جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

معرفی قابلیت جدید متریکس: رصد درآمد (Revenue Tracking)

فهرست محتوا

متریکس در آخرین اقدام خود قابلیت جدیدی را معرفی کرد: توانایی پشتیبانی از رصد درآمدهای حاصل از رخدادهای درون اپلیکیشن. در این پست از بلاگ متریکس به یکی از آخرین به‌روزرسانی‌های داشبورد متریکس می‌پردازیم که تاثیر مستقیمی در مقایسه شاخص ARPU یا متوسط درآمد به ازای کاربران کانال‌های تبلیغاتی مختلف دارد.

منظور از Revenue Tracking چیست ؟

قابلیت رصد درآمد حاصل از رخدادها در مقوله فعالیت‌های پس از نصب (post-install activity) قرار می‌گیرد. منظور از این فعالیت‌ها هر اکشنی است که کاربر پس از دانلود اپلیکیشن انجام می‌دهد. مارکترها می‌توانند تعیین کنند که کدام‌یک از فعالیت‌های پس از نصب از انواع رخدادهای درآمد زا برای آنها محسوب می‌شود. به طور دقیق‌تر، فعالیت‌های پس از نصب شامل آغاز به کار یک اپلیکیشن، ثبت نام، شاخص‌های استفاده نظیر مقدار زمان صرف شده یا بازدید از صفحه، بازدید از محتوای صفحه، اضافه کردن آیتم به کارت و انجام یک خرید از درون برنامه می‌شود.

چرا استفاده از ترکر موبایل برای اپلیکیشن‌های مالی، بانکی و پرداخت الکترونیک اهمیت دارد؟
بخوانید

کسب درآمد از رویدادهای درون اپلیکیشن توسط متریکس رصد و تحلیل می شود

حالا رصد درآمد حاصل از رخدادها (Revenue Tracking) به عنوان یکی از امکانات متریکس، در مورد رصد اپلیکیشن‌هایی است که از راه خرید درون اپ (in-app purchase) درآمد کسب می‌کنند. متریکس می‌تواند رصد درآمد را با انعطاف و سهولت فراوان انجام دهد و آن را مستقیماً به مدل کسب‌وکاری شما هدایت کند. یعنی درصورتی که یک تبلیغ دهنده، برای رخدادهای مشخصی، کسب درآمد را تعریف کرده باشد و برای آن پارامترهای لازم را مشخص کرده باشد می‌تواند گزارش آن را در داشبورد متریکس مشاهده و دریافت کند.

رصد رویدادهای درآمدی در داشبورد متریکس

در صورتی که شما از متد newRevenue موجود در sdk متریکس به همراه پارامترهای لازم در اپلیکیشن خود استفاده کنید می‌توانید درآمدهای کسب شده خود را رصد کنید. ما پیشنهاد می‌کنیم که رخدادهای جداگانه‌ای برای هر نوع از اتفاقات درآمدی خود ایجاد کنید. زیرا که هر رخدادی را می‌توان با درآمد ارتباط داد اما معمولاً توصیه می‌شود که رخدادهای خاص خرید (purchase) را که به معنای واقعی کلمه به هنگام انجام خرید اتفاق می‌افتد در نظر بگیرید. البته معمولاً تنها یک رخداد خرید کافی است اما می‌توانید بنا به موارد استفاده اپلیکیشن خود، چندین نوع رخداد مختلف برای انواع متفاوت درآمدهای خود از طریق اپ تعریف کنید. ضمنا لازم است علاوه بر مقدار خرید خام، یک واحد پولی برای خرید نیز در نظر بگیرید.

[metrix_cta link=”https://docs.metrix.ir/sdk/android/#%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%86-%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%D8%AF%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%AF%DB%8C” text_link=”می‌خواهم یک رویداد درآمدی بسازم” params=”utm=college&utm=google” title=”ترکر متریکس؛ اولین پلتفرم ایرانی آنالیز موبایل مارکتینگ” content=”در بخش مستندات فنی متریکس، با نحوه ساخت رویدادهای درآمدی آشنا شوید” image=”https://blog.metrix.ir/wp-content/uploads/2018/12/favicon.png”]

آیا این مقاله نیاز شما را برطرف کرد؟

برای امتیازدهی روی ستاره‌ها کلیک کنید

میانگین 1 / 5. تعداد آرا 1

اولین نفر باشید که به این مقاله امتیاز می‌دهید