.50%) است.

در مناطق جغرافیایی مختلف

بیشترین زمان تعامل کاربران با اپلیکیشن مربوط به اروپا (2.07%) است و با اختلاف 5 دقیقه کمترین زمان تعامل کاربران با اپلیکیشن مربوط به آفریقا و خاورمیانه است (کمتر از 2%).

بر اساس نوع جذب کاربر

همواره در یک بازه زمانی 28 روزه از نصب اپلیکیشن، کاربرانی که به‌صورت ارگانیک (2.31%) جذب اپلیکیشن شده‌اند در مقایسه با کاربرانی که با کمپین‌های تبلیغاتی و با هزینه (1.67%) به اپلیکیشن آمده‌اند مدت زمان بیشتری را در اپ می‌مانند.

بر اساس سیستم‌عامل کاربران

همواره در یک بازه زمانی 28 روزه از نصب اپلیکیشن، کاربران iOS زمان بیشتری را در مقایسه با کاربران اندروید در اپلیکیشن صرف می‌کنند (1.80%)

[metrix_cta link=”https://docs.metrix.ir” text_link=”سؤال تخصصی دارم” params=”utm=college&utm=google” title=”ترکر متریکس؛ اولین پلتفرم ایرانی آنالیز موبایل مارکتینگ” content=”در بخش مستندات فنی متریکس به سؤالات متداول شما در مورد هر آنچیزی که برای پیاده‌سازی SDK متریکس باید بدانید پاسخ داده‌ایم” image=”https://blog.metrix.ir/wp-content/uploads/2018/12/favicon.png”]

سال 2018 سال پر فراز و نشیبی برای اکوسیستم جهانی موبایل مارکتینگ بود. در این اینفوگرافیک سعی کردیم تا به شما در کسب چشم‌انداز کلی و جهانی نسبت به وضعیت کسب‌وکارهای مبتنی بر اپلیکیشن کمک کنیم. می‌توانید قابلیت‌های ترکر متریکس و همچنین سایر آمارهای جهانی را در بخش اخبار بلاگ، دنبال کنید.

آیا این مقاله نیاز شما را برطرف کرد؟

برای امتیازدهی روی ستاره‌ها کلیک کنید

میانگین 0 / 5. تعداد آرا 0

اولین نفر باشید که به این مقاله امتیاز می‌دهید