جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

داستان موفقیت اپلیکیشن Quiz of kings

فهرست محتوا

معرفی Quiz of kings

Quiz of kings ازجمله بزرگ‌ترین استارت‌آپ‌های حوزه‌ی بازی‌ ویدئویی در کشور است که یک بازی آنلاین در سبک کلمات و دانستنی ساخت شرکت دانش پروران امیرکبیر می باشد؛ این بازی در لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران که توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ برگزار شد، به‌عنوان پرمخاطب‌ترین بازی در مسابقات انتخاب شد.

در این بلاگ از متریکس، چالش‌های پیش‌روی این شرکت را از زبان آقای دهقانیان و خانم کمالخانی می‌شنویم، اینکه چرا متریکس را به سایر پلتفرم‌های اتریبیوشن (معنی اتریبیوشن) ترجیح دادند و در این مسیر چگونه توانستند از ترکر متریکس (معنی ترکر) در راستای گسترش اپلیکیشنشان استفاده کنند.

 

چالش‌های پیش‌روی Quiz of kings و شروع استفاده از ترکر متریکس

طی جلسه‌ای که تیم متریکس با تیم دانش پروران امیرکبیر برگزار کرد، آقای دهقانیان از تیم دیتای این شرکت، معتقد بود که در دنیای دیجیتال مارکتینگ، داده حرف اول را می‌زند و آشنایی با داده اولین قدمی است که باید برای هر دیتاستی برداشته شود.

همچنین آقای دهقانیان اولین چالش پیش‌رویشان را اینطور شرح داد:

اولین چالشی که تو مسیر توسعه اپلیکیشن با اون مواجه شدیم دسترسی به دیتای مورد نیازمون بود؛ درواقع یکی از مهم ‌ترین مسائل برامون این بود که دیتای کاربران جدید جذب شده به اپلیکیشن رو به تفکیک منبع جذب اون‌ها نداشتیم و نمی‌تونستیم متوجه شیم که هرکدوم از کمپین‌ها چه نوع کاربرانی رو وارد اپلیکیشن ما کرده‌ان؛ مثلا ما فقط دیتای مربوط به بازگشت (Retention Rate) کل کاربران به اپلیکیشن رو داشتیم و هیچ اطلاعاتی از منبع جذب اون‌ها که از سمت پرفورمنس مارکتینگ میومد تو دسترسمون نبود و این موضوع برای ما بسیار اهمیت پیدا کرده بود.

دومین چالشی که این سازمان با آن مواجه شده بود هزینه‌بر و زمانبر بودن ایجاد یک پلتفرم برای به‌دست آوردن دیتای مورد نیازشون بود؛ یعنی علاوه بر اینکه نیاز بود یک تیم متخصص زمان زیادی را صرف آن کنند، هزینه‌های جانبی زیادی را نیز باید متحمل می‌شدند.

علاوه بر این، همانطور که در ادامه نیز توضیح خواهیم داد، نحوه‌‌ی ارائه‌ی داده‌های خام (معنی گزارش داده خام) از سمت پلتفرم‌های اتریبیوشن، ازجمله مواردی بود که روی تصمیمشان برای انتخاب پلتفرم مورد نیازشان تاثیر به‌سزایی داشت.

منظور از داده‌های خام اطلاعاتی است که به خودی خود یا به صورت دستی پردازش نشده‌اند و هر زمانی که یک تحلیل‌گر یا بازاریاب لازم داشته باشد آن‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کند؛ دریافت این داده‌ها از سمت پلتفرم‌های اتریبیوشن به شما کمک می‌کند که در سیستم BI خود برای سفر کاربری برنامه‌ریزی کنید و درمورد رفتار کاربران، ریزترین داده‌ها را نیز ببینید.

سفر کاربر و هرآنچه موبایل مارکترها باید بدانند!
بخوانید

 

استفاده از پلتفرم‌ اتریبیوشن، راه‌حل پیش‌روی Quiz of kings

با پیشرفت دنیای اپلیکیشن، بودجه‌ و سرمایه‌گذاری‌ در کمپین‌های تبلیغاتی هم بیشتر می‌شود و داشتن اطمینان خاطر از بهره‌مندی حداکثری از هزینه صرف شده برای پیاده‌سازی استراتژی بازاریابی، مسئله بسیار مهمی برای تیم‌های بازاریابی است. اینجا درست همان جایی است که اندازه‌گیری دقیق نتایج کمپین‌های دیجیتال از سوی یک شخص ثالث که تنها وظیفه اندازه‌گیری و تحلیل فرایندهای موبایل مارکتینگ را برعهده دارد اهمیت پیدا می‌کند.

طبق نیازها و محدودیت‌هایی که شرکت دانش پروران امیرکبیر برای توسعه اپلیکیشنش با آن روبه‌رو شده بود، استفاده از یک پلتفرم‌ اتریبیوشن، بهترین و مطمئن‌ترین راه‌حل پیش‌رویشان بود.

دلایل اهمیت و ضرورت اتریبیوشن موبایل (Mobile Attribution) برای اپ مارکترها + ویدئو
بخوانید

 

خانم کمالخانی از تیم مارکتینگ این سازمان، تجربه‌ی استفاده‌اش از داشبورد متریکس را اینطور شرح داد:

در تجربه‌ی استفاده از پنل متریکس، ازجمله موارد قابل توجه و مهمی که متریکس رو از سایر رقبا برای ما متمایز کرد این بود که میتونستیم دیتای مربوط به آناینستال و اتریبیوشن و ایونت‌ها رو داخل یک جدول و به صورت مجتمع داشته باشیم و دیگه نیاز نبود که درگیر جمع‌آوری دیتا از صفحات مختلف و کنارهم گذاشتن اون‌ها شویم و این موضوع در صرفه‌جویی وقت و انرژی اعضای تیم ما تاثیر به‌سزایی داشت.

صفحه‌ی اتریبیوشن متریکس، اطلاعات جامعی از رفتار کاربران را به تفکیک منبع جذب آنها در اختیار شما قرار می‌دهد که در تصویر زیر نمایی از این صفحه را مشاهده می‌کنید.

نمای صفحه اتریبیوشن متریکس

آقای دهقانیان نیز تجربه‌ی استفاده‌ی خود از فیچرهای مختلف داشبورد متریکس را اینطور بیان کرد که:

با استفاده از ترکرهای متریکس و قابلیت جذاب کوهورت این داشبورد، اولین چالشمون که داشتن دیتای مربوط به رفتار کاربران به تفکیک منبع جذب اون‌ها بود رو هم حل کردیم؛ درواقع قابلیت کوهورت که قابل قیاس بودن رفتار کاربران رو برامون بسیار ساده کرده بود، اصلی‌ترین قابلیتی بود که تونست ما رو به هدفمون برسونه.

آنالیز کوهورت (Cohort Analysis) چیست؟
بخوانید

 

همچنین آن‌طور که اعضای تیم این سازمان طی این جلسه با متریکس بیان کردند، نحوه‌ی گرفتن خروجی دیتا از بخش خروجی دیتای خام، دومین تجربه‌ی کاربرپسند بودن استفاده از داشبورد متریکس را برای آن‌ها رقم زد؛ طبق گفته‌ی خانم کمالخانی، آنها گاهی فقط به دیتای خام برخی ازایونت‌ها (معنی ایونت) روی ترکرهای خاصی نیاز داشتند و وجود فیلترهای مختلف در این صفحه برای گرفتن دیتای دقیق و طبقه‌بندی شده، بسیار برایشان راه‌گشا بود.

متریکس می‌تواند داده‌های خام را از طریق بخش خروجی دیتای خام داشبورد و از طریق کال بک (در لحظه و به صورت real time) در اختیار مشتریان قرار دهد. تصویر زیر صفحه‌ی خروجی دیتای خام داشبورد متریکس را نشان می‌دهد.

نمای صفحه ی خروجی دیتای خام

جمع‌بندی

همانطور که در این بلاگ از متریکس هم گفته شد، کاربران متریکس از همان ابتدای مسیر گسترش و جذب کاربران جدید به اپلیکیشن‌، به شدت ضرورت وجود بستری را حس می‌کنند که برایشان مشخص کند چه گام‌هایی توسط یک مشتری برای آنکه به مرحله تبدیل (conversio) برسد برداشته شده و آن گام‌ها تا چه حد اثرگذار بوده است.

مزیت استفاده از سرویس اتریبیوشن، استفاده بهینه و مؤثرتر از بودجه بازاریابی‌ از طریق شناخت و انتخاب بهترین و مناسب‌ترین کانال‌ها، کمپین‌ها و شبکه‌های تبلیغاتی است.

خانم کمالخانی:

همچنین خدمات عالی تیم متریکس در پشتیبانی از مشتریان، ازجمله دیگر تجربه‌های بسیار خوبی بود که در طی همکاری با آن‌ها برای ما رقم خورد.

 

آیا این مقاله نیاز شما را برطرف کرد؟

برای امتیازدهی روی ستاره‌ها کلیک کنید

میانگین 5 / 5. تعداد آرا 2

اولین نفر باشید که به این مقاله امتیاز می‌دهید