جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

در چه شرایطی ترکر متریکس یک نصب را شمارش می‌کند؟ +[ویدئو]

فهرست محتوا

ترکر متریکس داخل پنل فقط دیتای کلیک را نمایش می‌دهد و نصب را شمارش نمی‌کند! علت چیست؟

این سوالی است که موقع تست کردن یک ترکر ممکن است برایتان پیش آید؛ که 3 علت اصلی دارد که در ادامه به آنها پرداخته‌ایم، ضمنا اگر ترجیح شما برای آموزش این موضوع، دیدن یک ویدئو است می‌توانید ویدئوی زیر را مشاهده کنید.

1. اول اینکه بعد از نصب، اپلیکیشن باز نشده است!

یعنی در مواقعی که می‌خواهید ترکری را تست کنید تا از درست کار کردن آن مطمئن شوید، دقت کنید بعد از اینکه از طریق لینک ترکر اپلیکیشن را روی گوشی نصب کردید، باید حتما اپلیکیشن را باز کنید تا یک نصب جدید شمرده شود.

پس نکته اینجاست که متریکس باز شدن اپلیکیشن را یک نصب جدید می‌شمارد.

راهنمای ساخت ترکر در پنل متریکس +[ویدئو]
بخوانید

2. علت دوم هم این است که SDK متریکس را داخل اپلیکیشن به درستی پیاده‌سازی نکرده‌اید!

همانطور که می‌دانید ترکر یک لینک ساده است که وظیفه‌ی آن، جمع‌آوری اطلاعات دستگاه کاربر موقع کلیک روی تبلیغات است، از طرف دیگر پس از نصب و باز شدن اپلیکیشن توسط کاربر، کیت توسعه نرم‌افزار یا همان SDK متریکس (که قبلا داخل اپلیکیشن پیاده‌سازی شده)، اطلاعات دستگاه کاربر را جمع‌آوری می‌کند و پس از آن سرویس اتریبیوشن متریکس با تطبیق اطلاعات نصب (که از طریق SDK به‌دست آمده) به اطلاعات کلیک (که از طریق ترکر به‌دست آمده)، منبع نصب‌ها را پیدا می‌کند؛ پس اگر پیاده‌سازی SDK به درستی انجام نشده باشد، دیتای نصب هم شمرده نخواهد شد!

پس دقت کنید که قبل از آپدیت دادن اپلیکیشن داخل استورها، حتما SDK را پیاده‌سازی کنید و مطمئن شوید که به درستی کار می‌کند (اگر داخل پنل متریکس، نصبی شمرده شود یعنی SDK به درستی کار می‌کند).

3. سومین علتی هم که باعث می‌شود تا ترکر متریکس نصب یک اپلیکیشن را شمارش نکند این است که قبلا اپلیکیشن روی آن گوشی نصب بوده است!

در واقع چون اطلاعات آن دستگاه گوشی، قبلا توسط پلتفرم اتریبیوشن متریکس ثبت شده، وقتی اپلیکیشن برای بار دوم روی آن نصب می‌شود، آن نصب را به عنوان یک نصب جدید شمارش نمی‌کند و به‌عنوان یک نصب مجدد (reinstall) شمرده می‌شمارد.

پس دقت کنید که برای تست ترکر، باید حتما از گوشی fresh استفاده کنید.

اگر گوشی fresh برای تست کردن ندارید می‌توانید از کنسول دیباگ متریکس برای fresh کردن گوشی‌هایتان استفاده کنید؛ در واقع شما از طریق این کنسول می‌توانید اطلاعات اتریبیوشن یک گوشی را که قبلا داخل پنل متریکس ثبت شده، پاک کنید؛ این ویژگی باعث می‌شود تا برای چندین بار بتوانید روی یک گوشی تکراری، تست‌های متعدد انجام دهید.

راهنمای استفاده از قابلیت کنسول دیباگ متریکس +[ویدئو]
بخوانید

اگر هر 3 مورد مطرح شده در این بلاگ را چک کردید و همچنان نصبی شمارش نمی‌شود، این موضوع را با پشتیبانی متریکس مطرح کنید.

آیا این مقاله نیاز شما را برطرف کرد؟

برای امتیازدهی روی ستاره‌ها کلیک کنید

میانگین 5 / 5. تعداد آرا 1

اولین نفر باشید که به این مقاله امتیاز می‌دهید