جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آیا کمپین‌های CPA از تقلب‌های تبلیغاتی جلوگیری می‌کنند؟!

فهرست محتوا

زمانی که به روش‌های مختلف تقلب در تبلیغات نگاه می‌کنیم، به‌سرعت متوجه می‌شویم که کلاهبرداران هیچ‌وقت به دنبال راه‌های آسان نبوده‌اند و مسیر آسان را انتخاب نکرده‌اند. آنها چون می‌دانند که همیشه توسط پلتفرم‌های مقابله با تقلب زیر نظر هستند، دائما روش‌های خود را عوض می‌کنند تا راه‌های نفوذ جدیدی برای تقلب پیدا کنند و همین باعث می‌شود تا شناسایی آنها با مشکل مواجه شود.

از سوی دیگر همواره یکی از اولویت‌های مهم تبلیغ‌کنندگان استفاده از راه‌های آسان است. آن‌ها آگاهانه یا بر حسب عادت، بیش از حد به روش‌های قدیمی اعتماد می‌کنند، که این امر ممکن است تنها سطحی از حفاظت در مقابل تقلب را برایشان تامین کند.

تقلب موبایلی چیست و چرا مهم است؟ مقدمه‌ای بر نصب تقلبی
بخوانید

 

سیر تکاملی مدل‌های تبلیغات موبایلی

هنگامی که تبلیغات داخل اپلیکیشن موبایل برای نخستین‌بار وارد دنیای تبلیغات شد، تبلیغ‌کنندگان با مدل CPI (هزینه به ازای نصب) آشنا شدند. مدلی که در آن به پابلیشرها به ازای هر نصبی که برای اپلیکیشن ایجاد می‌کنند هزینه پرداخت می‌شود. رویکرد تبلیغ‌کنندگان در ابتدا این بود که با تبلیغ فقط نصب به دست آورند و در ادامه خودشان به حفظ مشتری و بازگشت او به اپلیکیشن بپردازند که خب این رویکرد تنها برای مدتی کارساز بود!

از زمانی که کلاهبرداران کمپین‌های CPI را مورد هدف قرار دادند و اقدام به ایجاد کاربران جعلی کردند، به تدریج کیفیت کاربران اپلیکیشن‌ها کاهش یافت و تمرکز تبلیغ‌کنندگان به سمت کمپین‌های LTV محور تغییر کرد. همین موضوع باعث مهم شدن اندازه‌گیری رویدادهای درون اپلیکیشن و مدل تبلیغاتی CPA (هزینه به ازای هر اقدام) شد.

مدل تبلیغاتی CPA دومین قدم در سیر تغییرات تبلیغات موبایلی بود؛ و این تغییر‌ تا جایی پیش رفت که برخی از تبلیغ‌کنندگان حتی تبلیغات مبتنی بر CPI را به کلی کنار گذاشتند و تنها بر رویدادهای درون اپلیکیشن تمرکز کردند.

تبلیغات در اپلیکیشن موبایل (بخش اول)
بخوانید

با تغییر تمرکز از نصب به رویدادهای درون برنامه، یک تبلیغ‌دهنده می‌توانست کاربران باکیفیت را از کاربران با بی‌کیفیت تشخیص دهد؛ این تشخیص با اندازه‌گیری میزان تعامل، پیشرفت در اپلیکیشن و خریدهای درون برنامه‌ای کاربران صورت می‌گرفت.

با انجام چنین اقداماتی و شروع بهبود کیفیت کاربران، این باور رایج شد که اجرای کمپین‌های CPA، در واقع از تبلیغ‌کنندگان در برابر تقلب محافظت می‌کند!

این دیدگاه نیز وجود دارد (که حقیقت هم دارد) که کمپین‌های CPA باعث ایجاد کاربرانی با کیفیت بالاتر و تعامل بیشتر در اپلیکیشن می‌شوند، به‌ویژه در مقایسه با کاربرانی که از طریق کمپین‌های CPI می‌آیند.

 

واکنش کلاهبرداران به اجرای کمپین‌های CPA توسط تبلیغ‌کنندگان

با بررسی نحوه‌ی عملکرد کلاهبرداران، اندک روزنه‌های امید به قدرت روش CPA برای جلوگیری از تقلب تبلیغاتی هم از بین رفت. با این وجود هنوز برخی از تبلیغ‌کنندگان با خیالی راحت از اینکه این روش از تقلبات تبلیغاتی جلوگیری می‌کند از آن استفاده می‌کنند که این دقیقا همان چیزی است که کلاهبرداران می‌خواهند.

کلاهبرداران با استفاده از روش‌های گوناگون، از جمله استفاده از ربات‌های پیچیده برای فعالیت‌های خود، توانسته‌اند بسیار فراتر از نصب روند و به جعل رویدادها و خریدهای درون اپلیکیشن نیز ورود کنند.

در یک مطالعه‌ی گسترده مربوط به داده‌های تقلبات تبلیغاتی که در سال 2019 انجام شد، نتایج حاکی از آن بود که در 3 ماهه‌ی آخر سال 2018 به طور میانگین هر نصب تقلبی، عامل ایجاد 0.9 رویدادهای داخل اپلیکیشن بوده است، این در حالی است که رویدادهای جعلی درون اپلیکیشنی در نیمه‌ی دوم سال 2019، 3 برابر شده و با رشد بسیار زیاد به رقم 2.7 رویداد، به ازای هر نصب تقلبی رسیده است که به طور واضح نشان‌دهنده‌ی مسیری است که کلاهبرداران در آن قدم گذاشته‌اند.

تبلیغات در اپلیکیشن موبایل (بخش دوم)
بخوانید

اپلیکیشن‌های بازی که به شدت به رویدادهای قابل اندازه‌گیری داخل اپلیکیشن متکی هستند، از جمله بسترهایی است که از این نوع تقلب بسیار آسیب می‌بیند، و البته این موضوع منحصرا برای اپلیکیشن‌های بازی اتفاق می‌افتد.

در سال‌های اخیر رویدادهای مربوط به خرید درون برنامه‌ای که در اپلیکیشنها در دسته‌بندی‌های مختلف وجود دارد، مورد هدف متقلبان ماهر و خبره قرار گرفته و با توجه به آمارهای سال 2019 متوجه می‌شویم که در سه ماهه‌ی دوم این سال، 0.2 خریدهای درون برنامه‌ای تقلبی بوده است (10 برابر بیشتر از سه‌ ماهه‌ی اول سال 2019).

 

همه چیز به‌خاطر پول است!

در حالی که میانگین هزینه‌ی مدل CPI حدود 1.7 دلار به ازای هر نصب است، این نرخ هزینه برای هر اقدام در اپلیکیشن می‌تواند به 4.58 دلار برای رویدادهای خاص نظیر رویداد ثبت نام (شروع استفاده کاربر) و تا 40 دلار یا 87 دلار به ترتیب برای رویدادهای خرید یا اشتراک برسد.

همانطور که ادموند برک، سیاست‌مدار مشهور بریتانیایی گفته است:

“تنها چیزی که برای پیروزی شر لازم است این است که انسان‌های خوب کاری انجام ندهند.”

کلاهبرداران همواره در تلاشند و هرجایی صحبت از پول و درآمد باشد، آنان قطعا سعی در به‌دست آوردن بخشی از آن دارند. این موضوع ایجاب می‌کند که همیشه شرایط فعلی را به طور دقیق بررسی نمایید و گام‌های بعدی خود را معین کنید. دست روی دست گذاشتن و هیچ کاری نکردن باعث می‌شود تا همان امتیازی که کلاهبرداران به دنبال آن هستند را به آن‌ها بدهید.

وقتی به تکامل مدل‌های تبلیغات آنلاین نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که کلاهبرداری جایگاه جدایی‌ناپذیری در توسعه‌ی صنعت دارد، زیرا هم‌گام با روش‌های پیشگیری از تقلب پیش می‌روند و عملکردشان را در طی فرآیندها بهبود می‌دهند.

اما اکنون زمان آن فرا رسیده است که ما به‌عنوان یک پلتفرم ارائه‌دهنده‌ی سیستم پیشگیری از تقلب، برای حفظ سرمایه‌گذاری‌های مشتریانمان، به دنبال تشخیص تقلب در قسمت‌ها مختلف سیستم باشیم و یک‌بار دیگر قدم موثری را در این رابطه برداریم.

تشخیص تقلب از جمله مهم‌ترین قابلیت‌های یک پلفترم اتریبیوشن است که باید به مشتریانش ارائه دهد، ما در متریکس نیز همواره به دنبال ارائه‌ی راهکارهای جدید برای شناسایی کلاهبرداری‌های پیچیده هستیم و علاوه‌بر اینکه روش‌های موجود و آینده‌ی خود را برای محافظت در برابر تقلب توسعه می‌دهیم، به رویدادها، رفتار کاربران پس از نصب اپلیکیشن و داده‌های بیومتریک آنان نیز توجه ویژه‌ای داریم. اگر از روش‌های جدید مقابله با تقلب استفاده کنید خواهید دید که تقلب در جاهایی رخ می‌دهد که زمانی تصور می‌کردید کاملا ایمن است!

آغاز همکاری متریکس و TrafficGuard برای مقابله با تقلب موبایلی
بخوانید

آیا این مقاله نیاز شما را برطرف کرد؟

برای امتیازدهی روی ستاره‌ها کلیک کنید

میانگین 5 / 5. تعداد آرا 3

اولین نفر باشید که به این مقاله امتیاز می‌دهید