جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ترندهای درآمدزایی از اپلیکیشن در ۲۰۲۰

فهرست محتوا

اپلیکیشن‌های موبایل بستر خوبی برای پیاده‌سازی روش‌های خلاقانه کسب درآمد هستند. پیش‌بینی می‌شود که بازار برنامه‌های موبایل تا سال ۲۰۲۶، حدود ۴۰۷ میلیارد دلار ارزش داشته باشد. اگر شما هم صاحب کسب‌وکاری هستید و یک یا چند اپلیکیشن موبایل دارید، احتمالا علاقه‌مند هستید که درمورد جدیدترین ترندهای درآمدزایی از اپلیکیشن بدانید. در ادامه این مقاله قصد داریم به این سوال که بهترین روش‌های کسب درآمد از اپلیکیشن در ۲۰۲۰ کدام روش‌ها هستند، پاسخ دهیم.

فعالین حوزه موبایل مارکتینگ، برای کسب موفقیت‌های بیشتر و تاثیرگذارتر در بازار رقابتی موجود، باید به دنبال راه حل‌هایی برای تنوع بخشیدن و بهینه‌سازی استراتژی‌های کسب درآمد از برنامه موبایل باشند. آگاه و به‌روز بودن در مورد بهترین ترندهای درآمدزایی از اپلیکیشن در ۲۰۲۰، برای موبایل مارکترها لازم و ضروری است. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم در مورد ترندهای درآمدزایی از اپلیکیشن در ۲۰۲۰ و روش کار با هر یک از آن‌ها صحبت کنیم:

۱ – تبلیغات درون برنامه‌ای

ترندهای تبلیغات درون برنامه‌ای

قرار دادن تبلیغات در برنامه‌های موبایل، از اولین و اصلی‌ترین ترندهای درآمدزایی از  اپلیکیشن است. تبلیغات درون برنامه‌ای که یکی از روش‌های اصلی کسب درآمد از برنامه موبایل هستند، طرفداران زیادی در میان موبایل مارکترها دارد. بر اساس آماری که وب سایت Statista منتشر کرده است، هزینه‌های تبلیغات موبایل در سال ۲۰۱۹ در حدود ۱۹۰ میلیارد دلار بوده است و این مقدار طبق پیش بینی آن‌ها قرار است در سال ۲۰۲۰ به بیش از ۲۸۰ میلیارد دلار برسد.

تبلیغات درون برنامه‌ای می‌توانند به شکل‌های مختلفی پیاده‌سازی و باعث کسب درآمد از اپلیکیشن شوند. اصول موبایل مارکتینگ ایجاب می‌کند که برای دریافت بیشترین و بهترین بازخورد، با توجه به اپلیکیشن و محصولی که قرار است در آن تبلیغ شود، باید بهترین روش تبلیغ درون برنامه‌ای را پیدا و پیاده‌سازی کنید. اما کدام تبلیغات درون برنامه‌ای از همه موثرتر هستند؟

ترندهای تبلیغات درون برنامه‌ای

تبلیغات ویدئویی جایزه‌ای

تبلیغات ویدئویی جایزه‌ای از آن دسته تبلیغات درون برنامه‌ای هستند که هم کاربران دوست‌شان دارند و هم به نفع صاحبین اپلیکیشن‌ها هستند. دلیل استقبال کاربران از این دسته از تبلیغات درون برنامه‌ای این است که آن‌ها می‌دانند در ازای تماشای ویدیوهای تبلیغاتی، پاداش و هدیه‌ای انتظارشان را می‌کشد. حتی در بیشتر موارد، شاهد آن هستیم که کاربر برای کسب امتیاز بیشتر یا شانس دوباره برای بازی کردن، داوطلبانه به سراغ تماشای یک ویدیوی تبلیغاتی ۳۰ ثانیه‌ای می‌رود.

از مزایایی که تبلیغات ویدئویی جایزه‌ای را به یکی از ترندهای تبلیغات درون برنامه‌ای تبدیل می‌کند، همین است که اکثر آن‌ها اختیاری هستند و به درخواست کاربر پخش می‌شوند. این که کاربران در صورت بی‌علاقگی می‌توانند از این ویدیوهای تبلیغاتی در امان بمانند، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که به تبلیغات ویدئویی جایزه‌ای برتری بخشیده است.

از طرفی گفتیم که تبلیغات ویدئویی جایزه‌ای برای صاحبین کسب‌وکار‌ها نیز به‌صرفه و مفید است. یکی از گذارشات وب سایت eMarketer که در آن تبلیغات ویدئویی جایزه‌ای را رایج‌ترین شیوه تبلیغات درون برنامه‌ای و کسب درآمد از اپلیکیشن معرفی کرده است، می‌تواند مهر تاییدی بر این موضوع باشد. همچنین Unity Ads از تبلیغات ویدئویی جایزه‌ای به عنوان «بهترین روش کسب درآمد در تبلیغات دورن بازی‌ها» یاد می‌کند.

تبلیغات تعاملی

برای تبلیغ بازی‌های موبایل، اجرا کردن نسخه دمو و فراهم کردن امکان بازی برای کاربران، از بهترین روش‌های تبلیغات درون برنامه‌ای به شمار می‌رود. در این روش کاربر متوجه کیفیت و ویژگی های بازی می‌شود و احتمالا در صورتی که این بازی باب طبع و سلیقه او باشد، آن را نصب خواهد کرد. این دقیقا همان چیزی است که تبلیغ‌دهنده، شرکت تبلیغاتی و صاحب اپلیکیشن موبایل انتظار دارند.

به همین دلیل این شیوه تبلیغات نیز به یکی از ترندهای تبلیغات درون برنامه‌ای تبدیل شده است و از کارامد‌ترین روش‌های کسب درآمد از اپلیکیشن به شمار می‌رود. تبلیغات تعاملی، با توجه به پیشرفت تکنولوژی، در سال‌های اخیر محبوبیت بیشتری در میان صاحبین بازی‌های موبایل کسب کرده‌اند و امروزه طرفداران زیادی دارند.

تبلیغات همسان

تبلیغات همسان یکی از روش‌های محبوب کسب درآمد از اپلیکیشن است که تجربه کاربر از کار با اپلیکیشن موبایل را خراب نمی‌کند. حضور این تبلیغات که از لحاظ ساختار و محتوا با اپلیکیشن موبایل هم‌خوانی دارند، به هیچ وجه برای کاربر آزاردهنده نیست و به همین دلیل در میان ترندهای تبلیغات درون برنامه‌ای قرار گرفته است. این دسته از تبلیغات درون برنامه‌ای به دلیل هماهنگی با محیط اپلیکیشن، مانع از بی‌توجهی کاربر به تبلیغ می‌شوند و اثربخشی آن را بالا می‌برند.

هزینه صرف‌شده برای تبلیغات همسان در اپلیکیشن‌های موبایل، به حدود ۱۸ میلیارد دلار می‌رسد و ۸۴ درصد از هزینه‌هایی که برای تبلیغات همسان در تمام بسترها می‌شود را به خود اختصاص داده است. از آن جایی که تبلیغات همسان باید با طراحی، شکل ظاهری و کارایی اپلیکیشن شما هم‌خوانی و مطابقت داشته باشد، می‌توانید رویکرد خلاقانه‌تری را در طراحی این دسته از تبلیغات درون برنامه‌ای پیش بگیرید. شاید این رویکرد بتواند تفاوت مثبتی در میزان دیده شدن و اثرگذاری تبلیغات شما ایجاد کند.

بهترین فرمت‌ های تبلیغات موبایلی کدام هستند؟ با انواع تبلیغات موبایلی آشنا شوید
بخوانید

متریکس ابزاری برای سنجش موبایل مارکتینگ

متریکس یک ابزار اتریبیشون و آنالیز موبایل مارکتینگ است

تا به این جا از میان ترندهای درآمدزایی از اپلیکیشن، در مورد حیطه گسترده و مهم تبلیغات درون برنامه‌ای صحبت کردیم. متریکس یک ابزار اتریبیشون و آنالیز موبایل مارکتینگ است که می‌تواند به شما در ارزیابی کیفیت تبلیغات درون برنامه‌ای کمک کند. این ابزار موبایل مارکتینگ به شما اجازه می‌دهد تا میزان درآمدی که از تبلیغات داشته‌اید را محاسبه کنید، رفتار کاربران خود را رصد کنید، تجربه کاربری را بهبود ببخشید و بهترین راهکارها برای درآمدزایی بیشتر از اپلیکیشن را شناسایی کنید.

با اطلاعاتی که متریکس در اختیار شما می‌گذارد، می‌توانید متوجه نوع برخورد کاربران با تبلیغات گوناگون شوید، از تعداد کاربرانی که باعث کسب درآمد از اپلیکیشن می‌شوند آگاه شوید و مهم‌ترین کانال‌های ورودی کاربران به برنامه موبایلی خود را پیدا کنید.

متریکس با ارائه اطلاعات جزئی در مورد درآمدهای حاصل از روش‌های گوناگون تبلیغات درون برنامه‌ای، به شما در انتخاب بهترین روش‌های تبلیغات و اصلاح استراتژی‌های پیشین‌تان کمک کند. این کار، که تبلیغات داده‌محور نام دارد باعث بهینه کردن هزینه‌ها و تخصیص بهتر منابع می‌شود.

علاوه بر این‌ها متریکس می‌تواند دقت محاسبه LTV (Life Time Value) کاربر را بالاتر ببرد. LTV از مقایسه هزینه‌ها و درآمدهای حاصل از هرکاربر به دست می‌آید. متریکس با ارائه اطلاعاتی مانند CAC (Customer Acquisition Cost) یا هزینه‌های جذب کاربر ومقدار درآمد کسب شده از این کاربر در اپلیکیشن (چه از طریق پرداخت‌های درون برنامه‌ای و چه از طریق واکنش مثبت نسبت به تبلیغات)، باعث محاسبه دقیق‌تر و بهتر کل سود حاصل از یک کاربر در چرخه کامل استفاده او از اپلیکیشن موبایل خواهد شد. عدد نهایی LTV به ما نشان می‌دهد آیا در انتخاب استراتژی‌های تبلیغاتی و جذب مخاطب موفق بوده‌ایم یا نه!

۲ مدل کسب درآمد فریمیوم

مدل کسب درآمد فریمیوم

کم‌تر کسی را پیدا می‌کنید که حاضر باشد برای دانلود اپلیکیشنی که تا به حال از آن استفاده نکرده است، پول پرداخت کند. آن‌ها نمی‌دانند که آیا این اپلیکیشن‌ها اصلا ارزش هزینه را دارند یا نه! در موبایل مارکتینگ برای حل این مشکل، اپلیکیشن‌های فریمیوم را پیشنهاد می‌دهند.

اپلیکیشن‌های موبایل زیادی فریمیوم هستند و این مدل کسب‌وکار و درآمدزایی روز به روز محبوب‌تر و گسترده‌تر می‌شود. به طوری که اپلیکیشن‌های فریمیوم توانسته‌اند جایگاه دوم را در میان ترندهای درآمدزایی از اپلیکیشن در ۲۰۲۰ کسب کنند. دانلود و استفاده از این اپلیکیشن‌ها تا مقطعی از زمان یا برای تعداد محدودی از خدمات رایگان است اما اگر قصد استفاده طولانی‌مدت از چنین اپلیکیشن‌هایی را داشته باشید یا به پوشش خدمات بیشتری نیاز پیدا کنید، مجبور به پرداخت هزینه وخرید اشتراک نسخه پریمیوم خواهید شد.

این اپلیکیشن‌ها به کاربر اجازه می‌دهند تا کارایی اپلیکیشن را قبل از پرداخت تست کنند و مطمئن شوند که این اپلیکیشن همان چیزی است که به آن نیاز دارند. صاحبین اپلیکیشن‌های فریمیوم با جلب اعتماد کاربران خود، می‌توانند به کسب درآمد بیشتری از اپلیکیشن امید داشته باشند.

البته بسیاری از اپلیکیشن‌های فریمیوم محدودیت زمانی ندارند و به کاربر اجازه می‌دهند که تا همیشه از نسخه فریمیوم البته با حضور تبلیغات استفاده کنند. در چنین شرایط این تبلیغات هستند که باعث کسب درآمد از اپلیکیشن می‌شوند. حال اگر کاربری به دنبال استفاده از نسخه بدون تبلیغ باشد، باید هزینه‌ای را به صاحبین اپلیکیشن بپردازد تا آن‌ها بتوانند از درآمد ناشی از تبلیغ چشم‌پوشی کنند. با توجه به همه این‌ها متوجه می‌شویم که اپلیکیشن‌های فریمیوم در هر شرایطی می‌توانند باعث کسب درآمد از برنامه موبایل شوند و به همین دلیل از ترندهای درآمدزایی در ۲۰۲۰ به شمار می‌روند.

یکی از بهترین مثال‌ها برای اپلیکیشن‌های فریمیوم، اپلیکیشن Spotify است. این اپلیکیشن موزیک آنلاین، محبوب و معروف قابلیت دانلود رایگان دارد و همه افراد می‌توانند بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای به آهنگ‌های آن گوش کنند؛ اما قابلیت‌هایی مثل انتخاب آهنگ در یک پلی‌لیست مشخص، رهایی از تبلیغات مابین موزیک‌ها و امکان رد کردن آهنگ‌هایی که به آن‌ها علاقه ندارید، از ویژگی‌هایی هستند که برای برخورداری از آن‌ها باید هزینه کنید.

Spotify برای اینکه طعم و لذت گوش کردن آزادانه و بدون مزاحمت به موسیقی را به شما بچشاند، نسخه یک ماهه پریمیوم خود را به همه افراد هدیه می‌دهد. او مطمئن است که افراد بعد از برخورداری از امکانات قبلی، دیگر به امکانات نسخه فریمیوم اپلیکیشن راضی نمی‌شوند و حاضرند اشتراک ماهانه دریافت کنند.

برای کسب درآمد از اینفلوئنسر مارکتینگ غافل نشوید

برای افزایش تعداد نصب اپلیکیشن‌های فریمیوم خود و تحریک مردم برای خرید نسخه پریمیوم می‌توانید به سراغ ترفندهای اینفلوئنسر مارکتینگ بروید. درست است که اپلیکیشن‌های فریمیوم از ترندهای کسب درآمد در ۲۰۲۰ هستند، اما در وهله اول، چیزی باید توجه کاربران را به سمت آن‌ها جلب کند. اینفلوئنسرهایی که می‌توانند تاثیر زیادی بر جامعه هدف شما داشته باشند، یکی از بهترین گزینه‌ها هستند. اهمیت استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ در دنیای امروزی آن قدر بالاست که ۱۷ درصد از شرکت‌های بزرگ، بیشتر از نصف بودجه خود را صرف این شیوه بازاریابی می‌کنند.

برای مثال اگر شما صاحب یک اپلیکیشن سلامتی و تناسب اندام باشید، می‌توانید برای تبلیغ نسخه پریمیوم خود از اینفلوئنسرهای حوزه ورزش کمک بگیرید. یکی از روش‌های متداول و موثر، قراردادن کد تخفیف شخصی برای دنبال‌کنندگان اینفلوئنسرهایی است که در حال تبلیغ اپلیکیشن شما هستند. با این کار کاربران بالقوه خود را به سمت اپلکیشن فریمیوم خود می‌آورید، به آن‌ها احساس ارزشمند بودن می‌دهید و می‌توانید تعداد نصب‌هایی که اینفلوئنسر مارکتینگ برای شما داشته است را اندازه بگیرید.

۳ پرداخت‌های درون برنامه‌ای

پرداخت‌های درون برنامه‌ای

پرداخت‌های درون برنامه‌ای پایه و اساس کسب‌و‌کار بسیاری از برنامه‌های موبایل هستند به طوری که دانلود و نصب ۹۵ درصد از اپلیکیشن‌های گوگل پلی رایگان است و آن‌ها برای کسب درآمد از پرداخت درون برنامه‌ای استفاده می‌کنند. کاربران این دسته از اپلیکیشن‌ها سالانه مبلغی حدود ۳۸۰ میلیارد دلار را صرف پرداخت‌های درون برنامه‌ای می‌کنند. این عدد به خوبی می‌تواند نشان‌دهنده اهمیت و قدرت پرداخت‌های درون برنامه‌ای به عنوان یکی از ترندهای درآمدزایی از اپلیکیشن در ۲۰۲۰ باشد.

پرداخت‌های درون برنامه‌ای به بازی‌های موبایلی منحصر نمی‌شود و می‌تواند در هر نوع اپلیکیشن موبایلی اعم از بازی‌ها، شبکه‌های اجتماعی، اپلیکیشن‌ها آموزشی، فرهنگی و … قرار گیرد.

درآمدزایی از اپلیکیشن در آینده نه چندان دور چگونه خواهد بود؟

ترندهای فعلی درآمدزایی از اپلیکیشن مهم‌ترین و قابل استنادترین روش‌هایی هستند که باید در تعیین استراتژی‌های مارکتینگ به کار ببرید. البته لازم است که در برنامه‌ریزی‌هایتان به ترندهای احتمالی آینده نیز توجه داشته باشید. این ترندهای درآمدزایی از اپلیکیشن موبایل قرار است در آینده‌ای نه چندان دور، که شما هنوز هم در بازار هستید، بازار را تغییر دهد و به همین دلیل غفلت از آن‌ها، به ضرر شما تمام خواهد شد.

در ادامه چند ترند درآمدزایی از اپلیکیشن که احتمال می‌دهیم در سال‌های پیش رو اهمیت زیادی پیدا کنند و روش‌های کسب درآمد از اپلیکیشن را تغییر دهند، آورده‌ایم:

کسب درآمد هم‌زمان از چندین منبع

کسب درآمد هم‌زمان از چندین منبع

پیش‌برد هم‌زمان چندین روش کسب درآمد از اپلیکیشن، روشی هوشمندانه و پربازده است. در چنین شرایطی احتمال کسب درآمد از هر مخاطب با ویژگی‌ها و ترجیحات متفاوت بالاتر می‌رود. یکی از مشکلاتی که اکثر اپلیکیشن‌های موبایل با آن درگیر هستند، پایین بودن میزان مشارکت و پرداخت کاربران آن اپلیکیشن است. حال اگر صاحبین اپلیکیشن با توجه به اصول موبایل مارکتینگ چندتا از بهترین روش‌های کسب درآمد از اپلیکیشن را انتخاب و پیاده‌سازی کنند، شانس بیشتری برای کسب درآمد بالاتر خواهند داشت.

طبق گزارشی از شرکت swrve، تنها ۲/۲ درصد از کاربران یک بازی موبایلی، در آن پول خرج می‌کنند. این در حالی است که ۶۴ درصد از کل درآمد این بازی، از ۱۰درصد ابتدایی لیست پرداخت‌کنندگان اصلی به دست می‌آید. این یعنی شما تعدادی کاربر باارزش دارید که درآمد شما را افزایش می‌دهند. شاید تکیه بر این کاربرها و چیدن استراتژی‌های مارکتینگ پیرامون رفتار آن‌ها ایده خوبی برای کوتاه مدت باشد، اما در دراز مدت شما به متنوع‌سازی مدل کسب‌و‌کار خود نیاز پیدا خواهید کرد.

متنوع‌سازی مدل کسب‌و‌کار به این معنی است که اتکای خود را از گروه کوچکی که از کاربران باارزش دارید، بردارید و به سراغ استراتژی‌های دیگری که می‌توانند درآمد اپلیکیشن شما را بالاتر ببرند، بروید.

قیمت‌گذاری درون برنامه‌ای

قیمت‌گذاری درون برنامه‌ای

قیمت‌گذاری درون برنامه‌ای روش پیچیده‌ای برای مزایده تبلیغات درون اپلیکیشن‌ها است. اصل اساسی در این روش کسب درآمد از اپلیکیشن‌های موبایل، این است که تبلیغ‌دهنده‌ها باید به طور هم‌زمان برای فضاها و امکانات تبلیغاتی موجود در اپلیکیشن‌ها پیشنهاد قیمتی دهند.

تعداد اپلیکیشن‌هایی که در یک سال گذشته از سرویس Audience Network شرکت فیسبوک برای قیمت‌گذاری محل تبلیغات خود استفاده کرده‌اند، تا ۷ برابر افزایش یافته است. بر اساس گزارش DigiDay قیمت‌گذاری درون برنامه‌ای منجر به رشد ۱۳ الی ۲۷ درصدی در میانگین درآمد اپلیکیشن‌ها به ازای کاربران فعال روزانه (ARPDAU) شده است. همین موضوع توسعه‌دهندگان بازی‌های موبایلی مانند Game Insight را بر آن داشته است تا محل تبلیغات خود را به روش مزایده درون برنامه‌ای قیمت‌گذاری کنند. این شرکت در حال حاضر حدود ۹۵ درصد از تبلیغات درون اپلیکیشن خود را با مزایده درون برنامه‌ای قیمت‌گذاری می‌کند.

با رایج‌تر شدن این روش قیمت‌گذاری، کسب درآمد از اپلیکیشن‌ها رونق بیشتری پیدا خواهد کرد. در این روش تمام شرکت‌هایی که قصد انتشار تبلیغ در اپلیکیشن‌ها را دارند، می‌توانند شانس خود را برای دیده شدن امتحان کنند و صاحبین اپلیکیشن‌ها نیز موفق به فروش محل تبلیغات خود به بهترین و بالاترین قیمت خواهند شد. قیمت‌گذاری درون برنامه‌ای به عنوان یک معامله دو سر سود، از ترندهای درآمدزایی از اپلیکیشن در سال‌های آتی خواهد بود.

استفاده از واقعیت افزوده

استفاده از واقعیت افزوده

مدیر عامل شرکت اپل، تیم کوک، در اولین گزارش درآمد فصلی این شرکت در سال ۲۰۲۰ گفته است: «به ندرت می‌توان به تکنولوژی‌ای دست یافت که هم برای مصرف‌کنندگان و هم برای کسب‌و‌کارها نقش کلیدی داشته باشد. این همان دلیلی است که مرا به این فکر انداخته است که «واقعیت افزوده» می‌تواند آینده زندگی ما را فرا بگیرد.»

هر چه واقعیت افزوده یا AR در بازار اپلیکیشن‌های موبایل رایج‌تر و همه‌گیرتر می‌شود، بازاریابان به پیدا کردن روش‌هایی برای کسب درآمد از اپلیکیشن‌های موبایل به کمک این تکنولوژی علاقه‌مندتر می‌شوند. شرکت Niantic خالق بازی Pokemon GO یکی از بهترین مثال‌هایی است که می‌تواند چگونگی کسب درآمد از اپلیکیشن به وسیله واقعیت افزوده را نشان دهد.

یکی دیگر از مثال‌های موفق در کسب درآمد از اپلیکیشن به کمک تکنولوژی واقعیت افزوده، اپلیکیشنIKEA Place است. این اپلیکیشن رایگان به کاربران اجازه می‌دهد که لوازم خانگی شرکت IKEA را به صورت مجازی در خانه خود قرار دهند و با اطمینان بیشتری خرید کنند. برای ساخت اپلیکیشن IKEA Place از چارچوب واقعیت افزوده شرکت اپل به نام ARKit استفاده کرده‌اند و حالا  IKEA Place دومین اپلیکیشن رایگان محبوبی است که با استفاده از ARKit ساخته شده است.

سخن نهایی

با دنبال کردن ترندهای درآمدزایی از اپلیکیشن‌ در سال ۲۰۲۰ می‌توانید موفقیت کسب‌وکار خود را تضمین کنید و مطمئن شوید که اپلیکیشن شما به درآمدزایی خوبی خواهد رسید. علاوه بر این بهتر است در این مسیر نیم‌نگاهی به ترندهای درآمدزایی در آینده نیز داشته باشید تا موفقیت دراز مدت شما نیز تضمین شود.

مراقب باشید که روش‌های بیان شده برای کسب درآمد از اپلیکیشن، شما را محدود نکنند. اگر روشی را می‌شناسید که می‌تواند به شما در درآمدزایی موبایلی کمک کند، آن را دنبال کنید. درست است که شاید این روش در میان ترندهای سال ۲۰۲۰ قرار نگیرد اما ممکن است با توجه به کاربری اپلیکیشن و جامعه مخاطبین‌تان از بهترین روش‌ها برای شما باشد.

وضعیت بازار اپلیکیشن‌های موبایل در سال 2020
بخوانید

آیا این مقاله نیاز شما را برطرف کرد؟

برای امتیازدهی روی ستاره‌ها کلیک کنید

میانگین 0 / 5. تعداد آرا 0

اولین نفر باشید که به این مقاله امتیاز می‌دهید