جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

5 اشتباهی که هنگام جذب مخاطب فناوری آموزشی (EdTech) باید از آن‌ها اجتناب کنید!

فهرست محتوا

اولین اشتباه: عدم تمرکز بر حفظ مشتری

بی‌توجهی به حفظ مشتری، مانع بزرگی بر سر راه موفقیت هر کسب‌وکار فعال در زمینه‌ی فناوری آموزشی است، اما بسیاری از شرکت‌ها با تمرکز بر جذب مشتریان جدید، حفظ مشتریان قدیمی را نادیده می‌گیرند. درک این نکته مهم است که شما برای جذب مشتریان جدید باید به همان میزان تلاش کنید که برای بازگرداندن مشتریان تلاش می‌کنید! یا حتی ممکن است تلاش بیشتری هم نیاز باشد تا صرف کنید.

کسب‌وکارهای فعال در حوزه‌ی فناوری آموزشی، با بی‌توجهی به حفظ مشتریان خود،‌ ارزشی که مشتریان فعلی می‌توانند برایشان ایجاد کنند را از دست می‌دهند. علاوه‌بر این، ممکن است با شکایت‌ها و انتقادات منفی که بین مشتریان فعلی و احتمالی ردوبدل می‌شود، مواجه شوند. موفقیت کسب‌وکارهای فعال در حوزه‌ی فناوری آموزشی منوط به شناخت روابط مشتری و تلاش برای بهود آن است.

اشتباه دوم: سرمایه‌گذاری بیش از حد برای جذب کاربران جدید

سرمایه‌گذاری بیش از حد برای جذب کاربران، اشتباه رایجی از جانب کسانی است که به‌تازگی کارشان را در زمینه‌ی فناوری آموزشی شروع کرده‌اند. خیلی اوقات، شرکت‌ها در دام رقابت برای جذب کاربر می‌افتند و از حداکثر بودجه‌ی خود برای جذب کابران جدید استفاده می‌کنند، طوری که دیگر نمی‌توانند از این سرمایه‌گذاری به سود مثبت برسند!

اگر شرکت‌ها مدیریت دقیقی نداشته باشند ممکن است ببینند که بیش از آن‌چه باید، هزینه کرده‌اند-که این موضوع مانع از هرگونه پیشرفت واقعی می‌شود. اگر می‌خواهید بدون صرف هزینه‌ی زیاد، جذب کاربران خود را به حداکثر برسانید،‌ به اقداماتی عملی نیاز دارید. اقداماتی مثل تبلیغات تشویقی یا اجرای کمپین‌های هدفمند برای ایجاد وفاداری و تعامل بلندمدت با مشتریان. با بهره‌گیری از این ترفندها و کنترل هزینه‌ها می‌توانید روابط معناداری با مشتریانتان برقرار کنید، درعین‌حال که بودجه‌تان را ذخیره می‌کنید.

 

اشتباه سوم: آپدیت‌ها/قابلیت‌های جدید محصول را به‌موقع اطلاع‌رسانی نکنید!

اگر آپدیت‌ها یا امکانات جدید محصولتان را به موقع معرفی نکنید، مخاطب شما در جریان ظرفیت‌های محصول فناوری آموزشی شما قرار نمی‌گیرد. این‌که مخاطبان شما به طور پیوسته از قابلیت‌های جدید محصول مطلع شوند، باعث می‌شود تا از این قابلیت‌ها به‌شکل مؤثرتری استفاده کنند.

شما با اطلاع‌رسانی درباره‌ی قابلیت‌های جدید محصول، آپدیت تجربه‌ی کاربری و رفع خطاها (باگ‌ها)، می‌توانید علاقه و هیجان کاربران را نسبت به محصول خود حفظ ‌کنید. به‌علاوه، این احساس که شما با جدیت به بازخوردهای آن‌ها گوش می‌کنید، وفاداری آن‌ها به استفاده از محصول را تقویت می‌کند. به این فکر باشید که یک استراتژی ارتباطی ایجاد کنید که پیوسته به مصرف‌کنندگان اطلاع‌رسانی ‌کند و آن‌ها را از اصلاحات و قابلیت‌هایی که ایجاد می‌کنید، باخبر کند.

اشتباه چهارم: محتوای شما آن‌قدر که باید، جذاب نیست!

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که ممکن است درخصوص تعامل با مخاطبان در حوزه‌ی فناوری آموزشی مرتکب شوید، این است که محتوای شما به حد کافی جذاب نباشد. با تولید محتوای تعاملی و استفاده از انواع محتوا مثل ویدئو، اینفوگرافیک‌ و … نه‌تنها دانش‌آموزان را با مطالب درگیر نگه می‌دارید، بلکه می‌توانید درک مطلب و یادگیری را نیز افزایش ‌دهید. مهم است که از قبل بدانید که چه چیزی برای مخاطبان‌تان بهتر است و قبل از ارائه‌ی محتوا، از کاربران نظرسنجی کرده باشید. اگر برای تولید محتوا متناسب با درک دانش‌آموزان، طوری که برایشان جذاب هم باشد، تایم صرف نکنید، ممکن است باعث سرخوردگی و بی‌میلی آنان برای استفاده از محصولتان ‌شوید. پیشنهاد می‌کنیم که مطالب جذابی تهیه کنید تا درس‌ها لذت‌بخش‌، انگیزه‌بخش و هدفمند باشند!

اشتباه پنجم: ‌شخصی‌سازی نکردن وب‌سایت

وقتی هدف، درگیر کردن مخاطبان با محصول فناوری آموزشی است، شخصی‌سازی نکردن وب‌سایت اشتباه بزرگی است! وقتی کاربران احساس کنند که وب‌سایت متناسب با نیاز آن‌ها شخصی‌سازی شده است، ترغیب می‌شوند که تایم بیشتری را صرف کنند و در صفحات مختلف کاوش کنند و همین، باعث می‌شود تا آنها با محصول شما بیشتر آشنا شوند. این آشنایی نیز باعث می‌شود تا کاربران به فرایند یادگیری و خرید محصولات/خدمات شما متعهدتر شوند.

شخصی‌سازی کردن وب‌سایت همچنین نشان‌دهنده‌ی میزان ارزشی است که یک شرکت در سطح فردی برای مشتریان خود قائل است. مشتریان با نشانه‌های آشکاری که گواه شخصی بودن محتوای وب‌سایت است، احتمالاً به برند شما و پیشنهادات آن بیشتر اعتماد خواهند کرد. خود را به‌جای مشتریان احتمالی قرار دهید و تلاش کنید تجربه‌‌ای شخصی‌سازی‌شده در وب‌سایت ایجاد کنید که به نفع تمامی افراد دخیل باشد!

سخن پایانی

با مطالبی که در این بلاگ و بلاگ قبلی ارائه دادیم، اکنون بازاریابان محصول فناوری آموزشی، چارچوبی در اختیار دارند تا بتوانند کمپین‌های تاثیرگذارتری را برای جذب مخاطب جدید راه‌اندازی کنند. رویکرد بازاریابی مدرن که به تعامل با مخاطب می‌پردازد، باید با اولویت‌ها، خواسته‌ها و تکنولوژی پیوسته درحال تکامل تناسب داشته باشد؛ با شخصی‌سازی مؤثر و ارسال به‌موقع آپدیت‌های محصول می‌توان به این هدف دست یافت. همچنین، تخصیص منابع برای حفظ مشتری باید در اولویت استراتژی‌های بازاریابی شما قرار گیرد.

اگر قصد دارید تا در حوزه‌ی فناوری اموزشی اقدام به جذب کاربر جدید کنید، بهتر است تا اشتباهات رایجی را که بازاریاب‌ها مکررا مرتکب می‌شوند،‌ درنظر بگیرید. اجازه ندهید که پلتفرم‌های تکنولوژی محدود و قدیمی سد راه موفقیت شما شوند-برای دستیابی به نتایج سریع و بهبود تجربه‌ی کاربری، می‌توانید از پلتفرم‌های جدید تعامل با مشتری مانند متریکس بهره بگیرید.

بررسی 3 نکته برای بهبود جذب مخاطبان در حوزه‌ی فناوری آموزشی (EdTech)
بخوانید

آیا این مقاله نیاز شما را برطرف کرد؟

برای امتیازدهی روی ستاره‌ها کلیک کنید

میانگین 5 / 5. تعداد آرا 1

اولین نفر باشید که به این مقاله امتیاز می‌دهید