جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بهترین فرمت‌های تبلیغات موبایلی کدام هستند؟ با انواع تبلیغات موبایلی آشنا شوید

فهرست محتوا

شما چه خودتان صاحب کسب‌‍وکار دیجیتال باشید یا تنها کاربری عادی که هر روز با انبوهی از تبلیغات در موبایل یا همان اپلیکیشن‌ها روبرو می‌شود به نوعی با انواع و اقسام فرمت ‌های تبلیغات موبایلی برخورد کرده‌اید. اینکه در مقام کدام طرف بازار باشید، فروشنده یا خریدار، تبلیغ دهنده و بازاریاب یا کاربر و مصرف کننده، تعیین کننده این است که در مورد انواع تبلیغات موبایلی چه دیدگاهی داشته باشید. این مقاله بیش از همه، برای دسته اول یعنی صاحبان کسب‌وکار سودمند است تا بدانند فرمت‌های تبلیغات موبایلی چه انواعی دارد، هرکدام از این فرمت‌ها چه مزایا و معایبی دارند و چطور باید برای بهینه کردن فرایند تبلیغات موبایلی خود از میان آنها دست به انتخاب بزنند. با این حال، برای کسانی که هر روز با انواع مختلف و متنوعی از تبلیغات در فضاهای وبسایت‌ها یا اپلیکیشن‌ها مواجه می‌شوند نیز خواندن این مقاله می‌تواند به افزایش آگاهی آنها در مورد شیوه‌های مختلف بازاریابی موبایلی کمک کند. بنابراین در این پست از بلاگ متریکس، ابتدا انواع فرمت‌ های تبلیغاتی را معرفی می‌کنیم و سپس به صورت تطبیقی آنها را از نظر عملکردشان با یکدیگر مقایسه می کنیم.

موبایل مارکتینگ چیست؟ چرا مهم است و از کجا شروع شد؟
بخوانید

انواع متفاوت فرمت‌ های تبلیغات موبایلی

وقتی صحبت بر سر طراحی و توسعه استراتژی بازاریابی برای موبایل باشد، شناسایی و انتخاب فرمت‌های تبلیغات موبایلی به بهترین شکل و حالت و نیز متناسب با نیازهای بازاریابی خاص شما می‌تواند خیالتان را از بابت بهترین نتیجه راحت کند. هم تبلیغ‌دهندگان و هم ناشران موبایل می‌توانند با یادگیری هر نوع از فرمت ‌های تبلیغات موبایلی زیر و مزایای منحصر به فردشان برای اهداف خود در کسب‌وکار بهره‌مند شوند:

1. تبلیغات بنری (Banner Ads)

گوشی موبایل حاوی تبلیغ با فرمت بنری

این فرمت تبلیغاتی نوعی از تبلیغات سنتی است که از بازاریابی در دسکتاپ وام گرفته شده است. هدف تبلیغ دهندگان در این نوع از فرمت‌های تبلیغاتی این است که یک تصویر توکار و سوارشده (embedded image) را از طریق وب موبایل یا به صورت درون اپلیکیشنی به نمایش بگذارند تا کاربر برای کلیک کردن روی آن تبلیغ جذب شود. اما از آنجایی که ممکن است این نوع تبلیغات، چشم کاربران را به دیدن بنرها عادت دهد (آنچه که اصطلاحاً banner blindness نامیده می‌شود) بازاریاب‌ها از مدل CPC یا هزینه به ازای کلیک برای پیاده سازی تبلیغات بنری (Banner Ads) استفاده می‌کنند.

مزایای تبلیغات بنری:

  • قابل دسترسی در تمام صفحات نمایش
  • قابل اجرا در حجم بالا
  • ارزان ترین فرمت
  • قابلیت اجرای سریع
  • سهولت در یکپارچه سازی

معایب تبلیغات بنری:

  • فضای محدود
  • قابلیت دچار کردن سریع کاربر به سندروم «نابینایی بنری»
  • با وجود اینکه می توان با نمایش محتوای متحرک با فقدان فضا و نیز سندروم نابینایی بنری در کاربر مقابله کرد اما باز هم به اندازه دیگر همتایان خود کارآمد نیست.

2. تبلیغات همسان (Native Ads)

گوشی موبایل که حاوی تبلیغ با فرمت همسان است

تبلیغات همسان یا تبلیغات نیتیو (Native Ads) نوعی از فرمت‌ های تبلیغات موبایلی هستند که طوری طراحی شده‌اند تا بیشترین سازگاری را با محیطی که در آن به نمایش در می‌آیند داشته باشند. با پیاده‌سازی تبلیغی که با ساختار زیباشناسانه یک اپلیکیشن سازگاری دارند، احتمال اینکه تبلیغ شما برای کاربر مزاحمت ایجاد کند یا سرزده باشد پایین می‌آید.

مزایای تبلیغات همسان:

  • نسبت به دیگر فرمت های تبلیغاتی کمتر مداخله گر است
  • نرخ کلیک بالا
  • نرخ تعامل بهتر
  • تجربه کاربری ارتقا یافته

معایب تبلیغات همسان:

  • به دلیل فرمت منعطفی که دارد نیازمند کار بیشتر برای سازگاری تبلیغ با انبوهی از امکانات است.

3. تبلیغات بینابینی (Interstitial Ads)

گوشی موبایل حاوی تبلیغ با فرمت بینابینی

این نوع از فرمت‌های تبلیغاتی مشابه تبلیغات بنری هستند با این تفاوت که در قالب ویدیو یا عکس، کل صفحه نمایش را می‌پوشانند. تبلیغات بینابینی (Interstitial Ads) نرخ کلیک بیشتری نسبت به تبلیغات بنری سنتی دارند که به دلیل همین اندازه و آپشن‌های ساده‌ای است که به کاربر ارائه می‌کنند: روی تبلیغ کلیک کن یا برای استفاده از اپلیکیشن، خارج شو.

مزایای تبلیغات بینابینی:

  • فضای بیشتر
  • پیام، مواجهه و نرخ به خاطر سپاری بیشتر و وسیعتر
  • جذابیت بصری بیشتر
  • بالا بودن میزان نمایش (ایمپرشن)
  • بالا بودن میزان نرخ تبدیل
  • توانایی ارائه محتوای چند رسانه‌ای متحرک و تعاملی

معایب تبلیغات بینابینی:

  • می تواند به شدت مداخله گرانه باشد- اگر در جایگاه نامناسب قرار بگیرد
  • نرخ بالای کلیک می‌تواند به دلیل دشواری کاربر در بستن تبلیغ باشد (آمار نرخ کلیک همواره حقیقی نیست)
  • برای قراردادن این نوع تبلیغ در جایگاه مناسب به طراحی و تفکر بیشتری احتیاج دارد
  • ممکن است بر رتبه بندی موتور جستجو در گوگل اثر منفی بگذارد

4. تبلیغات ویدیویی و تبلیغات ویدیویی جایزه‌ای (Video Ads & Rewarded Video Ads)

گوشی موبایل حاوی تبلیغ با فرمت ویدیوی جایزه ای

چه کسی از یک تصویر متحرک جذاب و درگیر کننده بدش می‌آید؟ تبلیغات ویدیویی (Video Ads) در دنیای کنونی آنچنان قدرتی پیدا کرده‌اند که می‌تواند نرخ کلیک را در تبلیغات جا‌به‌جا کنند و آمار تعامل کاربران را به شدت افزایش دهند. به همین دلیل است که این دسته از فرمت‌های تبلیغاتی در میان بازاریاب‌ها بسیار محبوب شده است. علاوه بر تبلیغات ویدیویی معمولی، تبلیغات ویدیویی همراه با جایزه (Rewarded Video Ads) نیز می توانند برای ترغیب و تشویق کاربران به همراه شدن با محصول استفاده شود. این نوع از فرمت ‌های تبلیغات موبایی به کاربران در ازای تماشای تبلیغ، چیزی می‌دهند که درآمد تبلیغاتی ناشر را بالا می‌برد و به کاربر انگیزه‌ای می‌دهد تا تماشای ویدیو را برای مدت زمان بیشتری ادامه دهد.

مزایای تبلیغات ویدیویی:

  • کاربران آنها را می‌پسندند
  • توجه کاربران را جلب می‌کند
  • برای برندها خوب است

معایب تبلیغات ویدیویی:

  • هزینه تولید بالایی دارند
  • اگر در موقعیت نامناسبی قرار بگیرد ممکن مزاحمت ایجاد کند
  • شما قدرتی برای افزایش میزان بازدید ندارید-اگر کسی آن را قبلاً دیده باشد، شانس شما برای اینکه دوباره تبلیغتان تماشا شود پایین می‌آید. با این حال، اگر تبلیغتان هیجان انگیز باشد، ممکن است میزان بازدید بیشتری را دریافت کنید. پس بهترین کار این است که به کاربران امکان دهید ویدیوی شما را به اشتراک بگذارند و امیدوار باشید که در فضای شبکه‌های اجتماعی دست به دست بچرخد.

5. تبلیغات قابل بازی (Playable Ads)

گوشی موبایل حاوی تبلیغ با فرمت قابل بازی

می‌گویند این نوع فرمت تبلیغاتی بزرگترین اتفاق دنیای تبلیغات موبایلی در آینده است. تبلیغ دهندگان در حال حاضر با کاربرانی مواجه هستند که تحمل بسیار کمتری نسبت به گذشته دارند تا بشود توجه آنها را به دستگاه‌های موبایل و محتوای ارائه شده جلب کرد. اما تبلیغاتی که قابل بازی کردن باشند (Playable Ads)  آمده‌اند تا بازی یا پازل را چاشنی تبلیغ کنند. آنها به کاربران این امکان را می‌دهند تا قبل از نصب یک اپلیکیشن بازی یا تماشای منفعلانه یک ویدیو، فعالانه با یک تجربه برند شده یا یک اپلیکیشن بازی ارتباط بگیرند. این یک پیشنهاد از جنس «قبل از خرید امتحان کنید» است: به محض اینکه زمان محدود کاربر به اتمام می‌رسد یک دکمه CTA یا Call-To-Action دریافت می‌کنند تا کل بازی را نصب کنند.

مزایای تبلیغات قابل بازی

  • قابلیت تعامل بالا
  • نرخ تبدیل بالا
  • ارزش بیشتر طول عمر کاربر. پیش از نصب اپلیکیشن، کاربران 100 درصد از اینکه آن را دوست داشته باشند مطمئن هستند، بنابراین نرخ حذف اپلیکیشن پایین می‌آید و کاربران بیشتر احتمال دارد که اپلیکیشن را باز کنند.

معایب تبلیغات قابل بازی

  • هزینه تولید و تکرار بالا
  • به دلیل ساده بودن عناصر این نوع تبلیغات، امکان دارد که همیشه تجربه کاربری واقعی اپلیکیشن را تکرار نکنند.

6. تبلیغات چند رسانه‌ای (Rich Media Ads)

گوشی موبایل حاوی تبلیغ با فرمت چند رسانه ای

بنرهای چند رسانه‌ای یا همان تبلیغات رسانه‌ای غنی (Rich Media Ads) شامل محتواهای تعاملی مانند ویدیو، نقشه و بازی می‌شوند. این کار، یعنی گنجاندن چند وجهه رسانه‌ای در یک تبلیغ، تجربه‌ای درگیر کننده‌تر به مخاطب می‌دهند و در همان حال، آگاهی او را از برند بیشتر می‌کنند. به عبارت دیگر، حتی اگر کاربر اپلیکیشن شما را نصب نکند اما از برند شما مطلع می‌شود. برای مثال، نتفلیکس، غول استریمینگ دنیا، با استفاده از بیش از 100 دوربین، تصاویر پیش‌نمایش فصل سوم سریال «Bates Motel» را برای بنرهای وب تهیه کرد و از این نوع فرمت تبلیغاتی برای تبلیغ این فصل استفاده کرد. در نتیجه این اقدام، تعداد بازدیدکنندگان جدید Netflix به حدود 50 درصد افزایش یافت.

مزایای تبلیغات چند رسانه ای

  • فرصت بیشتر برای ارائه اطلاعات بیشتر به صورت تعاملی، به کمک ویدیو‌
  • توانایی رصد تعامل کاربران- می‌توانید تعداد کاربرانی را که محتوای تبلیغاتی را تماشا می‌کنند اندازه گیری کنید.

معایب تبلیغات چند رسانه‌ای

  • ممکن است برای کاربران بی تجربه خسته کننده باشد زیرا نمی‌دانند چطور باید تبلیغ را ببندند.

بنرها، تبلیغات بینابینی یا تبلیغات همسان: کدام نوع تبلیغ برای شما بهتر است؟

تبلیغات موبایلی در اصل با بنرها شروع شد. در بنر تلاش می‌شود تا تبلیغات آنلاین بتوانند با یک صفحه کوچکتر سازگار شوند. در تبلیغات بنری، هدف سادگی است: نمایش یک تصویر و سپس انتظار برای دیده شدن از سوی مخاطب، کلیک کاربر و تبدیل او به خریدار. به همین دلیل است که کیفیت گرافیکی و داشتن یک CTA شفاف و ترغیب کننده بسیار اساسی هستند.

از آنجایی که بنرها به عنوان آن دسته از فرمت ‌های تبلیغات موبایلی شناخته می‌شوند که به نرخ کلیک پایین شهره شده‌اند بسیاری از بازاریاب‌ها در مورد تبلیغات بنری به دیده تردید نگاه می‌کنند اما Liftoff در تحقیق سال 2019 خود نشان داده است که تبلیغات بنری هنوز حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. در حقیقت، این مطالعه نشان می‌دهد که تبلیغات بنری برای تعامل کاربر پس از نصب در دستگاه‌های اندروید عملکرد بهتری نسبت به تبلیغات همسان دارند. یعنی با 3.73 دلار به ازای عمل پس از نصب (post-install action)، این نوع از فرمت‌های تبلیغاتی همچنان می‌توانند ارزش بسیاری برای کمپین‌های تبلیغاتی به همراه داشته باشند.

اما تبلیغات بنری از نوع ایستا و ثابت نمی‌توانند بهترین شیوه برای درگیر کردن و درگیر نگه داشتن مخاطبان باشند. به همین خاطر است که دنیای تبلیغات اخیراً رو به بنرهای متحرک آورده است تا تبلیغات را جالب‌تر کند. نکته جالب توجه این است که بیش از 65 درصد از تبلیغات بنری متحرک از HTML5 استفاده می‌کنند (درحالی که بیش از 34.5 درصد از فرمت GIF استفاده می‌کنند). انتخاب با شماست، اما HTML5 به طراحان این امکان را می‌دهد تا با استفاده از زبان برنامه نویسی CSS و Javascript و بدون آنکه کیفیت تصویر به هم بریزد تبلغ خود را متحرک کنند.

اگر می‌خواهید یک تبلیغ را در چند دستگاه نمایش دهید، از بنرهای 300 در 250 استفاده کنید. این اندازه استاندارد است و هم برای دسکتاپ و هم موبایل جواب می‌دهد. اگر هر دو حالت موبایل اپ و وب را دارید این اندازه خیلی مهم است، به ویژه از آنجایی که 34 درصد از تمام تبلیغات آنلاین با این استاندارد پیش می‌رود. اما اگر تبلیغات شما ثابت است و فارغ از اندازه یا تناسب آن با حضور آنلاین قرار نیست به مذاق مخاطبان خوش بیاید، راهکار عملی و پیشنهاد ما تبلیغات بینابینی است.

در تبلیغات بینابینی تجربه‌ای به مخاطب منتقل می‌شود که تمام صفحه گوشی را به خود اختصاص داده است. به واسطه همین اندازه است که این نوع از فرمت‌ های تبلیغات موبایلی می‌توانند به لحاظ بصری از دیگر فرمت‌های تبلیغاتی ثابت و ایستا جذاب‌تر و ترغیب کننده‌تر باشند. همچنین این قابلیت وجود دارد که از این تبلیغات بینابینی تمام صفحه برای به اشتراک گذاری محتوای جذاب مانند ویدیو و مکان‌یاب‌های فروشگاه استفاده کنید.

یک موبایل مارکتر که می‌خواهد از میان فرمت های تبلیغات موبایلی دست به انتخاب بزند

اما نکته مهم در طراحی و اجرای تبلیغات بینابینی این است که این دسته از فرمت‌های تبلیغاتی با اینکه می‌توانند گیرا باشند اما نباید مداخله‌گر و مزاحم باشند. یعنی مهم است که تبلیغات بینابینی را در مکثی طبیعی در محتوای اپلیکیشن یا بازی پیشنهادی‌تان قرار دهید. در حقیقت، تحقیقات نشان می‌دهد که این فرمت تبلیغاتی، پاسخ «حمله یا پرواز» را در کاربران ایجاد می‌کند.

یک مطالعه در سال 2016 نشان می‌دهد که بازدید کنندگان تبلیغات 22 درصد از زمان خود را برای پیدا کردن دکمه ضربدر (برای بستن تبلیغ) صرف می‌کنند تا زودتر از شر تبلیغ خلاص شوند! بنابراین بسیار مهم است که تضمین کنید تبلیغات بینابینی محتوایی را نشان می‌دهند که بیشترین تناسب را با کاربر دارد. در غیر این صورت شما خودتان را به خطر بزرگی انداخته‌اید: آزار دادن مخاطب خودتان و در پاسخ، درگیر نشدن او.

اگر می‌خواهید اثر یک تبلیغ تمام صفحه را بگذارید اما در عین حال نمی‌خواهید برای ترک شدن از سوی کاربرانتان ریسک کنید شاید بهتر باشد تبلیغات بسط پذیر (Expandable Ads) را امتحان کنید.

تبلیغات بسط پذیر یا باز شونده (Expandable Ads)

اگر اینطور فرض کنیم که تبلیغات بنری و تبلیغات بینابینی فرمت‌های اولیه و اصلی تبلیغات موبایلی هستند، می‌توان چنین گفت که تبلیغات بسط پذیر یا باز شونده، ژانر عامه پسند و ترکیبی از این دو نژاد هستند. به زبان ساده این نوع تبلیغات، تبلیغات بنری هستند که برای تبدیل شدن به تبلیغات بینابینی گسترش و توسعه یافته‌اند. به همین دلیل است که تبلیغات expandable در همان حال که همچنان یک تبلیغ تمام صفحه را به نمایش می‌گذارند اما نسبت به تبلیغات بینابینی مداخله و مزاحمت کمتری دارند. حتی بهتر است بگوییم این نوع از فرمت ‌های تبلیغات موبایلی روشی برای غلبه بر «نابینایی بنری» یا banner blindness هستند، یعنی زمانی که کاربر آنچنان به دیدن بنرهای تبلیغاتی عادت کرده است که میزان نمایش یا ایمپرشن، آمار قابل ملاحظه‌ای محسوب نمی‌شود.

از این گذشته، تبلیغات expandable به بازاریاب‌ها امکان می‌دهد که هوشمندانه‌تر عمل کنند و به صورت بالقوه از CTA های خود به صورت اثربخش‌تر استفاده کنند. دلیل این امر، قابلیت تبلیغات بسط پذیر برای دادن دو شانس به شما به منظور فعال کردن مخاطبانتان است: اول از همه یک تبلیغ بنری به آنها نشان می‌دهید و سپس یک ورژن گسترده‌تر و بزرگتر را به نمایش می‌گذارید. در واقع با یک تیر دو نشان می‌زنید.

اما اگر می‌خواهید تا تبلیغات شما تجربه تمام و کمالی به کاربر بدهد و اختلالی برایش ایجاد نکند گزینه مطلوب شما تبلیغات همسان (Native Ads) است. این نوع از فرمت های تبلیغات موبایلی انعکاس شکل و ظاهر و احساس و دریافت کاربر از یک اپلیکیشن هستند. در حالی که نرخ و قیمت این نوع از فرمت‌های تبلیغاتی بیشتر است و ممکن است رشد کردن سریع در تبلیغات همسان با چالش بیشتری مواجه باشد اما تجربه‌ای در اختیار کاربر قرار می‌دهد که قابلیت سفارشی‌سازی دارد؛ یعنی هم می‌تواند به صورت مجزا پرداخت را انجام دهد و هم به دانلود بیشتر می‌انجامد. جای شگفتی نیست که در سال 2016 پیشبینی شد تا پایان سال میلادی جاری (2020) تبلیغات همسان سهم 63 درصد از تمام هزینه تبلیغات برای نمایش در موبایل را به خود اختصاص دهد.

تبلیغات همسان: قابلیت سازگار کردن تبلیغ نهایی برای پلتفرم‌های خاص

این فرمت تبلیغاتی به شدت خوب کار می‌کند اما شما تنها زمانی می‌توانید نتایج را ببینید که تلاش کافی برای درک پلتفرم نمایشگر به خرج دهید. رویکرد شما باید با چگونگی ارتباط کاربران با آن پلتفرم سازگاری داشته باشد و فرقی نمی‌کند که ویدیویی برای فیسبوک می‌سازید یا اینستاگرام یا هرجای دیگر.

یک موبایل مارکتر که به تبلیغات همسان یا نیتیو نگاه می کند

رفتار کاربران در هر شبکه اجتماعی متفاوت است و ویدیو در هرکدام از شبکه‌ها شکل و شمایل متفاوتی به خود می‌گیرد. بنابراین در مورد هرکدام از این پلتفرم‌ها تحقیق کنید و تبلیغ نهایی را با آن سازگار کنید. برای مثال بررسی کنید که چند درصد از کاربران یک پلتفرم ویدیوها را با صوت تماشا می‌کنند و چند درصد درحالی که از فیسبوک و اینستاگرام استفاده می‌کنند صدا را روشن می‌کنند. بنابراین با اینکه نباید از اهمیت صوت غافل شوید اما مهم است که تضمین کنید تبلیغ شما همچمان بدون صدا هم به خوبی کار می‌کند.

تبلیغات ویدیویی را جدی بگیرید: ویدیو بالاترین نرخ تبدیل کاربران را می‌آورد

تبلیغات ویدیویی به لحاظ ماهوی رتبه بالایی دارند زیرا می‌توانند عمیقاً با برخی از بالاترین نرخ‌های کلیک در تمامی فرمت‌های تبلیغات موبایلی ایجاد تعامل کنند. اما برای جلب توجه و نگهداشتن مخاطب، شما به چیزی بیش از خلاقیت نیاز دارید.

یک موبایل مارکتر که دارد به یک گوشی موبایل حاوی تبلیغات ویدیویی نگاه می کند

به گفته استراتژیست خلاقه شرکت اسنپ چت در مورد Lead Direct Response، در ویدیوهای تبلیغاتی بسیار مهم است که پیام شما  به سرعت گفته و عرضه شود. برای مثال، اگر شما تبلیغی داشته باشید که بیش از 10 ثانیه طول بکشد می‌شود آن را برید و تنها به دو ثانیه اول رساند. حالا آن را برای کسی پخش کنید و ببینید که آیا مخاطب می‌داند که این تبلیغ برای چه کسی است و باید با این تبلیغ چه کار کند؟ با این کار شما متوجه می‌شوید که آیا پیام شما در این محتوا به آسانی توسط مخاطب درک و دریافت می‌شود یا خیر. این موضوع بسیار مهم است چرا که کاربران به محتوای شما نگاه می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که آیا این همان چیزی است که می خواهند به تعامل با آن ادامه دهید یا برعکس می‌خواهند سریع از آن عبور کنند.

این توصیه‌ای است که می‌توانید برای کل استراتژی تبلیغات ویدیویی خود به کار ببرید: به یاد داشته باشید که ویدیو باید سریع و اثربخش باشد. وقت هدر ندهید و یا صبر کاربر خود را امتحان نکنید. پیام خود را فوراً بیان کنید و به کاربران یک دلیل بدهید تا در همان چند ثانیه ابتدایی پشت صفحه نمایش خود میخکوب شوند!

شما همچنین می‌توانید جذابیت ویدیو را با ویدیوهای جایزه‌ای (Rewarded Video Ads) افزایش دهید. تبلیغات ویدیویی جایزه‌ای نوعی فرمت تبلیغاتی نسبتاً جدید هستند که در آن کاربران به ازای تماشای یک تبلیغ ویدیویی پاداش می‌گیرند. برای مثال، یک اپلیکیشن بازی ممکن است در ازای تماشای یک تبلیغ 30 ثانیه‌ای به کاربران سکه درون اپلیکیشنی بدهد. این فرمت تبلیغاتی صعنت اپلیکیشن مارکتینگ را بسیار متحول کرده است؛ به طوری که برخی از آن با عنوان داغ ترین فرمت درآمد زای بازار یاد می‌کنند و برخی از گزارش ها (OpenX) می‌گویند این کار، یعنی دادن تخفیف به کاربر منجر به تعامل 77 درصدی تماشای ویدیو شده است.

تعامل کاربران را با تبلیغات قابل بازی بالا ببرید

تبلیغات قابل بازی در گوشی موبایل به همراه یک دسته بازی

این دسته از فرمت ‌های تبلیغات موبایلی به کاربران شانس این را می‌دهند که پیش از آنکه یک بازی تعاملی را خریداری کنند آن را امتحان کنند. بااین کار کاربر می‌تواند پیش از ارسال یک CTA نگاهی مختصر به اپلیکیشن بیندازد.

تبلیغات Playable می‌توانند برای کاهش نرخ حذف اپلیکیشن (Uninstall rate) هم مفید باشند. می‌پرسید چطور؟ پاسخ این است که می‌توانند علاقه و سلیقه کاربر را قبل از نصب آشکار کنند. به گزارش eMarketer در سال 2018 این دسته از فرمت های تبلیغات موبایلی از نظر متخصصان آژانس آمریکا به عنوان اثربخش ترین فرمت تبلیغات درون اپلیکیشن شناخته شده است و پس از آن، تبلیغات تعاملی و ویدیوهای جایزه‌ای قرار دارند.

با انتخاب هر فرمت تبلیغات موبایلی، متریکس در کنار شماست

انتخاب فرمت تبلیغاتی مناسب مستلزم این است که شما به عنوان دیجیتال مارکتر در مورد اینکه مخاطبانی که می‌خواهید با محصول شما در تعامل باشند و تأثیری که می‌خواهید داشته باشید تصمیمات سختی بگیرید. اما در صورتی که یک چشم انداز کلیدی از این داشته باشید که کدام نوع از فرمت‌های تبلیغاتی را باید به صاحبان اپلیکیشن پیشنهاد دهید و آن تبلیغ چه اثربخشی سودمندی می‌تواند داشته باشد می‌توانید کمپین‌های تبلبغاتی خود را طوری بهینه کنید که بهترین کاربران را به اپلیکیشن خود جذب کنید.

متریکس چیست و چه سرویس‌هایی به تبلیغ دهنده‌ها ارائه می‌دهد؟
بخوانید

متریکس به عنوان پلتفرم تحلیل بازاریابی موبایلی، در مرحله پس از طراحی و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی با هرکدام از فرمت های تبلیغاتی که در بالا توضیح داده شد، وارد می‌شود. بنابراین انتخاب شما برای اجرای انواع تبلیغات موبایلی در عملکرد نهایی بازاریابی شما مؤثر است و در نتیجه گزارش‌ ترافیک اپلیکیشن شما را در متریکس مشخص می‌کند. ما در قالب بخشی از رسالت خود به عنوان یک نهاد پیشگام در امر آموزش موبایل مارکتینگ و تحلیل بازاریابی موبایلی در این مقاله، تلاش کردیم تا گوشه‌ای از دنیای بزرگ تبلیغات موبایلی را به شما نشان دهیم. با هر انتخابی که برای پیشبرد کمپین‌های تبلیغات موبایلی خود داشته باشید، متریکس در کنار شماست تا رصد و شناسایی منابع جذب کاربر پیش از ورود به اپلیکیشن و تحلیل رفتار کاربر پس از نصب اپلیکیشن را برای شما انجام دهد.

از اینکه تجربه خود را در زمینه استفاده از هرکدام از این فرمت های تبلیغات موبایلی با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید، بسیار استقبال می‌کنیم.

آیا این مقاله نیاز شما را برطرف کرد؟

برای امتیازدهی روی ستاره‌ها کلیک کنید

میانگین 0 / 5. تعداد آرا 0

اولین نفر باشید که به این مقاله امتیاز می‌دهید