موبایل مارکتینگ در سال ۲۰۲۰ میخواهد رکوردهای جدیدی را ثبت کند. دور از انتظار نیست که آمارهای سال گذشته و سالهای پیشین موبایل مارکتینگ به روند صعودی خود در جلب توجه کاربران ادامه دهند. با این حال، اتفاقات غیر مترقبه همواره در انتظار کسبوکارهای جهان هستند. یکی از مهمترین و تازهترین رویدادها شیوع ویروس کرونا است. اما اجازه دهید به چند روز پیش از فراگیری این بحران در جهان بازگردیم و ببینیم آمارها و کارشناسان، چه آیندهای را برای بازار اپلیکیشنهای موبایل ترسیم میکنند. در این پست از بلاگ متریکس به شرح یک اینفوگرافیک از پیشبینی شرکت تحلیل بازار موبایل App Annie از وضعیت اپلیکیشنهای موبایل در سال ۲۰۲۰ میپردازیم.
چه آیندهای در انتظار بازار اپلیکیشنهای موبایل در سال ۲۰۲۰ است؟
اگر از شما بخواهند برای مدتی از دستگاه تلفن همراه خود استفاده نکنید واکنش شما چه خواهد بود؟! خوب یا بد، موبایلهای ما اولین دستگاههایی هستند که ما روزمان را با آنها آغاز میکنیم. ماجرا به همینجا ختم نمیشود. این موجودات کوچک آخرین یاور ما در پایان روز و پیش از خواب نیز هستند. لازم به گفتن نیست که دنیای ما با این موجودات به ظاهر کوچک تغییر کرده است. آنها سرشار از نوآوری و تسهیلات و منبع دریافت اخبار و همچنین غرق شدن در دنیای سرگرمی هستند. حالا که وارد سال میلادی ۲۰۲۰ شدهایم، یک موضوع برای کارشناسان و صاحبنظران عرصه فناوری مثل روز روشن است: جهان ما به طور فزایندهای توسط موبایلها تعریف و تعیین میشود.
در ابتدا به چند رقم مهم اشاره میکنیم که چشمانداز شما را نسبت به آینده موبایل مارکتینگ در سال ۲۰۲۰ گسترش میدهد:
همانطور که گزارش App Annie نشان میدهد سال ۲۰۲۰ سال هزینههای میلیاردی در صنعت اپلیکیشن است:
- هزینه جهانی تبلیغات موبایلی در سال ۲۰۲۰ حدود ۲۴۰ میلیارد دلار برآورد شده است.
لازم است برندها با اولویت قرار دادن موبایل، در جهت بهینهسازی دیجیتال مارکتینگ گام بردارند.
- هزینه مصرف کنندگان بازیهای موبایلی در فروشگاههای اپلیکیشن در سال ۲۰۲۰ به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار میرسد.
موبایل محبوبترین پلتفرم بازی در جهان است که بیش از ۵۵ درصد سهم بازار را در اختیار دارد.
- میانگین زمان صرف شده در موبایل در یک روز ۳.۷ ساعت است.
این رقم نشان میدهد که موبایل به خودی خود یک راه ارتباطی است. وقت گذرانی کاربران در این وسیله نسبت به سال گذشته بالای ۱۰ درصد است و در مقایسه با ۲۰۱۷ رشد ۳۵ درصدی داشته است.
- هزینه مصرف کنندگان در فروشگاههای اپلیکیشن در سراسر جهان به ۱۲۰ میلیارد دلار میرسد.
این رقم در حال حاضر ۲ برابر صنعت موسیقی در جهان است، اما این رشد تنها در طول یک دهه حاصل شده است.
- میزان دانلود در سراسر جهان به ۲۰۴ میلیارد دانلود میرسد.
این رکورد جدیدی است و نشان دهنده این است که مصرف کنندگان همچنان فعالانه در جستجوی اپلیکیشنهای جدید هستند.
- میزان تعامل نسل Z یا نسل اینترنت با اپلیکیشنهای غیر بازی در مقایسه با نسلهای قدیمیتر ۶۰ درصد بیشتر میشود.
قدرت هزینه کرد مستقیم نسل Z (نسل اینترنت) در آمریکا ۱۵۰ میلیارد دلار است و در سال ۲۰۲۰ به بزرگترین نسل در جهان تبدیل میشود.
همچنین در این گزارش به دو رقم مهم دیگر نیز اشاره شده است:
- هزینه جهانی تبلیغات موبایلی برای مصرف کنندگان در سال ۲۰۲۰ به ۳۸۰ میلیارد دلار میرسد.
موبایل به دلیل قابلیت دسترس پذیری بالا در مقایسه با سایر دستگاههای الکترونیک، ارزش بسیار زیادی برای مصرف کنندگان و تبلیغ دهندگان و ناشران ایجاد کرده است.
- متوسط ارزش عرضه سهام اولیه برای شرکتهای موبایل ۸۲۵ درصد بالاتر میرود.
ساختن تجربه مصرف کننده به طوری که اول سراغ موبایل برود برای موفقیت تجاری امری ضروری است.
موبایل به طور کامل، سبک زندگی ما را تغییر داده است. از نحوه سفارش غذا و خرید از تره بار گرفته تا بازی کردن، رزرواسیون برای سفرها و تولید و توزیع محتوا. موبایلها زندگی همه ما را آسانتر کرده اند و به نوعی همه صنایع را نیز دگرگون ساخته اند. در یک کلام، موبایل رمز موفقیت کسب و کارها در جلب توجه مصرف کنندگان است.
کدام دسته از اپلیکیشنها موبایل مارکتینگ در سال ۲۰۲۰ را تغییر میدهند؟
حالا که میدانید آینده دانلود، مدت زمان استفاده، هزینه صرف شده در اپ استورها و هزینه تبلیغات موبایلی در سال ۲۰۲۰ از سوی کاربران و صاحبان اپلیکیشنها چه تغییری خواهد کرد به چند دسته مهم از میان حوزههای مختلف کسبوکارهای اپلیکیشنی میپردازیم. این ۵ دسته دنیای اپلیکیشن مارکتینگ را تغییر خواهند داد:
به گزارش App Annie اپلیکیشنهای بازی، خرید، روابط اجتماعی، امور مالی و پخش زنده اینترنتی ویدیو پنج دسته اثرگذار در تغییر صنعت اپلیکیشنهای موبایل در سال ۲۰۲۰ هستند. به ترتیب این تغییرات عبارتند از:
اپلیکیشنهای بازی
در سال ۲۰۱۹ حدود ۸۶ میلیارد دلار در جهان صرف بازیهای موبایلی شده است که این رقم ۲۵ درصد بیشتر از ترکیب تمام انواع دیگر بازی (شامل کنسول خاصی، بازی با PC یا Mac و کنسولهای بازی دستی) است.
اپلیکیشنهای امور مالی
در سراسر جهان، اپلیکیشنهای فین تک به سمت بانکداری سنتی و خدمات مالی روی میآورند و میزان کاربران آنها ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته در سال ۲۰۱۹ رشد داشته است.
اپلیکیشنهای خرده فروشی
مدت زمان صرف شده در موبایل هم برای فروش آنلاین و هم فروش در فروشگاهها رو به افزایش است. در آمریکا، مدت زمان صرف شده در اپلیکیشنهای خرید همبستگی نزدیکی با فروش خردهفروشی دارد.
اپلیکیشنهای پخش زنده اینترنتی ویدیو
۲۵ درصد از کاربران آیفون نتفلیکس از یهسدثغ پلاس نیز در سال ۲۰۱۹ استفاده کردند. میزان همپوشانی کاربران نتفلیکس (Netflix) و تیک تاک (TikTok) رشد ۷۵ درصدی نسبت به سال گذشته داست به طوری که بازیکنان جدید برای توجه مصرف کننده باید رقابت کنند.
اپلیکیشنهای شبکه اجتماعی
کاربران جهان ۵۰ درصد از وقت خود در موبایل را در اپلیکیشنهای اجتماعی و ارتباطات می گذرانند. اپلیکیشن های استریم ویدئو که کاربر در آنها محتوا تولید می کند مانند TikTok مرز میان امور اجتماعی و سرگرمی را مبهم کرده است.
پیشبینی ها نشان میدهد که سال میلادی جاری سال رشد روز افرون صنعت موبایل است. به گزارش App Annie مدت زمان صرف شده در هفته در اپلیکیشنهای بازی در دسته اندروید، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ رشد ۲۰ درصدی داشته است. همچنین میزان دانلود اپلیکیشن از پلی استور نسبت به سال گذشته ۵ درصد افزایش را تجربه کرده است. با این حال چه کسی از آینده با خبر است؟ همین حالا نیز شیوع ویروس کرونا تمام عرصههای حیات را تحت تأثیر قرار داده است. در آینده به این موضوع میپردازیم که با فراگیری این بحران جهانی، پیشبینیهای صاحب نظران در خصوص تغییرات دنیای موبایل در سال ۲۰۲۰ دستخوش چه تغییراتی خواهد شد.
نظر شما نظر خود را وارد نمایید