جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

راهنمای فعال کردن قابلیت impression tracking در پنل متریکس +[ویدئو]

فهرست محتوا

در این بلاگ قصد داریم تا درباره‌ی نصب بر اساس نمایش یا ایمپرشن ترکینگ (impression tracking) صحبت کنم، همچنین تنظیماتی که نیاز است تا برای دیدن آمار مربوط به این نوع نصب، داخل پنل متریکس فعال کنید را هم توضیح خواهیم داد. اگر برای آموزش این موضوع ترجیح شما دیدن یک ویدئوست، می‌توانید از ویدئوی زیر را نیز مشاهده کنید.

ویدئوی آموزش نحوه فعال کردن قابلیت impression tracking در پنل متریکس

منظور از نصب بر اساس نمایش یا ایمپرشن ترکینگ چیست؟!

فرض کنید که کاربری تبلیغ یک اپلیکیشن را می‌بینید ولی الزاما روی آن تبلیغ کلیک نمی‌کند و پس از مدتی مستقیما از داخل استور اقدام به نصب آن اپلیکیشن می‌کند. در این حالت، اگر از قبل تنظیمات مربوط به شمارش این نوع نصب را داخل پنل متریکس فعال کرده باشید، متریکس متوجه این موضوع می‌شود و این نصب را به همان منبع تبلیغاتی مربوطه نسبت می‌دهد که به آن، نصب بر اساس نمایش گفته می‌شود، یعنی حالتی که بدون هیچگونه کلیکی روی تبلیغ، نصب اتفاق افتاده است.

نصب بر اساس نمایش یا Impression Tracking چیست؟
بخوانید

مدل نصب بر اساس کلیک از ابتدا در اختیار کاربران متریکس قرار گرفته بود ولی نصب بر اساس نمایش مدل دیگری از اتریبیوشن است که مدتی بعد به مدل‌های اتریبیوشن ترکر متریکس اضافه شد.

برای اینکه داخل پنل متریکس بتوان نصب‌های نمایشی را رصد کرد، چه تنظیماتی را باید فعال کرد؟

شما ابتدا باید بخش تنظیمات اپلیکیشن را باز کنید،

صفحه تنظیمات متریکس

سپس وارد صفحه‌ی اتریبیوشن شوید و تنظیمات مربوط به تطبیق دستگاه یا دیوایس مچینگ را فعال کنید (دقت کنید که تنطیمات تطبیق دستگاه در بخش بر اساس نمایش را باید فعال کنید).

تنطیمات دیوایس مچینگ

پنجره اتریبیوشن این مدل در متریکس، می‌تواند بین ۱۲ تا ۲۴ ساعت متغیر باشد. اما مقدار پیشنهادی و پیش‌فرض پنجره، ۱۲ ساعت است که پیشنهاد می‌کنیم این عدد را تغییر ندهید.

نکته‌ی مهم دیگری که وجود دارد این است که برای دیدن آمار مربوط به نصب بر اساس نمایش باید از لینک ترکر مخصوص به همین نوع نصب استفاده کنید؛ یعنی وقتی ترکری را ساختید، درنهایت باید از لینک تاثیر یا impression URL ایجاد شده، در کمپین‌هایتان استفاده کنید (تصویر زیر).

لینک ترکر تاثیر

درنهایت هم برای دیدن آمار مربوط به این نوع نصب‌ها، صفحه‌ی اتریبیوشن متریکس را روی حالت جدول (table) بگذارید،

حالت جدول صفحه اتریبیوشن متریکس

اینجا نصب نمایشی یا view through installs همان تعداد نصب‌هایی است که بر اساس نمایش ایجاد شده‌اند.

نصب نمایشی در جدول صفحه اتریبیوشن متریکس

در واقع مقادیر این جدل به شرح زیر هستند:

  1. نصب کلی – Total Installs: مجموع کل نصب‌های مربوط به ترکر
  2. نصب کلیکی – Click-Through Installs: تعداد نصب‌هایی که بر اساس کلیک به روی این ترکر خاص انجام شده‌اند.
  3. نصب نمایشی – View-Through Installs: تعداد نصب‌هایی که بر اساس نمایش انجام شده‌اند.
  4. کلیک‌ کلی– Clicks: تعداد کل کلیک‌های مربوط به این ترکر
  5. نمایش کلی – Impressions: تعداد کل نمایش‌های مربوط به ترکر

آیا برای شمارش نصب بر اساس نمایش محدودیتی وجود دارد؟

سوال رایجی که در چنین شرایطی برای افراد پیش می‌آید این است که آیا محدودیتی در شمارش نصب‌های بر اساس نمایش وجود دارد یا خیر. پاسخ ما به این سوالی این است که بله، محدودیت‌هایی وجود دارد. در اصل زمانی یک نصب به نمایش یک تبلیغ نسبت داده می‌شود که دو شرط زیر برقرار باشد:

  1. کلیکی از طرف شبکه تبلیغاتی مورد نظر در پنجره اتریبیوشن مشخص شده وجود نداشته باشد. چرا که در این صورت نصب بر اساس کلیک محاسبه می‌شود.
  2. در بازه زمانی ۱۲ تا ۲۴ ساعت پیش از نصب، یک نمایش یا Impression به ازای آن کاربر رخ داده باشد.

شما با استفاده از این قابلیت پنل متریکس، نه تنها می‌توانید تعداد کلیک و نصب‌هایی که بر اساس کلیک ایجاد شده‌اند را ببینید، بلکه می‌توانید به آمار مربوط به نمایش و نصب‌هایی که بر اساس نمایش ایجاد شده‌اند هم دسترسی داشته باشید.

آیا این مقاله نیاز شما را برطرف کرد؟

برای امتیازدهی روی ستاره‌ها کلیک کنید

میانگین 5 / 5. تعداد آرا 1

اولین نفر باشید که به این مقاله امتیاز می‌دهید