جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

معرفی قابلیت گزارش نصب‌ها و رخدادهای ارگانیک به تفکیک اپ استورهای مختلف (per store tracking)

فهرست محتوا

بسیاری از تبلیغ دهندگان حرفه‌ای و صاحبان اپلیکیشن، تنها به یک استور خاص برای انتشار اپلیکیشن خود اکتفا نمی‌کنند. یک اپلیکیشن علاوه بر آنکه به واسطه شبکه‌های تبلیغاتی مختلف قابلیت نمایش و تبلیغ دارد، در فروشگاه‌های اپلیکیشن مختلف نیز منتشر می‌شود. یکی دیگر از قابلیت‌های مفید و مهم ترکر متریکس امکان رصد نصب‌های حاصل از استورهای مختلف علاوه بر شبکه‌های تبلیغاتی (Ad network) متفاوت است. در این پست از بلاگ متریکس به این فیچر می‌پردازیم و توضیح می‌دهیم که ارائه آمار به تفکیک استورها چقدر در شفاف‌سازی میزان نصب‌های صورت گرفته برای یک اپلیکیشن و در نتیجه کمک به صاحبان اپلیکیشن در شناسایی منابع جذب کاربران خود مؤثر است.

منظور از رصد و شناسایی تعامل کاربران با اپلیکیشن از استورهای مختلف چیست؟

 واقعیت این است که شما همواره با یک اپ استور خاص (مثلاً کافه بازار یا گوگل پلی) کار نمی‌کنید. فروشگاه‌هایی مانند گوگل پلی استور و اپ استور نیز جایگاه‌های دیگری برای نمایش و تبلیغ اپ شما هستند. منظور ما شرایطی است که شما اپلیکیشن خود را روی استورهای دیگر علاوه بر کافه بازار یعنی پلی استور، اپ استور، مای کت، سیب اپ و دیگر استورهای ایرانی منتشر کرده‌اید یا آن را به عنوان یک دانلود مستقیم در سایت خود پخش کرده‌اید و یا اینکه آن را در یک کانال تلگرام تبلیغ کرده اید تا اپلیکیشن را دقیقاً روی دستگاه کاربران از پیش بارگذاری کند.

متریکس چطور نصب‌های مستقیم حاصل از تبلیغات تلگرامی را شمارش می‌کند؟ (pre-install tracking)
بخوانید

اما شما چطور باید بدانید که نصب‌های حاصل از کمپین‌های اجرا شده در استورهای دیگر واقعاً چقدر درآمد دارند؟ و همچنین چطور می‌توانید تفاوت میان مخاطبان جذب شده از استورهای مختلف را درک کنید؟ همچنین در برخی موارد، شما لینکی برای کلیک کاربر بر روی ترکر و رصد منبع جذب کاربر ندارید، زیرا که کمپین به صورت نصب مستقیم است. در چنین مواردی است که این ویژگی متریکس به کمک شما خواهد آمد.

متریکس چطور رخدادهای استورهای مختلف را رصد می‌کند؟

شما با استفاده از این ویژگی رصد استور متریکس، می‌توانید نسخه‌های مجزایی برای رصد اپلیکیشن خود به ازای هر کدام از استورهای موردنظر خود تولید کنید. پس از انتشار این نسخه‌ها در استورها، متریکس بر اساس استوری که هنگام build اپ تعریف کرده‌اید، کاربران ارگانیک شما را که به ازای استورهای مختلف می‌آیند تفکیک می‌کند.

این کار به شما امکان می‌دهد که ببینید هر اپ استور چه تعداد کاربر برای اپلیکیشن شما می‌آورد، آن کاربران در مقایسه با یکدیگر چقدر تعامل دارند، نرخ بازگشت آنها چقدر باکیفیت است، نرخ تبدیل آنها به کاربرانی که به مرحله خرید می‌رسند چقدر است و در واقع می‌توانید به تمام تحلیل‌های دیگری که تاکنون نیز از متریکس دریافت می‌کردید دسترسی داشته باشید.

این ابزار نیازمند وارد کردن یک کد – عبارت متنی مشخص (مانند bazaar یا google play) است که توسعه‌دهندگان اپلیکیشن شما در جریان فرایند پیاده‌سازی SDK طبق مستندات از آن استفاده خواهند کرد. هنگامی که apk اپلیکیشن خود را به یک استور یا پارتنر شخص ثالث برای انتشار و نصب ارائه کرده باشید می‌توانید از آن عبارت متنی خاص ذکر شده استفاده کنید و توسعه‌دهندگان شما می‌توانند از آن عبارت برای ایجاد یک نسخه مخصوص از اپلیکیشن در آن استور خاص استفاده کند و در نهایت همان نسخه از اپ می‌تواند در استور مورد نظر منتشر شود.

نمونه‌ای از گزارش متریکس به تفکیک استورهای مختلف را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

گزارش نصب ها و رخدادهای ارگانیک به تفکیک استورها با متریکس

قابلیت رصد نصب‌ها و رخدادهای اپلیکیشن به تفکیک استورهایی که جایگاه نمایش و تبلیغ آن اپ هستند، یکی از قابلیت‌های مهم داشبورد متریکس است. این فیچر برای آن دسته از صاحبان اپلیکیشن که نمایش و تبلیغ اپ خود را تنها به کافه بازار محدود نمی‌کنند بسیار کاربرد دارد. شما می‌توانید با متریکس علاوه بر گزارش اولیه از تعداد نصب‌ها، جزئیات دقیق‌تر در مورد میزان نصب‌های مجدد، حذف اپ و نیز عملکرد کمپین‌های تبلیغاتی ریتارگتینگ باخبر شوید. برای آشنایی با دیگر قابلیت‌های پلتفرم متریکس، بخش اخبار بلاگ را دنبال کنید.

 

 

آیا این مقاله نیاز شما را برطرف کرد؟

برای امتیازدهی روی ستاره‌ها کلیک کنید

میانگین 4 / 5. تعداد آرا 1

اولین نفر باشید که به این مقاله امتیاز می‌دهید