جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چرا برای اجرای کمپین‌های سرچ ادز کافه بازار خود در تپسل، باید از ترکر متریکس استفاده کنید؟

فهرست محتوا

یکی از راه‌های پیش روی شما برای جذب کاربران به اپلیکیشن‌تان کلیدواژه‌هایی است که بر اساس آن توسط کاربران جستجو می‌شوید. دور از انتظار نیست که شما هم به‌عنوان یک تبلیغ دهنده کنجکاو باشید بدانید کدام کلیدواژه‌های جستجو شده در کمپین‌های تبلیغاتی که اجرا کرده‌اید منجر به نصب‌شده‌اند. این قابلیت را ترکر متریکس به صورت انحصاری در اختیار آن دسته از صاحبان اپلیکیشن که از طریق پلتفرم تپسل، کمپین‌های سرچ ادز کافه بازار خود را اجرا می‌کنند قرار داده است. در این پست از بلاگ متریکس به این امکان جدید می‌پردازیم یعنی رصد نتیجه نهایی کلیدواژه‌های انتخابی شما در کمپین های سرچ ادز کافه بازار.

تپسل؛ آژانس انحصاری سرچ ادز کافه بازار

همان‌طور که می‌دانید همکاری پلتفرم تبلیغات اپلیکیشنی تپسل و بخش جستجو در تبلیغات کافه بازار به طور رسمی در تابستان 98 اعلام و آغاز شد. به‌واسطه این همکاری، تپسل، پلتفرم انحصاری جستجو در تبلیغات کافه بازار خواهد بود. به عبارت‌ دیگر همه تبلیغات اپلیکیشن‌های عرضه شده در استور کافه بازار علاوه بر آنکه می‌توانند راه تبلیغ مستقیم از طریق کافه بازار را انتخاب کنند تنها می‌توانند از مجرای پلتفرم تپسل، کمپین‌های خود را اجرا کنند. این همکاری علاوه بر آنکه هزینه‌ها را برای تبلیغ‌دهندگان پایین می‌آورد بلکه آنها می‌توانند از مزیت دیگری که پلتفرم کافه‌بازار به طور کامل ارائه نمی‌دهد بهره‌مند شوند: گزارش عملکرد کلیدواژه‌های انتخابی کاربران شما توسط متریکس. پیش از آنکه به نقش متریکس به‌عنوان بازوی کمکی این همکاری و تکمیل کننده چرخه بهینه‌سازی تبلیغات بپردازیم لازم است با عملکرد قابلیت کلی سرچ ادز آشنا شوید.

منظور از تبلیغات در جستجو یا سرچ ادز چیست؟

تبلیغات در جستجو یا سرچ ادز به این صورت عمل می‌کند که شما چند کلمه کلیدی مرتبط با حوزه اپلیکیشن خود به استور مورد نظر معرفی می‌کنید و مبلغی را به آن استور پرداخت می‌کنید؛ هنگامی‌که کاربر یکی از کلمات را در استورها جستجو کند، اپلیکیشن شما به‌عنوان اولین نتیجه جستجوی کاربر به نمایش درمی‌آید. شما با استفاده از این شیوه بازاریابی، می‌توانید اپلیکیشن خود را در معرض دید کاربران بالقوه‌ای قرار دهید که دقیقاً به دنبال عملکردی مشابه عملکرد اپلیکیشن شما هستند و احتمال بیشتری می‌رود که اپلیکیشن شما را دانلود ‌کنند.

به عبارت دقیق‌تر، شما به‌عنوان تبلیغ دهنده یا توسعه‌دهنده می‌توانید از مزیت استفاده از سرچ ادز کافه بازار استفاده کنید؛ به‌ویژه که می‌توانید بهترین کلیدواژه‌ها را برای بالا بردن نصب اپ خود انتخاب کنید. این مزیت درست همان نقطه‌ای است که داشبورد متریکس، به‌عنوان مکمل بهینه‌سازی کمپین‌های شما ظاهر می‌شود.

با متریکس کمپین‌های سرچ ادز تپسل خود را بهینه‌تر کنترل و رصد کنید

متریکس به‌عنوان اولین پلتفرم آنالیز موبایل مارکتینگ در راستای فراهم‌سازی امکان رصد هرچه بیشتر نصب‌ها و کلیک‌های حاصل از کمپین‌های تبلیغات موبایلی تبلیغ دهندگان، قابلیت دیگری را ارائه کرده است: گزارش کلیدواژه‌های منجر به نصب اپلیکیشن برای آن دسته از اپلیکیشن‌هایی که با سرچ ادز کافه بازار کمپین‌های تبلیغاتی خود را اجرا کرده‌اند. لازم به ذکر است این قابلیت به‌طور انحصاری و تنها توسط ترکر متریکس انجام می‌شود. حالا متریکس در فیچر جدید خود امکان رصد کلیک‌ها، نصب‌ها و تحلیل‌های درون اپ حاصل از جستجوی کلیدواژه‌های کاربران در پنل سرچ ادز کافه بازار را به‌طور انحصاری انجام می‌دهد.

چرا شمارش نصب‌ اپلیکیشن در ترکر متریکس با سرچ ادز کافه بازار و گوگل ادز ناهمخوانی دارد؟
بخوانید

رصد کلیدواژه‌های کمپین سرچ ادز کافه بازار به عنوان منبع جذب کاربر

با این فیچر جدید، کاربری که اپلیکیشن اندرویدی شما را با یک keyword مشخص از سرچ ادز کافه بازار که در پنل تپسل از پیش تعریف کرده نصب کند به آن کلیدواژه اتریبیوت خواهد شد. در این شرایط فهرست کلیدواژه‌ها در داشبورد متریکس به نمایش در خواهد آمد.

ما این داده‌ها را به عنوان نصب‌های حاصل از کمپین سرچ ادز کافه بازار در پلتفرم تپسل، در بخش ترکرهای داشبورد شما فهرست می‌کنیم و کلیدواژه‌ها را به عنوان خلاقه‌های مختلف در داشبورد شما نمایش می‌دهیم. از اینجا می‌توانید مشاهده کنید که کاربران برای چه مدت از منبع مورد نظر به استفاده از اپلیکیشن شما ادامه می‌دهند (یعنی با استفاده از نرخ بازگشت) و همچنین متوجه خواهید شد که چه قدر زمان در اپلیکیشن شما صرف می‌کنند (سشن) و چه تعداد خرید انجام می‌دهند. در واقع، علاوه بر خدمت اتریبیوشن و نسبت دادن نصب‌های انجام شده به کلیک‌های صورت گرفته، تحلیل رفتار کاربران شما در اپلیکیشن های تبلیغ شده نیز با متریکس شفاف‌تر خواهد بود.

رصد رفتارهای کاربران درون اپ به عنوان تجزیه و تحلیل پس از نصب

همانطور که پیشتر گفته شد متریکس تنها ترکر ارائه دهنده آمار تحلیل رفتاری کاربران به تفکیک کلیدواژه‌ها برای کمپین‌های تبلیغات در جستجوی کافه‌بازار است. شما می‌توانید پس از مشاهده آمار اتریبیوشن برای هرکدام از کمپین‌های سرچ ادز خود، به بخش آنالیتیکس داشبورد خود در متریکس بروید و از میزان بازگشت کاربران به اپلیکیشن خود، میزان سشن‌های کاربران، رخدادهای آنها، درآمدهای حاصل از رخدادها و  بسیاری دیگر از شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPIs) که در تجزیه و تحلیل اتفاقات درون اپ (in-app events) برای هر تبلیغ دهنده‌ای حائز اهمیت است مطلع شوید.

در تصویر زیر یک نمونه از محیط داشبورد برای یک اپلیکیشن دمو را برای این قابلیت مشاهده می‌کنید:داشبورد متریکس از صفحه کلیدواژه های سرچ ادز تپسل

 

 

قابلیت مذکور یعنی امکان رصد و کنترل نتیجه حاصل از کلیدواژه‌های انتخابی شما در کمپین‌های سرچ ادز کافه بازار یکی از فیچرهای مهم داشبورد متریکس است که در نهایت، به بهینه‌سازی کمپین‌های شما کمک می‌کند. همانطور که وعده داده بودیم پلتفرم متریکس روز به روز با امکانات جدیدتر در خدمت شماست. برای آشنایی با دیگر قابلیت‌های متریکس به بخش اخبار بلاگ متریکس رجوع کنید تا آخرین به روز رسانی‌های متریکس را مطالعه کنید.

 

آیا این مقاله نیاز شما را برطرف کرد؟

برای امتیازدهی روی ستاره‌ها کلیک کنید

میانگین 4.8 / 5. تعداد آرا 14

اولین نفر باشید که به این مقاله امتیاز می‌دهید