جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بررسی صفحه فرود 10 اپلیکیشن الهام‌بخش

فهرست محتوا

اگر می‌خواهید یک صفحه فرود جذاب بسازید، به طراحی متفکرانه، تیترهای فوق‌العاده و دکمه‌های فراخوان (CTA) گیرا نیاز دارید که نرخ کلیک بالایی را ایجاد کنند. در این بلاگ 10 صفحه فرود موفق اپلیکیشن‌های مطرح را بررسی کرده‌ایم و اقداماتی که آن برندها انجام داده‌اند را شرح داده‌ایم تا شما نیز بتوانید از آن‌ها الگو بگیرید و استراتژی‌هایشان را برای صفحه‌ی خودتان اجرا کنید.

آنچه از نظر ما در صفحات فرود این اپلیکیشن‌ها جذاب بوده را در زیر توضیح داده‌ایم.

4 نکته‌ی مهم برای ایجاد صفحه فرود موفق برای اپلیکیشن‌ها در سال ۲۰۲۲
بخوانید

1. Nike

صفحه فرود اپلیکیشن نایک بر محور انجام یک عمل طراحی شده است. یعنی این صفحه به گونه‌ای طراحی شده که از همان زمان ورود، کاربر را دعوت به اقدام می‌کند و امکان ندارد که فردی وارد این صفحه شود و کد QR بالای صفحه که بازدیدکنندگان را برای دانلود اپلیکیشن مستقیماً به استور می‌برد نبیند. این جای‌گذاری جسورانه‌ی کد QR، اعتماد به نفس عالی نایک را نیز به مشتری نشان می‌دهد، در واقع نایک هیچ نیازی به متقاعد کردن مخاطبانش برای انجام یک اقدام نمی‌بیند و مستقیما آنها را به دانلود اپلیکیشن دعوت می‌کند.

صفحه فرود اپلیکیشن نایک

 

2. 360Learning

در بلاگ قبلی گفتیم تا جای ممکن صفحه فرود خود را ساده و بدون جزئیات طراحی کنید، اما چیزی که در نگاه اول به صفحه فرود اپلیکیشن 360Learning جلب توجه می‌کند توضیحات زیاد و جزئیات آن است و البته ایرادی هم ندارد! این برند، کسب‌و‌کارها را هدف قرار می‌دهد (رویکرد B2B دارد، درحالی که نایک رویکرد B2C داشت) و از تیترها و محتواهای ارزشمند برای برانگیختن توجه اولیه‌ی مخاطبانش استفاده می‌کند.

صفحه فرود اپلیکیشن 360learning

همانطور که در تصویر بالا هم می‌بینید در صفحه فرود این اپلیکیشن، تصاویری از صفحات داخلی اپلیکیشن وجود دارد، به این ترتیب کاربر بالقوه می‌تواند تجربه‌ی حضور در فضای اپلیکیشن را احساس کند و همین باعث می‌شود تا به سمت استفاده از نسخه‌ی دموی آن سوق داده شود و روی دکمه‌ی CTA کلیک کند!

 

3. Fetch

اپلیکیشن Fetch Rewards یک برنامه‌ی بازپرداخت وجه و کارت هدیه است که به کاربرانش برای خریدهایی که قبلاً انجام داده‌اند یا رستوران‌هایی که در آن غذا خورده‌اند پاداش می‌دهد؛ تنها کافی است از رسیدهای خود عکس بگیرند و آن را در اپلیکیشن آپلود کنند. همانطور که موضوع این اپلیکیشن بسیار منحصر به فرد است، این برند با عکس‌های غیرمعمول و بازیگوشانه‌ای که در صفحه فرود اپلیکیشن خود به کار برده، سعی کرده خاص بودن آن را به مخاطبش القا کند.

صفحه فرود اپلیکیشن fetch

مانند نایک، Fetch نیز کد QR و دکمه‌های دانلود اپلیکیشن را در بالای صفحه قرار داده است، اما با این تفاوت که برای بازدیدکنندگانی که نیاز دارند تا قبل از دانلود اپلیکیشن، اطلاعات بیشتری از آن کسب کنند، Fetch یک کد QR چسبیده به صفحه هم ارائه می‌کند؛ درنتیجه کاربران بالقوه در حین بالا پایین کردن صفحه همواره به آن دسترسی دارند.

هدر صفحه فرود اپلیکیشن fetch

 

4. Steady

همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، برند Steady در صفحه فرود اپلیکیشن خود، با استفاده از نقل‌قول‌هایی از کاربرانش، به وضوح اعتبار اجتماعی‌اش را به رخ کشیده، اینکه چگونه این اپلیکیشن توانسته زندگی افراد را با کمک به آن‌ها در مدیریت امور مالی‌شان تحت تأثیر قرار دهد. صفحه فرود اپلیکیشن steady یک مثال عالی از نحوه‌ی کسب اعتماد مشتری، به خصوص برای اپلیکیشن‌ها در دسته‌بندی مالی و کسب‌و‌کار است که با پول کاربران سروکار دارند.

صفحه فرود اپلیکیشن steady

هدر (header) صفحه فرود این اپلیکیشن از یک ویدیوی پس‌زمینه استفاده می‌کند که در آن تعدادی از مشتریان راضی از خدمات اپلیکیشن را نشان می‌دهد. این هدر همچنین بسیار چشم‌نواز بوده و به منظور جلب توجه بازدیدکننده و ایجاد حس صمیمیت طراحی شده است. علاوه بر این ویدیو، چندین دکمه‌ی فراخوان (CTA) برای تشویق به دانلود اپلیکیشن نیز وجود دارد.

هدر صفحه فرود اپلیکیشن steady

 

5. Stoloto

Stoloto، بزرگترین اپلیکیشن توزیع‌ بلیط‌های بخت‌آزمایی دولتی در روسیه است. صفحه فرود این اپلیکیشن که برای نسخه موبایل طراحی شده است از خدمات پلتفرم‌های اتریبیوشن برای بهینه‌سازی و اندازه‌گیری نتایج استفاده می‌کند. مثلا این صفحه با استفاده از لینک‌های عمیق (deep linking)، کاربرانی که روی دکمه‌های فراخوان کلیک می‌کنند را به استورهای دانلود اپلیکشن (مثل Google Play، App Store، Galaxy Store و غیره) می‌فرستد و از طرف دیگر، کاربرانی را که از قبل اپلیکیشن را روی گوشی خود نصب داشته‌اند به صفحه‌ی موردنظرش داخل اپلیکیشن می‌فرستد.

صفحه فرود اپلیکیشن stoloto

6. Ibotta

اپلیکشن Ibotta یکی از اپلیکیشن‌های مخصوص خرید است و به مشتریان این امکان را می‌دهد تا با آپلود رسید خریدهای ضروری مانند مواد غذایی خود از فروشگاه‌های خاص و تعیین شده، بخشی از پول خود را پس بگیرند. صفحه فرود اپلیکیشن Ibotta نیز با بیان این مسئله به مشتریان جدید، انگیزه قدرتمندی برای دانلود اپلیکیشن می‌دهد و طبیعتاً به هدف خود نیز می‌رسد؛ به نظرتان آیا کسی هست که پول را دوست نداشته باشد!

صفحه فرود اپلیکیشن ibotta

علاوه بر این، در صفحه فرود آن گزینه‌ای برای ارسال لینک دانلود اپلیکیشن از طریق پیامک و گزینه‌ای برای دانلود اپلیکیشن از استورها نیز وجود دارد. صفحه فرود Ibotta با طراحی ساده‌ای که دارد سعی کرده هرگونه عامل ضافه‌ای که باعث پرت شدن حواس مخاطب شود را حذف کند و همین باعث ایجاد نرخ تبدیل بالا در آن شده است.

 

7. Notion

Notion در درجه اول یک برنامه دسکتاپ بوده و اپلیکیشن موبایل آن بیشتر با هدف تکمیل امکانات نسخه دسکتاپ طراحی شده است، بنابراین صفحه فرود این اپلیکیشن بیشتر به توصیف مزایای نسخه‌ی موبایل آن می‌پردازد، به خصوص برای افرادی که از نسخه دسکتاپ این اپلیکیشن استفاده می‌کنند.

صفحه فرود اپلیکیشن notion

همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، صفحه فرود Notion از فضای سفید وب به نفع خود بهترین استفاده را کرده است؛ پس‌زمینه‌ی رنگی ندارد و غیر از تصاویر صفحات داخلی اپلیکیشن (که نحوه عملکرد نسخه موبایل و مزایای آن را نشان می‌دهد) هیچ چیز دیگری وجود ندارد که باعث کم شدن توجه مخاطب از آن تصاویر شود.

 

8. GasBuddy

درحالی‌که بسیاری از صفحات فرود اپلیکیشن‌ها برای دانلود اپلیکیشن دکمه‌ای برای رفتن به استور دارند، صفحه فرود GasBuddy نوع دیگری از  CTA (دکمه‌ی فراخوان برای دعوت کاربر به انجام یک عمل) استفاده می‌کند. اگرچه این صفحه نیز لینک‌های دانلود از استورها را برای کاربران ارائه می‌دهد اما، امکان ارسال لینک دانلود اپلیکیشن از طریق پیامک نیز در این صفحه وجود دارد که به ویژه برای کاربران دسکتاپ یک مزیت محسوب می‌شود و کار را برای آنها راحت می‌کند.

صفحه فرود اپلیکیشن GasBuddy

GasBuddy در صفحه فرودی که دارد به شدت به شهرت برند خود متکی است و تنها به هدف نهایی خدماتش یعنی صرفه‌جویی در هزینه مشتریان اشاره کرده است. در واقع این برند با تکیه بر آگاهی از برندی که قبلا بین مخاطبانش ایجاد کرده است، تا حد امکان از توضیح اضافی خودداری کرده و صفحه را ساده نگه داشته است.

 

9. Calm

Calm یک اپلیکیشن حوزه‌ی سلامتی است که از یک رویکرد تعاملی برای جذب بیشتر بازدیدکننده در صفحه فرود خود استفاده می‌کند. به این شکل که وقتی کاربر وارد صفحه فرود این اپلیکیشن می‌شود ابتدا باید به این سوال جواب دهد که دنبال چه چیزی است، و سپس از طریق پاسخ به یک سری سؤالات مربوط به عادات خواب و سطح استرس و … راهنمایی می‌شود. این کار به بازدیدکنندگان اطمینان می‌دهد که این یک تجربه‌ی شخصی‌سازی شده است و به مشکلات آن‌ها تا زمان حل شدن رسیدگی خواهد شد.

صفحه فرود اپلیکیشن Calm

 

10. Bark

Bark یک اپلیکیشن موبایل است که امکان کنترل تلفن همراه فرزندان را به والدین ارائه می‌دهد. این شرکت در صفحه فرود اپلیکیشن خود با ارائه‌ی آمارهای واقعی، حس اهمیت و ضرورت استفاده از خدمات این اپلیکیشن را به مخاطبانش القا می‌کند. از آنجایی که خدمات این اپلیکیشن در رابطه با کنترل رفتار فرزندان در فضای آنلاین است و یک موضوع کاملا جدی است، این برند در طراحی صفحه‌ی فرود خود، از استفاده از هرگونه تصویر پر زرق و برق یا نوشته‌ی اضافی پرهیز کرده‌ است.

صفحه فرود اپلیکیشن Bark

جمع‌بندی

  • مطمئن شوید که از دکمه‌های فراخوان‌ (CTA) شفاف، برای دعوت کاربران به انجام یک اقدام در سراسر صفحه فرود خود استفاده می‌کنید.
  • از تست A/B استفاده کنید تا متوجه شوید که چه نوع صفحه فرود و چه تیتر و محتوایی برای اپلیکیشن شما بهترین کارایی را دارد.
  • از تصاویر و عنوان‌های جذابی استفاده کنید که کاملا واضح، مزایای اپلیکیشن شما را بیان کنند؛ توجه کنید این شمایید که باید مشتری را متقاعد کنید که چرا به خدمات اپلیکیشنتان نیاز دارد!
  • اگر برند معروفی هستید، با تکیه بر شهرت خود سعی کنید تیترها و توضیحات را در صفحه فرود اپلیکیشن، خلاصه و کوتاه ارائه دهید و بیشتر روی فروش تمرکز کنید.
  • در صورت داشتن نظرات مشتریان، کامنت‌ها یا تاییدیه‌های اینفلوئنسرها، از آن‌ها برای جلب اعتماد کاربرانتان استفاده کنید.
  • تجربه‌ای جذاب برای مخاطب بسازید، اما به این نکته دقت کنید که نباید صفحه فرود خود را غرق در ویدیوها و تصاویر زیاد کنید؛ چون این موضوع باعث افزایش زمان بارگذاری صفحه می‌شود و مخاطبان را تحت تاثیر منفی قرار می‌دهد.
  • مطمئن شوید که انتخاب‌های شما در طراحی صفحه فرود، دست شما را برای تولید محتوا نبندد، همچنین تایپوگرافی‌ای را انتخاب کنید که خواندن آن آسان و قابل فهم باشد.

آیا این مقاله نیاز شما را برطرف کرد؟

برای امتیازدهی روی ستاره‌ها کلیک کنید

میانگین 0 / 5. تعداد آرا 0

اولین نفر باشید که به این مقاله امتیاز می‌دهید