جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چرا فقط پلتفرم‌های اندازه‌گیری موبایل باید با تقلب در تبلیغات موبایلی مقابله کنند؟

فهرست محتوا

پلتفرم‌های اندازه‌گیری موبایل (MMPs) باید به‌عنوان واسطی میان شبکه‌ی تبلیغاتی (Ad Network) و شرکت صاحب اپلیکیشن (App Company) عمل کنند، پیشگیری از تقلب در تبلیغات موبایلی نیز در این اکوسیستم نیاز به یک واسط بی‌طرف دارد که باعث ایجاد تعادل در آن شود.

چند دلیل اصلی و مهم وجود دارد که بیان می‌کند چرا این کار (پیشگیری از تقلب) باید بر عهده‌ی یک MMP مانند متریکس باشد که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

تقلب موبایلی چیست و چرا مهم است؟ مقدمه‌ای بر نصب تقلبی
بخوانید

 

آنچه MMP ها را برای پیشگیری از تقلب متمایز می‌کند!

شبکه‌های تبلیغاتی که عمدا در اکوسیستم تبلیغات موبایل، ترافیک تقلبی می‌فروشند باعث بد نام شدن کل این اکوسیستم می‌شوند. هرچند که بسیاری از شبکه‌های تبلیغاتی نیز به مبارزه علیه تقلب‌های تبلیغاتی می‌پردازند اما با این حال نمی‌توان به آنها برای داشتن تمرکز و نظارت دقیق روی ترافیک ایجاد شده اعتماد کرد؛ درنتیجه تجزیه و تحلیل ترافیکی که از طریق تبلیغات وارد اپلیکیشن می‌شوند و تعیین اینکه آیا هر تعامل و نصب معتبر است یا خیر، وظیفه یک MMP می‌باشد که به عنوان واسطی میان شبکه‌ی تبلیغاتی و شرکت تبلیغ‌دهنده قرار گرفته است.

همچنین از طرفی شبکه‌های تبلیغاتی به اندازه‌ی MMP ها به داده‌ها دسترسی ندارند؛ حتی اگر یک شبکه‌‌ی تبلیغاتی به طور کامل بر جلوگیری از تقلب از منابع خود متمرکز شود باز هم امنیت مطلق آن تضمین نمی‌شود و ممکن است این تقلب‌ها از راه‌های دیگری ایجاد شوند، بنابراین تکیه ‌بر MMP ها برای جلوگیری از تقلب یک امر ضروری است.

به‌طور مثال SDK Spoofing راهی برای کلاه‌برداران برای جلوگیری از شناسایی شدن است که با ایجاد نصب‌هایی با ظاهر واقعی، راه‌های جلوگیری از تقلب را دور می‌زنند؛ SDK Spoofing در واقع جعل کیت توسعه نرم‌افزاری است که برای سادگی به آن جعل کیت می‌گوییم. برای جعل کیت، فرد متقلب SDK را مهندسی معکوس می‌کند یا اگر SDK متن‌باز (Open Source) باشد، کد منبع را مطالعه و بررسی می‌کند تا متوجه شود که نصب‌ها‌ و رویدادهای مختلف چطور توسط آن ارسال می‌شوند؛ سپس فرد متقلب از این اطلاعات استفاده می‌کند تا SDK را جعل کند و نصب‌ها و رویدادهای غیرواقعی تولید کند. بهتر است بدانید که فقط پلتفرم‌های اندازه‌گیری موبایل با SDK متن‌بسته (Closed Source) می‌توانند بر اساس داده‌هایی که دارند این نوع نصب‌های تقلبی را شناسایی و از رخ دادن آنها جلوگیری کنند.

در واقع MMP ها واسطی هستند که به ایجاد اعتماد بین شبکه‌ی تبلیغاتی و تبلیغ‌دهندگان کمک می‌کنند؛ آنها هیچ سودی از تقلب‌های موبایلی نمی‌برند زیرا هرگونه اغراق و ابهام در داده‌ها به اعتبارشان ضربه می‌زند. بنابراین موضع پیش‌فرض آن‌ها مبارزه‌ی جدی با تقلب در تبلیغات اپلیکیشن موبایل است.

توجه داشته باشید که ارائه‌دهندگانی خارج از اکوسیستم اندازه‌گیری موبایل وجود دارند که راه‌حل‌های پیشگیری از تقلب را ارائه می‌کنند که به‌عنوان «فروشندگان کشف تقلب یا fraud detection vendors» شناخته می‌شوند که با MMP ها تفاوت‌هایی دارند که در این لینک به آن پرداخته شده است.

 

آنچه متریکس را در پیشگیری از تقلب متمایز می‌کند!

فاکتورهای زیادی وجود دارند که متریکس را در پیشگیری از تقلب از سایر رقبا متمایز می‌کنند که در زیر به دو مورد از آنها اشاره ‌شده است:

1. جلوگیری از تقلب در لحظه!

تنها راه مؤثر و واقعی برای جلوگیری از تقلبات تبلیغاتی، رد آن در لحظه (Real Time) است. بسیاری از راه‌حل‌های دیگر فقط بعد از اتفاق افتادن تقلب، آن را تشخیص می‌دهند و درواقع می‌توان گفت که نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب است. در واقع طی این فرایندها فقط به شما در رابطه با اتفاق افتادن تقلب‌ اطلاع‌رسانی می‌شود و تنها کاری که شما می‌توانید انجام دهید مشاجره با شبکه‌ی تبلیغاتی خواهد بود! حتی ممکن است بحث شما با شبکه‌ی تبلیغاتی به‌جایی نرسد و بودجه‌ی شما نیز بازنگرداند.

حتی اگر ترافیک روانه شده به سمت اپلیکیشن معتبر هم باشد، باز هم شبکه‌های تبلیغاتی که راه‌حل‌های پیشگیری از تقلب در لحظه ارائه نمی‌دهند ممکن است منجر به ایجاد ترافیک مثبت کاذب برای اپلیکیشن شوند.

 

2. استفاده از Closed Source SDK

متریکس یک SDK متن‌باز (Open Source) را تهدید امنیتی بالقوه برای مهندسی معکوس و بروز هک‌ و تخریب نرم‌افزاری تعریف می‌کند (منظور از یک SDK متن‌باز این است که کد منبع یک نرم‌افزار در دسترس دیگران قرار گیرد) و در گروه آن دسته از پلتفرم‌های اتریبیوشن قرار می‌گیرد که با باز بودن منبع کدهای خود برای کاربران موافق نیست و SDK متن‌بسته (Close Source) را به کاربرانش ارائه می‌دهد. به نظر ما چنین SDK هایی، داده‌های کاربران یعنی تبلیغ‌دهندگان را در معرض خطر تقلب از نوع SDK Spoofing قرار می‌دهد.

SDK باز یا بسته؛ شما Open-source SDK را انتخاب می‌کنید یا Closed-source SDK؟
بخوانید

 

سخن آخر

پیشگیری از تقلب یک ترفند بازاریابی یا وسیله‌ای برای خراب کردن شبکه‌های تبلیغاتی در جامعه نیست بلکه این مسئولیت باید به‌درستی انجام شود تا به پیشرفت راه‌های جلوگیری از تقلب در اکوسیستم تبلیغات اپلیکیشن موبایل کمک کند. اگر این مسئولیت به‌درستی انجام نشود نه‌تنها به پیشرفت این اکوسیستم کمک نمی‌کند بلکه ممکن است با داده‌های اشتباه کل اکوسیستم را منحرف کند و هرگز تقلب‌ها را کشف نکند.

سیاست متریکس در رابطه با مبارزه با تقلب در اپلیکیشن موبایل متفاوت از سایر شرکت‌هاست؛ پیشگیری از تقلب رویکرد اصلی ماست و آن را مقدم بر تشخیص تقلب می‌دانیم و بسیاری از تصمیمات ما در متریکس بر مبنای همین رویکرد شکل می‌گیرد؛ درواقع می‌توان گفت که مهم‌ترین رویکرد ما در متریکس پیشگیری از تقلب در لحظه است که مناسب‌ترین راه‌حل برای جلوگیری از تقلب در تبلیغات موبایل به‌حساب می‌آید. همچنین توصیه‌ی ما به شما این است که برای حفظ حداکثر امنیت اپلیکیشن خود از SDK متن‌بسته (Closed Source) و ترکرهایی که کد آنها بسته است استفاده کنید.

درنهایت نیز باید گفت که به عهده گرفتن کار مبارزه با تقلب مسئولیت بزرگی است و ما این مسئولیت را با جان و دل می‌پذیریم؛ از آنجایی‌که ما نصب‌ها و رویدادهای تقلبی را رد می‌کنیم، مسئولیت رد شدن تمامی آنها را نیز به عهده می‌گیریم و همیشه پشتیبان و حامی تک تک شرکایمان خواهیم بود. ما ظیفه‌ای که به عهده گرفته‌ایم را به نحو احسن انجام خواهیم داد؛ تعهد به توسعه‌ی راه‌حل‌های مبارزه با تقلب همیشه از رسالت‌های اصلی متریکس خواهد بود.

هزینه­‌ها و اثرات تقلب در تبلیغات موبایلی برای کسب‌وکارها
بخوانید

آیا این مقاله نیاز شما را برطرف کرد؟

برای امتیازدهی روی ستاره‌ها کلیک کنید

میانگین 5 / 5. تعداد آرا 6

اولین نفر باشید که به این مقاله امتیاز می‌دهید