جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

2 تفاوت مهم پلتفرم‌های اتریبیوشن و فایربیس +[ویدئو]

فهرست محتوا

دارم از فایربیس استفاده می‌کنم، دیگه چه نیازی به داشتن یک پلتفرم اتریبیوشن هست؟!

قطعا این سوال خیلی از مارکترهاست که ما در این بلاگ خیلی خلاصه به 2 تفاوت‌ مهم یک پلتفرم اتریبیوشن و فایربیس پرداخته‌ایم؛ درضمن به جای خواندن بلاگ می‌توانید ویدئوی زیر را نیز تماشا کنید.

2 تفاوت مهم پلتفرم‌های اتریبیوشن و فایربیس

پلتفرم‌های اتریبیوشن با فایربیس تفاوت‌های زیادی دارند، که ما در این بلاگ به بررسی دو مورد از مهم‌ترین آنها پرداخته‌ایم:

1. یکی از این تفاوت‌ها، امکان نمایش داده‌ها به تفکیک منبع نصب است.

همانطور که می‌دانید فقط پلتفرم‌های اتریبیوشن می‌توانند نصب اپلیکیشن‌ها را با دقت خیلی بالا به تفکیک منبع نصب آنها ارائه دهند؛ در واقع فایربیس چون از مدل اتریبیوشن خاصی پیروی نمی‌کند و فقط به UTMها متکی است، در این قضیه محدودیت دارد.

اتریبیوشن موبایل چطور کار می‌کند؟
بخوانید

مثلا وقتی مارکتری از فایربیس استفاده می‌کند، فقط این امکان را دارد تا متوجه شود که اپلیکیشنش هر روز چه تعداد نصب داشته است! و نمی‌تواند بفهمد که این نصب‌ها به تفکیک از کدام شبکه‌ی تبلیغاتی بوده‌اند! درنتیجه امکان تحلیل این دادها را هم نخواهد داشت و یا با درصد خطای خیلی بالایی می‌تواند این تحلیل را انجام دهد.

و همانطور که می‌دانید اطلاع از منبع نصب کاربران یک اپلیکیشن، اولین قدم برای بهینه‌سازی کمپین‌هاست؛ چون امکان تحلیل کیفیت کمپین‌های اجرا شده را به مارکترها می‌دهد.

2. دومین تفاوت هم، امکان پیشگیری و تشخیص تقلب در پلتفرم‌های اتریبیوشن است که فایربیس چنین امکانی را ندارد!

پیشگیری و تشخیص تقلب یک قابلیت بسیار مهم و کاربردی برای اپلیکیشن مارکترهاست!

تقلب‌های موبایلی زمانی ایجاد می‌شوند که شبکه‌های تبلیغاتی یا ناشرها با استفاده از انواع روش‌های غیراخلاقی یا دستکاری در اطلاعات، باعث ایجاد نصب‌های تقلبی و غیرواقعی برای اپلیکیشن شوند؛ آنها حتی توانسته‌اند بسیار فراتر از نصب‌ روند و به جعل رخدادها و خرید‌های درون اپلیکیشنی نیز ورود کنند، به طوری که می‌توان گفت امروزه اطمینان از واقعی بودن ترافیک ایجاد شده برای یک اپلیکیشن، یکی از بزرگترین دغدغه‌های اپلیکیشن مارکترهاست.

چرا شناسایی و جلوگیری از وقوع تقلب موبایلی مهم است؟

تقلب موجود در اکوسیستم بازاریابی اپلیکیشن بسیار زیاد است؛ به اندازه‌ای که از هر 100 نصب غیرارگانیک، بیش از 20 مورد آنها تقلبی هستند، از طرفی این تقلب‌ها باعث می‌شود تا:

  1. برای نصب‌ها و رخدادهای غیرواقعی هزینه کنید و بخش زیادی از بودجه‌ی تبلیغاتی شما در کمپین‌ها هدر رود.
  2. با استفاده از این داده‌های جعلی و غیرواقعی، تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های شما برای آینده بی‌اعتبار شوند.

یعنی بروز تقلب در تبلیغات، از طرفی باعث هدررفت بودجه‌ی تبلیغاتی می‌شود، و از طرف دیگر هم باعث ایجاد داده‌های نامعتبر می‌شود؛ پس اگر استفاده‌ی درست از بودجه‌ی بازاریابی برایتان اهمیت دارد، ضروری است که قبل از اجرای کمپین‌ها حتما یک پلتفرم اتریبیوشن را برای استفاده کردن انتخاب کنید!

معیارهای انتخاب یک ترکر مناسب: بهترین پلتفرم اتریبیوشن (Attribution) چه ویژگی‌هایی دارد؟
بخوانید

آیا این مقاله نیاز شما را برطرف کرد؟

برای امتیازدهی روی ستاره‌ها کلیک کنید

میانگین 5 / 5. تعداد آرا 1

اولین نفر باشید که به این مقاله امتیاز می‌دهید