جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

استراتژی استفاده از ابزار پوش‌نوتیفیکیشن‌

فهرست محتوا

آیا تا به حال در یک سطل سوراخ آب ریخته‌اید؟! احتمالا نه! (مگر در مواقعی که هدف شما از این کار، انجام دادن یک چالش در شبکه‌های اجتماعی باشد)، درست است که این مثال کاملا سطحی است اما منطق پشت آن در بسیاری از موقعیت‌ها صدق می‌کند.

هرکسی که به چشم‌انداز کسب‌و‌کارهای امروزی توجه کرده باشد، کسب‌و‌کارهای زیادی را دیده است که این خطای بازاریابی را مرتکب می‌شوند: ساختن یک اپلیکیشن بدون استفاده از یک استراتژی پیام‌رسانی در تلفن همراه!

باید بدانید که حتی اگر اپلیکیشن شما از هر لحاظ هم عالی باشد، هیچ تضمینی وجود ندارد که مخاطبان شما آن را دانلود کنند یا به آن توجه کنند! چون اکثر افرادی که امروزه از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند تعداد زیادی از اپلیکیشن‌های مختلف را روی گوشی‌ خود نصب دارند و هر روزه از آنها استفاده می کنند، یعنی بازار رقابت بین اپلیکیشن‌ها بسیار داغ است! (طبق آمار، در ایالت متحده آمریکا هر فرد به طور میانگین، بیش از 30 اپلیکیشن روی گوشی خود نصب دارد و ماهانه از آنها استفاده می‌کند).

کاربرانی که به طور منظم از اپلیکیشن شما استفاده نمی‌کنند، می‌توانند به راحتی به کاربران غیرفعال تبدیل شوند، حتی اگر احساس مثبتی نسبت به برند شما داشته باشند! که این مورد می‌تواند تلاش‌های شما برای افزایش تعامل کاربرانتان با اپلیکیشن را حتی قبل از اینکه شروع شود خنثی کند.

خب حالا سوال اینجاست که چطور باید از گیر افتادن در چنین وضعیت وخیمی اجتناب کرد؟ پاسخ دو کلمه است: پوش‌نوتیفیکیشن!

هر آنچه باید درباره‌ی پوش نوتیفیکیشن (Push Notification) بدانید!
بخوانید

 

چطور باید پوش‌نوتیفیکیشن ارسال کرد تا باعث افزایش نرخ تعامل کاربران اپلیکیشن شود؟

شما برای حفظ کاربرانتان و ایجاد یک وفاداری بلندمدت، نمی‌توانید تنها روی دستاوردها و فعالیت‌های خود تکیه کنید، بلکه باید مشارکت کاربرانتان در اپلیکیشن را اولویت قرار دهید، که پوش‌نوتیفیکیشن‌ها می‌توانند در تحقق آن به شما کمک کنند.

کمپین‌های پوش‌نوتیفیکیشن راهی عالی برای جذب مجدد کاربرانی است که برنامه شما را دانلود کرده‌اند اما به طور منظم از آن استفاده نمی‌کنند. در واقع شما فقط با ارسال یک پوش‌نوتیفیکیشن با محتوای ارزشمند، می‌توانید به کاربرانی که فعالیت کمتری در اپلیکیشن دارند، دلیل قانع‌کننده‌ای برای بازگشت و چک کردن دوباره‌ی اپلیکیشن ارائه دهید و احتمال نگه‌داشت آنها در طولانی مدت را افزایش دهید.

پوش‌نوتیفیکیشن‌ها همچنین می‌توانند به اپلیکیشن‌های خرید آنلاین کمک کنند تا با ارسال پیام به کاربرانی که سبد خرید را رها کرده‌اند، فروش خود را افزایش دهند (در ضمن اگر واقعا سخاوتمند هستید، می‌توانید به آنها تخفیف هم بدهید!).

شما حتی با شخصی‌سازی کردن محتوای پوش‌نوتیفیکیشن‌ها می‌توانید نتایج ارزشمندتری را از کمپین‌هایتان به‌دست آورید؛ همچنین با استفاده از پلتفرم‌های اتومیشنی مانند متریکس می‌توانید بر اساس داده‌های واقعی، مشتریانتان را دسته‌بندی کنید و برای هر دسته، کمپین‌های جداگانه  اجرا کنید، یعنی برای هر دسته از مشتریان با توجه به ویژگی‌های آنها، استراتژی متفاوتی برای محتوای پوش و زمان ارسال آن داشته باشید.

برای اینکه به نحوه عملکرد این رویکرد در زندگی واقعی، دید عمیق‌تری داشته باشید، بیایید نگاهی به استراتژی انجمن سرطان آمریکا (ACS) در استفاده از پوش‌نوتیفیکیشن‌ها بیندازیم.

انجمن سرطان آمریکا چگونه توانست به صورت ماهرانه از پوش‌نوتیفیکیشن‌های شخصی‌سازی شده استفاده کند؟

ACS یکی از بزرگترین و معتبرترین سازمان‌های بهداشتی در جهان است که هر ساله رویدادهای مختلفی را برای جمع‌آوری کمک‌های مالی مردمی برگزار می‌کند و تا به حال میلیون‌ها دلار برای کاهش بروز سرطان و بهبود کیفیت زندگی بیماران سرطانی و مراقبان آنها جمع‌آوری کرده است (از سال 1985، رویداد سالانه Relay for Life بیش از 5 میلیارد دلار برای تحقیقات سرطان و سایر برنامه‌های ACS جمع‌آوری کرده است).

این انجمن برای ایجاد آگاهی در جامعه و برقراری یک ارتباط عمیق با افراد در مورد جمع‌آوری این سرمایه‌ها، از پوش‌نوتیفیکیشن‌ها در اپلیکیشن خود استفاده کرد و محتواهای تأثیرگذار و الهام‌بخشی را پیرامون رویدادهای Relay for Life به کاربرانش ارسال کرد.

پوش نوتیف اندروید و IOS

این سازمان برای ایجاد تعامل و مشارکت بیشتر افراد و در نهایت به‌دست آوردن کمک‌های مالی بیشتر، پیام‌هایی به شرکت‌کنندگان در رویداد Relay for Life ارسال کرد و از آنها تشکر کرد، همچنین از محتوای شخصی‌سازی شده استفاده کرد تا نشان دهد که چگونه پولی که جمع‌آوری کرده‌اند مستقیماً برای مبارزه با سرطان در روز ملی بازماندگان سرطان صرف می‌شود. برای مثال، شرکت‌کنندگانی که بیش از 100 دلار هزینه کرده بودند، پوش‌نوتیفیکیشنی دریافت کردند که نشان می‌داد پول آن‌ها برای یک شب در Hope Lodge برای یک بیمار پرداخت شده است.

درنهایت این سازمان توانست با استفاده از این روش‌، ده‌ها هزار دلار بودجه‌ی بیشتر، از طریق پرداخت درون اپلیکیشنی جمع‌آوری کند، طوری که تخمین زده می‌شود این بودجه چیزی حدود 34 درصد افزایش داشته است! به طور کلی نیز 50 درصد از دریافت‌کنندگان این پوش‌ها، طی 3 روز پس از دریافت پیام شروع به کار با اپلیکیشن کردند و نرخ باز شدن پیام‌های جدید چیزی حدود 30 درصد بوده است. یعنی از طریق اجرای این کمپین‌های پوش‌نوتیفیکیشن، سازمان ACS  توانست در راستای جمع‌آوری بیشتر کمک‌های مالی از طرف مردم موفق عمل کند و به افراد بیشتری که مبتلا به سرطان هستند کمک کند.

بخش‌بندی (Segmentation) چیست؟
بخوانید

سخن پایانی در استفاده از پوش‌نوتیفیکیشن‌ها

اگرچه پوش‌نوتیفیکیشن‌ها ابزار قدرتمندی برای ایجاد تعامل با مشتری هستند، اما اگر برند شما استراتژی مشخصی در استفاده از این ابزار نداشته باشد، پوش‌نوتیفیکیشن‌ها کارساز نخواهند بود! مثلا اگر در مورد انواع محتوایی که مخاطبان شما علاقه‌مند به دریافت آن هستند یا به نوع اقداماتی که می‌خواهید کاربران شما داخل اپلیکیشن انجام دهند، فکر نکرده باشید، ارسال پیام‌هایی که باعث تعامل بیشتر کاربران شود یا پیام‌هایی که به شما کمک کنند تا به اهداف تجاری خود برسید، کاری دشوار خواهد بود.

همچنین در حالی که پوش‌نوتیفیکیشن‌ها می‌توانند برای افزایش تعامل، حفظ و وفاداری طولانی‌مدت مشتری به اپلیکیشن‌های موبایل کمک زیادی کنند، اما آنها تنها ابزار شما نیستند؛ بلکه شما با استفاده از پوش‌ها در کنار دیگر کانال‌ها، مانند پیام‌های درون‌برنامه، ایمیل و پیامک، می‌توانید تعامل قوی‌تری را ایجاد کنید و راه رسیدن به اهداف تجاری خود را آسان‌تر کنید.

آیا این مقاله نیاز شما را برطرف کرد؟

برای امتیازدهی روی ستاره‌ها کلیک کنید

میانگین 5 / 5. تعداد آرا 2

اولین نفر باشید که به این مقاله امتیاز می‌دهید