جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

راهنمای استفاده از قابلیت کنسول دیباگ متریکس +[ویدئو]

فهرست محتوا

کنسول دیباگ یک قابلیت خیلی کاربردی در پنل متریکس است که شما از طریق آن می‌توانید وضعیت اطلاعات اتریبیوشن یک گوشی مشخص را بررسی کنید. در این بلاگ می‌خواهیم قابلیت کنسول دیباگ متریکس را با هم بررسی کنیم. درضمن اگر برای آموزش، ترجیح شما یک ویدئوی آموزشی است می‌توانید ویدئوی زیر را مشاهده کنید.

قابلیت پیشخوان خطایابی یا Console Debug در داشبورد متریکس: اطلاعات اتریبیوشن را خودتان بررسی کنید
بخوانید

ویدئوی آموزش نحوه استفاده از قابلیت کنسول دیباگ در پنل متریکس

منظور از کنسول دیباگ (Console Debug) چیست؟

در صورتی که شما به عنوان تبلیغ دهنده یا بازاریاب بخواهید قابلیت جدیدی را در اپلیکیشنتان چک کنید و از کل فرایند اتریبیوشن اطمینان حاصل کنید می‌توانید با استفاده از قابلیت کنسول دیباگ متریکس، هر اطلاعاتی را که در یک گوشی از یک اپلیکیشن خاص موجود است ببینید: مثلا فرض کنید که یک ترکر جدید ساخته‌اید و قبل از استفاده داخل کمپین، می‌خواهید مطمئن شوید که این لینک ترکر اطلاعات کمپین را به درستی اتریبیوت می‌کند؛ اینجا با استفاده از قابلیت کنسول دیباگ متریکس، بدون نیاز به یک گوشی تست جدید (fresh)، می‌توانید این کار را انجام دهید.

این قابلیت روی تمامی پلن‌ها و برای همه‌ی اعضا با هر سطح دسترسی‌‌ای، فعال است.

چطور می‌توان از قابلیت کنسول دیباگ متریکس استفاده کرد؟

برای استفاده از قابلیت کنسول دیباگ، بعد از اینکه وارد پنل متریکس شدید، باید به بخش تنظیمات بروید و صفحه‌ی کنسول دیباگ را باز کنید.

صفحه کنسول دیباگ متریکس

سپس در این باکس، شناسه‌ی تبلیغاتی (IDFA برای iOS یا GAID مربوط به گوشی‌های اندروید) گوشی‌ای که اپلیکیشن را روی آن نصب کرده‌اید وارد کنید (دقت کنید که باید نسخه‌ای از اپلیکیشن را نصب کرده باشید که حتما SDK متریکس داخل آن پیاده‌سازی شده باشد.)

صفحه کنسول دیباگ متریکس

منظور از شناسه تبلیغ، شناسه هر کاربر بر اساس دستگاهی است که تبلیغات را دریافت می‌کند. تفاوت شناسه تبلیغ و شناسه دستگاه (Device Id) در این است که کاربر می‌تواند در هر زمان، شناسه تبلیغ را تغییر دهد. دو مثال شاخص از شناسه تبلیغ، شناسه تبلیغ در سیستم عامل اندروید (GAID) و شناسه تبلیغ در سیستم عامل iOS (IDFA) است.

دو نکته‌ی مهم:

1. شما برای تست ترکر و اطمینان از درست کار کردن آن، باید حتما روی لینک ترکر کلیک کنید و از طریق آن لینک، اپلیکیشن را روی گوشی نصب و باز کنید!

2. باز کردن اپلیکیشن مهم است، چون متریکس باز شدن اپلیکیشن را به عنوان نصب شمارش می‌کند.

سپس دکمه‌ی نمایش اطلاعات را بزنید، الان شما می‌توانید تمام اطلاعات اتریبیوشن مرتبط با گوشی‌ای که روی آن تست را انجام داده‌اید ببینید.

صفحه کنسول دیباگ متریکس

مثلا می‌توانید چک کنید که اطلاعات منبع نصب اپلیکیشن، مثل شبکه تبلیغاتی (source/network)، کمپین (campaign)، گروه تبلیغاتی (adgroup)، و خلاقه (creative) را به درستی اتریبیوت کرده باشد.

همچنین می‌توانید زمان نصب اپلیکیشن را ببینید، و اطلاعات مربوط به نصب مجدد، حذف نصب و نصب از طریق نمایش را هم چک کنید.

صفحه کنسول دیباگ متریکس

دقت کنید که اگر اپلیکیشن را حذف نصب کرده باشید و متریکس آن را شمرده باشد، اینجا باید FCM exist برابر با true باشد، و اگر false باشد یعنی حذف نصب شمرده نشده است!

همچینین شما از طریق این کنسول می‌توانید اطلاعات اتریبیوشن یک گوشی را که قبلا داخل پنل متریکس ثبت شده، پاک کنید؛ این ویژگی باعث می‌شود تا برای چندین بار بتوانید روی یک گوشی تکراری، تست‌های متعدد انجام دهید؛ برای این منظور، بعد از وارد کردن شناسه‌ی تبلیغاتی گوشی، باید دکمه‌ی فراموشی دستگاه را بزنید، حالا می‌توانید روی همان گوشی دوباره تست را انجام دهید.

صفحه کنسول دیباگ متریکس

دقت کنید که هر بار قبل از تست، حتما باید فراموشی دستگاه را زده باشید.

یک نمونه از AdId گوشی اندروید می‌تواند این باشد: 9e3a8509-c6f5-4175-83ab-86f8d1f18354

برای پیدا کردن شناسه تبلیغاتی گوشی‌های اندروید ابتدا وارد تنظیمات گوشی شوید و بخش گوگل (google) را باز کنید، سپس وارد بخش تبلیغات (Ads) شوید، اینجا می‌توانید شناسه تبلیغاتی دستگاه را بخوانید (یا حتی آن را ریست کنید و از شناسه جدید استفاده کنید).

آیا این مقاله نیاز شما را برطرف کرد؟

برای امتیازدهی روی ستاره‌ها کلیک کنید

میانگین 4 / 5. تعداد آرا 1

اولین نفر باشید که به این مقاله امتیاز می‌دهید