جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سخنرانی مدیر فنی متریکس در همایش جاوا ویژن با موضوع تحلیل بیگ دیتا با جاوا

فهرست محتوا

تحلیل داده‌های حجیم با زبان برنامه‌نویسی جاوا موضوع سخنرانی محمد طاهری، مدیر فنی متریکس در همایش جاوا ویژن بود. در این سخنرانی که با حضور برنامه نویسان جوان، متخصصان صنعت نرم‌افزار و با حضور شرکت‌های بزرگ فناوری اطلاعات در حاشیه برگزاری ششمین دوره مسابقات جاوا کاپ در 10 آبان 98 در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد محمد طاهری در مورد نقش زبان جاوا در آنالیز بیگ دیتا یعنی همان نوع داده‌هایی که پلتفرم شمارشگر و تحلیلگر متریکس بسیار با آن سر و کار دارد صحبت کرد.

در مورد برگزاری جاوا کاپ نیز باید گفت که پس از مرحله اول مسابقه‌ی جاوا کاپ، از بین ۲۴۰ شرکت کننده، ۶۶ نفر برای مرحله عملی انتخاب و در تاریخ ۱۰ آبان ماه به رقابت پرداختند. مسابقه در دو بخش Java SE و Java EE بود که به منتخب‌های هر گروه جوایز جداگانه‌ای اهدا شد.

در همایش جاوا ویژن چه گذشت؟

زبان جاوا حاوی ابزارهای مناسب برای داده‌های بزرگ است. اسپارک (Apache Spark) یک فریمورک متن‌باز برای پردازش توزیع‌شده همه‌منظوره و سریع است که برنامه‌ها را ۱۰ تا ۱۰۰ بار سریع‌تر از هدوپ اجرا می‌کند و می‌­توان از آن برای انواع کاربردهای داده‌های حجیم، بخصوص شرایطی که سرعت عملیات از اهمیت ویژه­‌ای برخوردار باشد، استفاده کرد.

محمد طاهری، مدیر فنی پلتفرم متریکس با توجه به نیاز بازاریابان دیجیتالی به رصد لحظه‌ای کاربران و تحلیل تمامی رفتارهای آن‌ها در اپلیکیشن‌ها در متریکس، در مورد تجربه‌های خود در جستجوی راه‌حل‌های بیگ دیتا همراه با تأخیر بسیار کم، مقیاس‌پذیری بالا و دسترسی به حجم زیادی از مجموعه داده‌ها در حافظه صحبت کرد.

گفتنی است تیم فنی متریکس به عنوان یک پلتفرم آنالیز موبایل مارکیتنگ که روزانه با انبوهی از آمارهای نصب و کلیک کاربران اپلیکیشن‌های متعدد روبرو است از روش‌های یادگیری ماشین روی داده‌های بزرگ ورودی برای استخراج اطلاعات و بهینه‌ کردن پاسخ‌ها به درخواست‌های بعدی استفاده می‌کند.

در این همایش، سخنرانان دیگری نیز به عنوان نماینده از شرکت‌ها و استارتاپ‌های بزرگ و کوچک که به نوعی با زبان جاوا فرایندهای فنی محصولات خود را به پیش می‌برند حضور داشتند:

  • سید جمال الدین پیشوایی، مدیر فنی شرکت مشاوران نرم‌افزار اعوان- موضوع سخنرانی: تأثیر مدیریت دانش بر نشاط و پیشرفت تیم
  • عیسی حکمت زاده، مدیر فنی اسنپ باکس- موضوع سخنرانی: تجربه اسنپ باکس
  • نریمان اسماعیلی فرد، مدیر فنی شرکت پرگاس طب- موضوع سخنرانی: مقدمه‌ای بر ELK Stack و کاربردهای آن
  • حسن کمالو، مدیر نرم‌افزار شرکت پژوهش و توسعه ناجی- موضوع سخنرانی: پلیس هوشمند مبتنی بر تحول دیجیتال

رویداد ایران موبایل سامیت با حضور متریکس و دیگر فعالان حوزه موبایل برگزار شد + [گزارش تصویری]
بخوانید

این رویداد که برای ششمین مرتبه برگزار شد فرصت بسیار خوبی برای برنامه‌نویسان، توسعه دهندگان و تمام علاقه‌مندان به دنیای تکنولوژی است و قرار است در سال‌های پیش رو نیز به رشد و توسعه خود ادامه دهد.

آیا این مقاله نیاز شما را برطرف کرد؟

برای امتیازدهی روی ستاره‌ها کلیک کنید

میانگین 0 / 5. تعداد آرا 0

اولین نفر باشید که به این مقاله امتیاز می‌دهید