همانطور که در مقالهی پیشین گفته شد (برای خواندن مقاله کلیک کنید)، یکی از نقاط عطف دنیای اپلیکیشن مارکتینگ، استفاده از قابلیتی به نام دیپ لینک یا لینک عمیق (Deep Link) است. در این مقاله ابتدا میخواهیم مروری بر تعریف و کاربرد لینکدهی عمیق داشته باشیم و سپس به معرفی و کاربرد قابلیت جدید متریکس در راستای حل چالش استفاده از لینک عمیق برای اپلیکیشنهای دارای چند Package name بپردازیم.
مروری بر تعریف لینکدهی عمیق
لینکدهی عمیق یکی از مهمترین تکنولوژیهایی است که بازاریابها برای هدایت مستقیم کاربران به محتوای خاصی در وبسایت یا اپلیکیشن خود استفاده میکنند. بهطور دقیقتر شما برای یک محتوای خاص در اپلیکیشن خود لینک عمیق میسازید و آن را در فضاهای مختلفی (خارج از اپلیکیشن) قرار میدهید؛ در اینصورت هر کاربری که روی آن لینک عمیق کلیک کند، بهطور مستقیم و بدون هیچ واسطهای به آن محتوای خاص در اپلیکیشن هدایت میشود.
مروری بر کاربرد لینکدهی عمیق
یک اپلیکیشن فروش کالا را در نظر بگیرید که روی تعدادی از کالاها، تخفیف ویژه قرار داده است و کالاهای شامل تخفیف را در یک صفحه قرار داده است. دو حالت مختلف برای افزایش بازدید این صفحه وجود دارد:
- حالت اول: کاربر اپلیکیشن را باز کند، بخش مربوط به تخفیف کالاها را ببیند و روی آن کلیک کند. واضح است که در این حالت احتمالات مختلفی برای باز کردن اپلیکیشن و دیدن و کلیک روی آن صفحهی بهخصوص توسط کاربر وجود دارد که میتواند موجب افزایش نرخ ریزش نیز شود.
- حالت دوم: کاربر در فضایی خارج اپلیکیشن، عنوان تخفیف ویژه را ببیند و روی لینک مربوطه کلیک کند و مستقیما به همان صفحهی مورد نظر داخل اپلیکیشن هدایت شود. واضح است که در این حالت گامهای اضافی از لحظهی باز شدن اپلیکیشن تا ورود به صفحهی تخفیفهای ویژه حذف میشود و میتوان نتیجه گرفت که این روش تا حد خوبی از ریزش کاربران جلوگیری میکند و تجربه کاربری خوبی برایشان رقم میزند.
علاوهبر دو کاربرد مهم کاهش نرخ ریزش کاربران و ایجاد تجربه کاربری بهتر و هچنین هدفگیری مجدد کاربران (Retargeting)، شما از طریق لینک عمیق میتوانید کاربر جدید نیز جذب کنید. بنابراین دو سناریو بعد از کلیک روی لینک عمیق پیش میآید که بهطور خلاصه آنها را بررسی میکنیم.
انواع سناریوهای لینکدهی عمیق
سناریوی هدفگیری مجدد:
این حالت، سناریوی پیشفرض (Default) لینک عمیق است و زمانی اتفاق میافتد که کاربران از قبل اپلیکیشن شما را دارند و پس از کلیک روی لینک عمیق، موفق میشوید که این کاربران را دوباره مورد هدف قرار دهید و وارد تعامل مجدد با اپلیکیشن خود کنید. بنابراین کاربرد لینکهای عمیق پیشفرض در کمپینهای Retargeting است.
سناریوی جذب کاربر جدید:
این حالت، سناریوی Deferred (تعریف سناریوی Deferred) است و زمانی اتفاق میافتد که کاربران، اپلیکیشن را ندارند؛ بنابراین پس از کلیک روی لینک عمیق، ابتدا به استور هدایت میشوند تا اپلیکیشن را نصب کنند و پس از نصب، بهطور مستقیم همان صفحهی موردنظر شما داخل اپلیکیشن که برای آن لینک عمیق ساختهاید، برایشان باز میشود.
استفاده از امکان لینکهای عمیق Deferred تنها از راه پلتفرمهای مخصوص به این کار، مانند متریکس ممکن میشود؛ برای آشنایی دقیقتر با مفاهیم لینک عمیق به این مقاله مراجعه کنید.
لینک عمیق پویا؛ قابلیت جدید داشبورد متریکس
عدهای از بازاریابها بهعلت عدم تطابق Package name های اپلیکیشن در استورهای مختلف نمیتوانند از لینک عمیق استفاده کنند. با توجه به این دغدغهی مهم مشتریان، ما در متریکس تلاش کردیم تا این چالش را برطرف کنیم و امکان جدیدی فراهم کردیم که با وجود Package name های متفاوت اپلیکیشن خود نیز بتوانید از یک لینک عمیق یکپارچه و پویا استفاده کنید و بدون دغدغه به جذب کاربران جدید بپردازید.
این قابلیت را میتوانید بهسادگی از طریق صفحهی تنظیمات داشبورد فعال کنید و برای استفاده از آن، تنها لازم است لینک عمیقی که در اپلیکیشن خود تعریف کردهاید را در جایگاه مربوطه قرار دهید و برای آن دسته از کاربرانی که اپلیکیشن شما را ندارند، لینک استور یا صفحهی وب موردنظرتان را قرار دهید.
ما در متریکس همواره تلاش میکنیم که به شناسایی و رفع چالشهای پیشروی شما بپردازیم و مسیر رشد کسبوکارتان را هموارتر کنیم، تا استفاده از تمام امکانات با توجه به شرایط خاص شما برایتان ممکن باشد.
نظر شما نظر خود را وارد نمایید