قابلیت جدید متریکس: رصد حذف اپلیکیشن و نصب مجدد اپلیکیشن (Uninstall and Reinstall Tracking)

اتریبیوشن موبایل

متریکس در آخرین اقدام خود قابلیت جدیدی را معرفی کرد: توانایی ارائه گزارش در مورد حذف اپلیکیشن و نصب مجدد اپلیکیشن (Uninstall and Reinstall Tracking). حالا داشبورد متریکس می‌تواند داده‌های مربوط به Uninstall و Reinstall را به صورت خودکار رصد کند و به عنوان تازه‌ترین رخدادها به شما گزارش دهد. در این پست از بلاگ متریکس به یکی از آخرین به‌روزرسانی‌های داشبورد متریکس می‌پردازیم که به تبلیغ‌دهندگان و کاربران متریکس در دریافت تحلیل‌های جامع‌تر از رفتار کاربر کمک می‌کند. شما با خواندن این مطلب چشم‌انداز خیلی بهتری در مورد این موضوع کسب خواهید کرد که چرا کاربران با حذف اپ شما آن را تَرک می‌کنند و بنابراین بهترین روش‌ها برای برگرداندن کاربران به اپلیکیشن چیست. همچنین متوجه خواهید شد که کدام کاربران از کدام منابع جذب، اقدام به نصب مجدد اپلیکیشن کردند.

چرا رصد حذف اپلیکیشن و نصب مجدد اپلیکیشن (Uninstall and Reinstall Tracking) مهم است؟

رصد کردن چرخه عمر کاربر در اپلیکیشن، سهم بسزایی در شناخت سفر کاربر (user journey) دارد. اپ مارکترها بدون رصد کردن اتفاق‌هایی مثل حذف اپلیکیشن و نصب مجدد آن توسط کاربر داده‌های مهمی را از دست می‌دهند؛ مواردی مانند اینکه چه زمانی کاربرها اپ را ترک کرده‌اند یا کیفیت منابع جذب هرکدام از کاربران به چه صورت بوده است. اینکه بدانید کاربران شما در کدام مرحله اپ شما را ترک کرده اند مساوی است با افزایش توانایی شما برای تصمیم گیری بهتر در مورد بهترین زمان برای بهینه سازی اپلیکیشن و تلاش برای هرچه آسان تر کردن سفر مشتری. همه اینها به اپلیکیشن شما این شانس را می‌دهد که تا جایی که امکان دارد توسط کاربر حذف نشود. به عبارت دقیقتر، گزارش‌های نصب مجدد به شما داده‌های ارزشمندی در مورد کمپین‌های اینگیجمنت می‌دهد و در تلاش‌های آینده شما برای بهینه سازی RoI، ROAS و LTV سودمند است.

در بلاگ متریکس بخوانید:  معرفی قابلیت جدید متریکس: رصد درآمد (Revenue Tracking)

همچنین بدون رصد چرخه عمر، احتمال دارد که نصب‌های مجدد به عنوان اولین نصب‌ها شمارش گردد؛ این اتفاق می تواند دقت گزارش‌دهی شما را به نحو بارزی پایین بیاورد، چشم اندازی نه چندان دقیق در مورد سفر مشتری به شما بدهد و به معنای واقعی کلمه اقدامات لازم برای ریتارگتینگ را به دوش شما بیندازد. همانطور که می‌دانید، کاربرانی که از نو مخاطب قرار می‌گیرند یا اصطلاحاً ریتارگت می‌شوند پایدارتر هستند و در مقایسه با کاربران جدید به کسب درآمد بیشتر برای اپلیکیشن منجر می‌شوند، بنابراین لازم است که این کار را با در اختیار داشتن گزارش‌های شفاف‌تر به درستی انجام دهید.

لازم است توجه کنید که متریکس همانند دیگر ترکرها مدعی نیست که این کار- یعنی اطلاع‌رسانی در مورد دلیل حذف اپلیکیشن و نصب مجدد اپلیکیشن شما از دستگاه کاربر- را به طور مستقیم برای شما انجام می‌دهد، بلکه تنها به عنوان تسهیلگر شما در فرایند شناسایی بهینه‌ترین منابع جذب کاربر عمل می‌کند. به عبارت دقیقتر، گزارش‌های استخراجی مربوط به حذف اپلیکیشن و نصب مجدد اپلیکیشن (uninstall and reinstall tracking) از داشبورد متریکس می‌تواند به شما در دو زمینه کمک کند:

  1. متوجه می‌شوید که کدام منابع جذب کاربر، تعداد بیشتری آن اینستال یا حذف اپلیکیشن داشته‌اند و بنابراین می‌توانید هزینه‌های تبلیغاتی خود را بهینه‌سازی کنید.
  2. درصورتی که حذف اپلیکیشن شما از یک منبع جذب کاربر در مقایسه با بقیه منابع خیلی بیشتر باشد نشانگر این موضوع است که کاربر یا به اجبار و یا با تشویق دست به نصب اپلیکیشن زده است و این احتمال بروز تقلب را بالا می‌برد.

رصد حذف اپلیکیشن و نصب مجدد اپلیکیشن

چطور می‌توانید داده‌های مربوط به Uninstall و Reinstall را در داشبورد متریکس مشاهده کنید؟

همانطور که پیشتر ذکر شد هرکدام از این شاخص‌های کلیدی عملکرد به شما این امکان را می‌دهد که ببیینید چه تعداد کاربر، اپلیکیشن را از دستگاه خود حذف کردند، چه تعداد به اپلیکیشن باز می‌گردند و آیا لازم است در آینده کمپین‌های ریتارگتینگ را با هدف انگیجمنت مجدد تعریف کنید.

در بخش اتریبیوشن داشبورد متریکس، آمار این دو شاخص در ستون‌های مجزا و در کنار دیگر فیچرها نظیر conversion rate، reattribution reinstalls و sessions قرار دارد. شما می‌توانید با تغییر دادن حالت گزارش‌ها به Table یا جدول به ازای هر ترکر مشاهده کنید که علاوه بر تعداد کلیک‌ها و نصب‌های صورت گرفته برای اپلیکیشن شما، چه تعداد حذف اپلیکیشن یا بازنصب اپلیکیشن برایتان اتفاق افتاده است.

درصورتی که ما ببینیم سشن جدیدی از سمت دستگاهی آمده است که پیش از این اپلیکیشن را حذف یا uninstall کرده بود، آن را به عنوان یک رخداد باز نصب (reinstall) شمارش خواهیم کرد.

در این پست بلاگ متریکس سعی کردیم مفهوم uninstall و Reinstall را توضیح دهیم و اهمیت رصد کردن آن را برای شما به عنوان صاحب اپلیکیشن، تبلیغ دهنده یا دیجیتال مارکتر تشریح کنیم. داشبورد متریکس روز به روز درحال توسعه بیشتر است و به زودی امکانات و فیچرهای جدید را به همین ترتیب معرفی خواهیم کرد.

 

به اشتراک بگذارید

نظر شما نظر خود را وارد نمایید

هر هفته از به‌‌روزترین مطالب موبایل مارکتینگ در متریکس آگاه شوید

آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد بود و به هیچ عنوان جهت مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.