جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

5 گام برای مهاجرت ایمن از ادجاست به متریکس

فهرست محتوا

مدتی است زمزمه‌های خروج ادجاست از ایران به گوش می‌رسد. با شنیدن این خبر، یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های مهم اپ مارکترها، صاحبان اپلیکیشن و توسعه دهندگان نرم افزار، مهاجرت از ادجاست به متریکس یا یک پلتفرم اتریبیوشن دیگر است. به عبارت دیگر، بسیاری از دیجیتال مارکترها می‌خواهند بدانند چطور می‌توان داده‌هایی که تا پیش از این در Adjust داشته‌اند به ترکر دیگری منتقل شود. در این پست از بلاگ متریکس می‌خواهیم به نحوه مهاجرت از یک پلتفرم اتریبیوشن مانند Adjust به سرویس ترکر دیگر نظیر متریکس بپردازیم:

فرایند مهاجرت، بسته به سیستم‌های مختلف، تنظیمات و ارتباط‌ میان دپارتمان‌های گوناگون نیازمند ملاحظات دقیقی است. تیم فنی متریکس به مشتریان خود از هر نوع اپلیکشن، از بازی گرفته تا تجارت الکترونیک و خدمات مالی در تجربه یک مهاجرت کامل و ایمن کمک می‌کند.

نکته اول: یکی از بخش‌های مهم در هر مهاجرتی، انتقال داده و ثبت کردن آن به شیوه‌ای است که این اطمینان حاصل شود که کاربران فعلی که اپلیکیشن شما را به‌روزرسانی می‌کنند، به عنوان کاربران جدید در نظر گرفته نشوند. در صورتی که یک اپلیکیشن برای اولین بار در استورها با SDK متریکس منتشر شده باشد، این خطر وجود دارد که در صورت عدم رعایت گام‌های یک مهاجرت دقیق و اصولی، آن دسته از کاربران فعلی که اپلیکیشن را با SDK متریکس به‌روزرسانی می‌کنند، از طرف متریکس به عنوان کاربر جدید شمارش شوند. متریکس در این مورد خاص تمایل دارد که برای حصول اطمینان از اینکه فرآیند اتریبیوشن به دقت انجام شود و صحت آمار تضمین شود، با مشتریان خود در هر مرحله از فرآیند مهاجرت همراه باشد.

نکته دوم:  یک مشکل مهم در فرآیند مهاجرت به ترکر جدید، بازنشر لینک‌های ردگیری (tracking) است. تقریباً تمامی کسب‌وکارهای مبتنی بر اپلیکیشن، لینک‌های ردگیری خواهند داشت که روی وبسایتشان، ایمیل‌ها و در دیگر کمپین‌های فعال بازاریابی‌شان تنظیم می‌شود. برای انجام یک مهاجرت صحیح و کامل لازم است که تمامی این لینک‌ها به گونه‌ای تغییر کنند که در نهایت، به جای سرویس‌دهندگان قبلی، از ترکرهای متریکس استفاده کنند. داشبورد متریکس برای ساده کردن این فرایند،  امکان ساخت سریع  کمپین را مشابه ادجاست فراهم کرده است و مشتریان جدید می‌توانند تنها با چند کلیک، ساختار کمپین‌های فعلی خود (سطوح ۴گانه تعریف ترکر) را حفظ کنند و در همان حالت مشابه با ادجاست، ساختار ترکرهای خود را در چهار سطح مرسوم مشاهده کنند.

5 گام برای مهاجرت از ادجاست به متریکس

مهمترین فاکتور برای تجربه یک مهاجرت موفق از یک پلتفرم به یک پلتفرم ترکر دیگر، تعامل و همکاری است. متریکس به منظور ایجاد طرح و راه حلی که متناسب با نیازهای مشتری باشد و نیز در راستای مقاصد کلی بازاریابی آنها باشد، مشتاق است تا پیش از هر اقدامی برای مهاجرت، با مشتریان خود در تمامی جزییات مهاجرت همکاری کند. گام‌های زیر، مراحل مهاجرت را بیان می‌کنند:

1-    در متریکس اکانت بسازید

اولین قدم، ایجاد و ثبت تنظیمات اولیه اپلیکیشن موبایل شما در داشبورد متریکس است. در این مرحله، یک کلید اپلیکیشن (App Id) برای هر اپلیکیشن در نظر گرفته شده است تا بتواند عملیات یکپارچه­‌سازی (integration) با SDK را انجام دهد. این کار به SDK امکان می‌دهد تا با بک‌اند متریکس ارتباط برقرار کند و تمامی رخداد‌ها را از این پس برای سرور ارسال کند.

2-    استراتژی بازاریابی خود را با ما در میان بگذارید

هدف از مرحله دوم در مهاجرت از ادجاست به متریکس درک نیازهای مشتریان بر اساس استراتژی بازاریابی آنها است. متریکس علاقه دارد تا با مشاهده‌ی وضعیت فعلی اپلیکیشن شما و بر اساس KPI های کمپین‌ها، به شما کمک کند تا تشخیص دهید که چه روشی بهترین نتیجه را خواهد داد. این مرحله بیشتر شبیه مشاوره است زیرا ممکن است برخی مشتریان ندانند تا چه میزان می‌توانند به شرکای تبلیغاتی خود اعتماد کنند و کانال‌های تبلیغاتی خود را چگونه با یکدیگر مقایسه کنند. در این مرحله، آموزش نقش مهمی دارد؛ بنابراین متریکس می‌کوشد تا در حد امکان به مشتریانش راهنمایی دهد تا آنها بتواند استراتژی‌های بازاریابی خود را پس از این مهاجرت شفاف‌تر و حتی مستحکم‌تر کنند.

3-    داده‌های خود را از ادجاست به متریکس منتقل کنید

گام سوم بر انتقال داده‌های قبلی متمرکز است و از تمامی مراحل دیگر اهمیت بیشتری دارد. در اینجا تمام چیزی که متریکس به عنوان یک ترکر نیاز دارد تهیه داده‌های قبلی در چارچوب یک فرمت مشخص از داشبورد ادجاست شما است. در ادامه‌ی گام قبل در مورد استراتژی‌های بازاریابی و تنظیمات آن، متریکس توانایی آن را دارد که تمامی داده‌های قبلی ارائه شده توسط شما را بر روی دیتابیس خود ثبت و نگهداری کند. با انجام بازیابی کامل داده‌ها طی این فرایند، بخش عظیم و اصلی فرآیند مهاجرت با موفقیت انجام گرفته است.

4-    ترکر متریکس را با اپلیکیشن خود تطبیق دهید

مرحله چهارم برای مهاجرت از ادجاست به متریکس باید توسط تیم توسعه فنی اپلیکیشن انجام گیرد. پس از طی توافقات اولیه با تیم مارکتینگ مشتریان برای درک بهتر نیازهای بازاریابی آنها، تیم توسعه‌دهنده باید طبق دستورالعمل توضیح داده شده در SDK، پیاده‌سازی ترکر متریکس را کامل انجام دهد. البته طی این فرآیند، تیم پشتیبانی فنی متریکس این آمادگی را دارد که در تمامی مراحل پیاده‌سازی به کمک توسعه‌دهندگان بیاید و به آنها آموزش دهد که چطور می‌توانند پلتفرم ترکر متریکس را در اپلیکیشن خود مطابقت دهند.

5-      کال‌بک‌ها را تنظیم کنید

گام پنجم، زمان تنظیم کردن کال بک‌ها است. متریکس هم مانند ادجاست، هیچ داده‌ای را در سطح کاربر لاگ نمی‌کند. این نکته بسیار مهمی است چرا که در این گام، دسترسی مستقیم به اطلاعات به مشتری داده می‌شود تا داده‌های خود را ببیند، بتواند آنها را با سیستم‌های داخلی ارتباط با مشتری (CRM) خود هماهنگ کند و عملیات تحلیل داده را انجام دهد. در صورتی که مشتریان، سامانه‌های هوش تجاری (BI) خودشان را داشته باشند، متریکس این آمادگی را دارد تا برای شفاف‌سازی فرایند دریافت و ارسال داده‌ها، با تیم BI مشتریان همکاری کند تا به آنها در دستیابی به تمامی جزییات رخدادهای درون اپلیکیشن کمک کند.

پس از اینکه عملیات یکپارچه سازی SDK متریکس انجام شد، زمان آن است که اپلیکیشن تطبیق‌یافته با متریکس را در استورهای خود به‌روزرسانی کنید.

اگر هم اکنون در این مرحله هستید، این یعنی فرایند مهاجرت شما پایان یافته است. به متریکس خوش آمدید!

آیا این مقاله نیاز شما را برطرف کرد؟

برای امتیازدهی روی ستاره‌ها کلیک کنید

میانگین / 5. تعداد آرا

اولین نفر باشید که به این مقاله امتیاز می‌دهید