جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

انتشار نسخه‌ی جدید SDK متریکس

فهرست محتوا

درباره‌ی SDK متریکس

SDK متریکس متن بسته (Close Source) و مستقل است (منظور از Close Source SDK چیست؟)، در واقع متریکس در گروه آن دسته از پلتفرم‌های اتریبیوشن قرار می‌گیرد که با باز بودن متن کدهای خود برای کاربران موافق نیست و یک SDK با متن باز را تهدید امنیتی بالقوه برای مهندسی معکوس و بروز هک‌ و تخریب نرم‌افزاری می‌داند. چنین کیت‌هایی، داده‌های کاربران یعنی تبلیغ‌دهندگان را در معرض خطر تقلب از نوع SDK Spoofing قرار می‌دهد. (منظور از تقلب SDK Spoofing چیست؟)

SDK باز یا بسته؛ شما Open-source SDK را انتخاب می‌کنید یا Closed-source SDK؟
بخوانید

شاید این سوال برایتان ایجاد شده باشد که منظور از مستقل بودن SDK چیست؟

بهتر است بدانید که برخی از پلتفرم‌های ایرانی و خارجی از SDKای استفاده می‌کنند که کپی‌شده از SDK یک پلتفرم اتریبیوشن دیگر است؛ یعنی هیچ‌گونه اختیار عمل و استقلالی برای ایجاد تغییرات جدید در SDK ندارند و باید منتظر آپدیت‌های جدید از سمت همان پلتفرم اتریبیوشن بمانند.

منظور از اصیل و مستقل بودن SDK این است که وابستگی خارجی نداشته باشد و تیم فنی و پشتیبانی مربوطه‌ی آن به تمامی اجزای کتابخانه تسلط کامل داشته باشند تا هر زمان که نیاز بود بتوانند تغییرات لازم را در آن اجرایی کنند و این امر زمانی مهیا می‌شود که یک تیم متخصص از ابتدا اقدام به نوشتن SDK کرده باشد، و چون این فرآیند هزینه‌بر است و نیاز به یک تیم متخصص دارد، همانطور که پیش‌تر گفته شد برخی پلتفرم‌ها اقدام به کپی کردن کدهای یک کیت با متن باز می‌کنند.

انتشار نسخه‌ی جدید SDK متریکس

همانطور که گفته شد باتوجه به اینکه SDK متریکس هیچگونه وابستگی‌ای به هیچ پلتفرمی ندارد و مستقل عمل می‌کند، و همچنین یک تیم مستقل، چالاک و متخصص برای آن درنظر گرفته شده است، همواره این آمادگی و پویایی را دارد تا بتواند درخواست‌های کاربرانش را بشنود و آن‌ها را اجرایی کند.

بلندگویی که بالاش نوشته شده تغییرات نسخه جدید SDK متریکس

یکی از نیازهای اساسی کاربران، پشتیبانی از معماری m1 در نسخه‌ی iOS بود که در SDK جدید متریکس اجرایی شده است؛ بهبود کارایی SDK با بهینه‌سازی شبکه و منابع مصرفی دستگاه، از جمله دیگر تغییراتی است که تیم SDK متریکس در نسخه‌ی جدید به آن‌ پرداخته‌ است.
در نسخه‌ی جدید Android SDK نیز امکان Developer Mode فراهم شده است؛ ایده‌ی ایجاد این امکان از این دغدغه‌ی کاربران شکل گرفت که برخی آمار در فرایند تست توسعه‌دهندگان اپلیکیشن، در داشبورد متریکس ثبت می‌شد که چون مربوط به آمار کاربران واقعی اپلیکیشن نبود، نامعتبر محسوب می‌شد. در واقع با فعال کردن حالت Developer Mode در فرآیند توسعه و تست، بدون هیچگونه ثبت آماری در داشبورد متریکس، توسعه‌دهندگان می‌توانند تست‌های مورنیازشان را انجام دهند و به این ترتیب آمار ثبت شده در داشبورد متریکس تماما معتبر و مربوط به کاربران واقعی اپلیکیشن خواهد بود.

همچنین یکی دیگر از مواردی که در آپدیت جدید SDK متریکس به آن پرداخته شد، کاهش قابل توجه حجم SDK بود؛ ما معتقدیم که یک کیت توسعه نرم‌افزار خوب باید وزن کمی داشته باشد تا فایل باینری شما را پر نکند و حداقل استفاده را از حافظه و شبکه ببرد.
علاوه‌بر این با اضافه شدن Referral Market مربوط به دستگاه‌های Huawei در این نسخه‌ی جدید، امکان اتریبیوت و Track کردن (معنی اتریبیوت کردن) این دستگاه‌ها با دقت بسیار بالاتر برای کاربران فراهم شده است.

قابلیت جدید متریکس: امکان امضا کردن کیت توسعه نرم افزار (SDK Signature)
بخوانید

به طور خلاصه می‌توان تغییرات نسخه‌ی جدید SDK متریکس را شامل موارد زیر دانست؛

تغییرات نسخه‌ی جدید کتابخانه iOS:

1. پشتیبانی از معماری m1
2. اضافه شدن امکان امضاء کتابخانه برای جلوگیری از تقلب
3. امکان مشخص کردن Tracker پیش‌فرض
4. تفکیک نصب‌های Organic بر اساس استورهای مختلف
5. بهبود Session Tracking

تغییرات نسخه‌ی جدید کتابخانه Android:

1. حذف وابستگی به کتابخانه‌های third-party rxjava، dagger و google play service ads identifier
2. کاهش قابل توجه حجم SDK
3. اضافه شدن امکان Developer Mode به منظور جلوگیری از ثبت آمار هنگام تست
4. اضافه شدن Referral Market و امکان اتریبیوت بسیار دقیق دستگاه‌های Huawei

برای دسترسی به لینک کتابخانه‌ی متریکس می‌توانید از طریق این لینک اقدام کنید.

آیا این مقاله نیاز شما را برطرف کرد؟

برای امتیازدهی روی ستاره‌ها کلیک کنید

میانگین 5 / 5. تعداد آرا 2

اولین نفر باشید که به این مقاله امتیاز می‌دهید