جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بهینه‌سازی کمپین‌های گوگل‌ ادز به کمک متریکس

فهرست محتوا

حتما شما هم به عنوان یک تبلیغ‌کننده‌ی اپلیکیشن، قصد دارید کاربرانی را جذب کنید که درآمد بیشتری برای شما حاصل می‌کنند و تعامل بیشتری با اپلیکیشن شما دارند. اما چطور می‌توانید چنین کاربرانی برای خود جذب کنید؟

در این مقاله به شما توضیح خواهیم داد که چگونه می‌توانید با استفاده از متریکس و کمپین‌های گوگل‌ادز، به جذب کاربران مرتبط بپردازید و تعامل آن‌ها را افزایش دهید.

 

عامل موثر در افزایش سرعت رشد کسب‌وکار

همانطور که می‌دانید گوگل اولین و بزرگترین موتور جستجوی دنیاست. در سال 2021 سهم جهانی گوگل در بین موتورهای جستجو بیش از 91% و در ایران بیش از 99% بوده است و به طور روزانه 3.9 میلیارد جستجو در گوگل رخ می‌دهد. همچنین خوب است بدانید که در سال 2020 حدود 61% کاربران گوگل، از طریق دستگاه موبایل جستجو را انجام داده‌اند!

بنابراین گوگل یکی از بهترین بسترهایی است که می‌توانید توسط آن کسب‌وکار خود را رشد و میزان فروشتان را ارتقا دهید. پس باید به دنبال راهی باشید تا تبلیغات دیجیتال محصولات خود را در زمان مناسب، در معرض دید کاربرانی که هدف شما هستند، قرار دهید و آن‌ها را وارد تعامل مجدد با اپلیکیشن خود کنید. 

 

چگونه کاربران خود را وارد تعامل مجدد با اپلیکیشن کنیم؟

ایجاد کمپین‌های UAC گوگل‌ادز یا Universal App Campaigns، راه‌حلی مناسب برای شماست. شما به کمک این کمپین‌ها می‌توانید به‌طور کامل فرایندهای ایجاد و بهینه‌سازی تبلیغات خود را کنترل کنید. در واقع می‌توانید مکان جغرافیایی، جمعیت و نوع مخاطبان خود را تعیین کرده و بر این اساس، تبلیغات را در قالب‌های مختلف برای مخاطبان مدنظرتان انجام دهید. در نتیجه از این راه می‌توانید کاربرانتان را وارد تعامل مجدد با اپلیکیشن کرده و در طولانی مدت شاهد افزایش درآمد باشید.

فیچر جدید متریکس: رصد نصب‌های مجدد پس از ریتارگتینگ (Reattributed Reinstalls Tracking)
بخوانید

کمپین‌های UAC چیست و چگونه به جذب کاربر کمک می‌کند؟

نمودار رشد تعداد کاربر و لوگوی گوگل ادز

این نوع کمپین‌های گوگل ادز نه‌ تنها به جذب کاربران جدید برای اپلیکیشن شما کمک می‌کند، بلکه با استفاده از هوش مصنوعی و machine learning، کاربران مرتبط با خدمات شما را به‌طور خودکار به سمت محصولتان هدایت می‌کند تا بیشترین نرخ تبدیل (معنی نرخ تبدیل) را در کمپین‌ها به همراه داشته باشد. 

این تبلیغات در بخش‌های مختلفی مانند نتایج سرچ، Google Play، Youtube و شبکه نمایش گوگل به نمایش گذاشته می‌شود. همچنین شایان ذکر است که تبلیغات UAC علاوه‌بر دستگاه‌های اندروید، در iOS نیز قابل اجراست. 

در یک تعریف کلی می‌توان گفت UAC نوعی از تبلیغات خودکار در گوگل ادز است که به تبلیغ‌دهندگان کمک می‌کند تا نصب بیشتری بگیرند و نرخ تبدیل درون اپلیکیشن خود را متناسب با اهدافی که تعیین می‌کنند، افزایش دهند. به‌طوری‌که گوگل ادعا کرده‌ است این کمپین‌ها نسبت به سایر فرایندهایی که موجب ارتقاء می‌شوند، به میزان 140% تبدیل‌های درون اپلیکیشن را افزایش می‌دهند. 

 

انواع کمپین‌های UAC گوگل ادز

  • کمپین‌های مربوط به نصب اپلیکیشن:

این کمپین‌ها به منظور تشویق مخاطبان به نصب اپلیکیشن اجرا می‌شود. 

  • کمپین‌های مربوط به تعامل مجدد کاربران با اپلیکیشن:

اجرای این کمپین‌ها موجب می‌شود کاربرانی که اپلیکیشن شما را دارند، تشویق به استفاده‌ی مجدد از اپلیکیشن شوند. 

 

ایجاد کمپین‌های UAC گوگل ادز با راه‌اندازی بسیار ساده

در این کمپین‌ها شما به‌عنوان تبلیغ‌دهنده نیازی ندارید که متناسب با هر جایگاه تبلیغاتی، تبلیغ جداگانه آماده کنید؛ فقط کافی است تا یک متن و asset‌های دیجیتال را در اختیار گوگل قرار دهید تا گوگل به جای شما این کار را انجام دهد؛ علاوه‌بر‌این گوگل متناسب با هدف و بودجه‌ی شما، به‌طور خودکار مزایده‌ها و هدف‌گذاری‌ها به منظور افزایش نتایج حاصل از کمپین‌ها را مدیریت می‌کند. 

در این نوع از کمپین‌ها تنها نیاز است موارد زیر را به صورت دستی انجام دهید:

  • بودجه‌ی روزانه 
  • هزینه‌ی مورد نظر به ازای هر نصب یا به ازای هر عمل (CPI یا CPA)
  • موقعیت مکانی مورد نظر
  • زبان مورد نظر
  • یک متن در حدود 4 خط با حداکثر 25 کاراکتر 
  • تاریخ شروع کمپین 
تاثیر شگفت‌انگیز تبلیغات روی افزایش نصب‌ ارگانیک اپلیکیشن
بخوانید

متریکس، اولین Provider رسمی تبلیغات گوگل در ایران

ما در متریکس به عنوان اولین پلتفرم Third party در ایران، از طریق یکپارچگی مستقیم و رسمی با گوگل‌ادز این امکان را برای شما فراهم کرد‌ه‌ایم تا بتوانید حساب گوگل‌ادز خود را به متریکس متصل کنید و اطلاعات اتریبیوشن تمام کمپین‌های گوگل‌ادز خود را رصد کنید؛ علاوه‌براین می‌توانید کمپین‌های UAC را براساس رخدادهایی که درون متریکس تعریف کرده‌اید، بهینه کنید. این رخدادها (معنی رخداد) همان رفتار موردنظر کاربران هدف شماست که قصد دارید کمپین‌های گوگل‌ادز خود را براساس آن‌ها بهینه کنید.  

نمایی از صفحه ی گوگل ادز در داشبورد متریکس

در راستای این بهینه‌سازی، دو هدف کلی وجود دارد:

  • دسته‌بندی مخاطبان و نمایش پیام خاص موردنظر، مرتبط با دسته‌بندی مخاطبان
  • جذب مخاطبان خاص، متمایل به خدمات شما

در نتیجه براساس رخدادهای درون متریکس و انتقال آن به گوگل‌ادز می‌توانید کاربران خود را به فعالیت بیشتری ترغیب کنید، نرخ تبدیل را افزایش دهید و با هزینه‌ی کمتر، کلیک‌های بیشتری به‌دست آورید. همچنین می‌توانید از مقایسه‌ی آمار پنل متریکس با گوگل ادز به تطابق برسید تا از صحت آمار متریکس، اطمینان بیشتری کسب کنید. 

ما همواره در تلاشیم تا با وجود محدودیت‌های گوناگون، با ارائه‌ی امکانات کاربردی و مبتنی بر نیازهای واقعی مشتریان، در مسیر رشد کسب‌وکارتان همراه شما باشیم!

آیا این مقاله نیاز شما را برطرف کرد؟

برای امتیازدهی روی ستاره‌ها کلیک کنید

میانگین 4.5 / 5. تعداد آرا 8

اولین نفر باشید که به این مقاله امتیاز می‌دهید