جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تعامل داده‌محور با کاربران؛ همکاری مشترک پوشه و متریکس

فهرست محتوا

همکاری مشترک میان پلتفرم آنالیز موبایل مارکتینگ متریکس و پلتفرم مارکتینگ اتومیشن پوشه این فرصت را برای صاحبان اپلیکیشن و مدیران مارکتینگ و مدیران محصول  به وجود آورده تا به راحتی از طریق داشبورد متریکس حساب کاربری و اپلیکیشن خود را در پلتفرم پوشه بسازند و پس از آن با استفاده از منابع جذب و رخدادهایی که در متریکس داشتند، دسته‌بندی‌های دقیق‌تر و پوش نوتیفیکیشن‌های هدفمند و شخصی‌سازی شده (Personalize) را در سیستم مارکتینگ اتومیشن پوشه ایجاد کنند. آن‌ها بعد از انجام این فرآیند می‌توانند با گروه‌های مختلف مشتریان از راه کانال‌های گوناگون ارتباطی همچون ایمیل، پوش و SMS ارتباط برقرار کنند و نرخ بازگشت و تعامل مشتری با اپلیکیشن را افزایش دهند.

حتما با پوش نوتیفیکیشن‌ها آشنایی دارید. همان پیام‌هایی که بر روی موبایل و یا صفحه دسکتاپ ظاهر می‌شوند. پوش نوتیفیکیشن‌ها ابزار مهمی در دیجیتال مارکتینگ هستند که می‌توانند به برندها در جهت تعامل بیشتر با کاربران و افزایش وفاداری آنان نسبت به برندشان کمک کنند.

امکانات اضافه شده در همکاری پوشه و متریکس

نتیجه همکاری انحصاری متریکس با پوشه چیست؟

پوشه یک ابزار مارکتینگ اتومیشن است که با شعار «تعامل هوشمندانه با مخاطب» به بررسی رفتار کاربران کسب و کارها می پردازد و با تحلیل و دسته بندی آنها به صاحبان کسب و کارها این امکان را می دهد که با ایجاد کمپین های خودکار و متنوع، در بسترهای مختلف از جمله پوش نوتیفیکیشن موبایل و وب، ایمیل و پیامک، ارتباط موثر و پایدارتری را با مشتریان خود برقرار سازند.

به طور خلاصه مارکتینگ اتومیشن به نرم‌افزاری گفته می‌شود که کارهای مارکتینگ را به‌طور اتوماتیک (خودکار) انجام می‌دهد. این نرم‌افزار به شما کمک می‌کند فعالیت‌های بازاریابی خود را به روشی ساده و کارآمد الویت‌بندی و اجرا کنید.

پلتفرم متریکس به عنوان ابزار تحلیل و آنالیز موبایل مارکتینگ، در آخرین به‌روزرسانی با پوشه همکاری مشترکی داشته است. حاصل این همکاری ظهور ابزاری در جهت سهولت کار دیجیتال مارکترها، اپ مارکترها و موبایل مارکترها بوده که در ادامه نتایج آن به اختصار مطرح شده است:

۱. امکان ساختن حساب کاربری و اپلیکیشن در پوشه از طریق داشبورد متریکس

اکنون با فعال کردن یک گزینه در داشبورد متریکس در پنل پوشه می‌توانید حساب کاربری جدیدی ایجاد کنید. با این کار به‌طور خودکار، در داخل حساب کاربری ایجاد شده در پنل پوشه، اپلیکیشن شما نیز با package name مورد نظر ساخته می‌شود. بعد از این مرحله می‌توانید از امکانات پوشه یعنی ارسال پوش نوتیفیکیشن، ایمیل و SMS  استفاده کنید.

 ۲. امکان استفاده از امکانات هر دو داشبورد

در حال حاضر این امکان فراهم شده که با پیاده‌سازی یک کتابخانه مشترک در متریکس و پوشه از تمام امکانات هر دو داشبورد متریکس و پوشه استفاده شود. این کتابخانه جدید که با نام PushMetrix منتشر شده است در پیاده‌سازی نسبت به کتابخانه Metrix تغییراتی نداشته و با کمترین تغییر و در کمترین زمان می‌توانید کتابخانه مورد نظر را در اپلیکیشن خود داشته باشید.

حضور متریکس در سومین رویداد روز بازاریابی دیجیتال (DMDAY): پنل اتریبیوشن و ارائه گزارش نیم سال اول 98 + [گزارش تصویری]
بخوانید

۳. امکان ارسال داده‌های اتریبیوشن و رویدادها به پلتفرم پوشه

با وجود به‌روزرسانی انجام شده به آسانی می‌توانید داده‌های اتریبیوشن و همچنین رویدادهای خود را که در داشبورد متریکس داشتید، برای پوشه ارسال کنید، در داشبورد پوشه به وسیله این داده‌ها کاربران خود را دسته‌بندی نمایید و از این دسته‌بندی‌ها برای ارسال پوش استفاده کنید. به عنوان مثال با فعال کردن تنظیمات مربوطه در پنل متریکس می‌توانید یک دسته‌بندی با این ویژگی‌ها بسازید: «کاربرانی که در کمپین شب یلدا این اپلیکیشن را نصب کرده و در ماه اخیر دست کم یک بار در برنامه خرید کرده‌اند.»

۴. اضافه شدن امکانات ارسال پوش

با وجود امکانات تازه، پس از پیاده‌سازی کتابخانه مشترک و اتصال داشبورد متریکس به داشبورد پوشه، تمام امکانات ارسال پوش نوتیفیکیشن، ایمیل و پیامک در اختیار شما قرار می‌گیرد و به سادگی می‌توانید از این قابلیت‌ها هم استفاده کنید.

 انواع داده‌های ایجاد شده  از سوی متریکس در پوشه چند دسته‌اند؟

انواع منابعی که می‌توان برای ایجاد دسته‌بندی از سوی متریکس در پوشه انتخاب کرد، به دو دسته منابع جذب (Attribution) و رویدادها (Events) تقسیم می‌شود:

  •       منابع جذب (Attribution) شامل چهار لایه منبع (Source)، کمپین (Campaign)، گروه تبلیغات (AdGroup) و خلاقه یا محتوای تبلیغات (Creative) هستند.
  •       رخدادها (Events) به تمام فعالیت‌هایی گفته می‌شود که در اپلیکیشن مشخص شده و سپس در متریکس تعریف می‌شود. به طور مثال: باز کردن اپلیکیشن، کلیک بر روی یک دکمه، اضافه کردن یک کالا به سبد، پرداخت و…

استفاده از امکانات ادغام متریکس و پوشه

استفاده از امکانات ادغام متریکس و پوشه چگونه است؟

برای استفاده از امکانات ادغام متریکس با پوشه نخست باید SDK در پنل متریکس در بخش تنظیمات پوش، اتصال اپلیکیشن خود در متریکس به پنل پوشه را فعال کنید تا با ایمیل شما و package name اپلیکیشن مورد نظر در پنل پوشه یک حساب کاربری و یک اپلیکیشن ساخته شود. سپس با استفاده از کلیدی که دریافت می‌کنید کتابخانه مشترک PushMetrix را در اپلیکیشن خود با کمترین تغییرات نسبت به کتابخانه Metrix پیاده‌سازی کنید.

در این مرحله با استفاده از ایمیل تنظیم عبور به پنل پوشه‌ اختصاصی خودتان نیز دسترسی خواهید داشت.

سپس در همین بخش، تنظیمات پوش، ارسال اطلاعات اتریبیوشن و رخدادها را که به صورت جدا در پنل متریکس تعبیه شده است  فعال کنید تا متریکس داده‌های شما را برای پوشه نیز ارسال کند. در این مرحله، می‌توانید از تمامی امکانات پوشه استفاده کنید و با رفتن به صفحه دسته‌بندی‌ها، داده‌های اتریبیوشن‌ و رویدادهای تعریف شده در متریکس را مشاهده و انتخاب نمایید. همچنین از این طریق می‌توانید دسته‌بندی‌های متفاوتی را ایجاد کنید. پس از این کار می‌توانید برای این دسته‌بندی‌ها، انواع پوش نوتیفیکیشن عادی، اتوماتیک، ایمیل و SMS  را تعریف و ارسال کنید.

آیا این مقاله نیاز شما را برطرف کرد؟

برای امتیازدهی روی ستاره‌ها کلیک کنید

میانگین / 5. تعداد آرا

اولین نفر باشید که به این مقاله امتیاز می‌دهید