جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

6 توصیه‌ی مهم برای استراتژی تبلیغات موبایلی!

فهرست محتوا

با وجود بیش از 5 میلیون اپلیکیشن در استورهای مطرح جهان، شرکت‌ها به خوبی می‌دانند که داشتن یک استراتژی تبلیغات موبایلی دقیق، تنها راه موفق شدن در بازار اپلیکیشن‌های امروزی است.

درست است که تمرکز بر توسعه اپلیکیشن موبایل و ساخت اپلیکیشنی که به درستی کار می‌کند، عامل اصلی موفقیت است، اما اگر مخاطبان شما از وجود اپلیکیشن شما اطلاعی نداشته باشند، تمام تلاش‌های  شما بی‌نتیجه خواهد ماند؛ پس حتما باید استراتژی‌ مناسبی برای تبلیغ اپلیکیشن‌تان داشته باشید.

ولی در تدوین استراتژی‌های بازاریابی خود، پیشنهاد می‌کنیم به 6 توصیه‌ی ما که در این مقاله توضیح داده‌ایم حتما توجه کنید.

ما در یک مقاله‌ی جداگانه به بررسی انواع استراتژی تبلیغات موبایلی نیز خواهیم پرداخت.

 

1.بدانید کاربران شما از کجا می‌آیند.

یکی از مهمترین مؤلفه‌هایی که هر دیجیتال مارکتر باید در استراتژی جذب کاربر خود لحاظ کند این است که بداند کاربرانش از کجا می‌آیند. بدون شناخت منبع جذب کاربر، شما به عنوان دیجیتال ماکتر دست به اجرای کمپین‌هایی می‌زنید که هیچ چشم‌اندازی نسبت به اینکه چه اقدامی جواب می‌دهد و کدام جواب نمی‌دهد نخواهید داشت و این عدم آگاهی، استراتژی کلی شما را از مسیر بهبود و ارتقا دور می‌کند.

برای حصول بهترین نتیجه، باید رویکردی کاملاً متضاد را در پیش بگیرید؛ یعنی رویکردی که به واسطه آن هر کمپینی شما را به پیشرفت با آگاهانه‌ترین تصمیم ها هدایت کند، حتی اگر در میانه مسیر یک کمپین ویژه موفقیت‌آمیز از آب در نیاید. بنابراین بسیار مهم است که شما به عنوان تبلیغ‌دهنده در دنیای موبایل، با یک پلتفرم تحلیل بازاریابی موبایلی کار کنید که ارتباط کاربران با تبلیغاتی که بیش از همه درگیرشان کرده است را رصد کنید.

نصب بر اساس نمایش یا Impression Tracking چیست؟
بخوانید

 

2. پیش از وایرال کردن تبلیغ خود، تست A/B انجام دهید.

برای اینکه از تبلیغاتتان بهترین نتیجه را بگیرید بسیار مهم است که عناصر خلاقانه‌ای که در تبلیغات استفاده کرده‌اید را تست کنید. این کار برای همه‌ی فرمت‌های تبلیغاتی صادق است، این آزمون که با عنوان تست A/B از آن نام برده می شود به شما چشم‌انداز ارزشمندی می‌دهد در مورد اینکه تغییر کدام فاکتور و متغیر در تبلیغ شما می‌تواند نرخ تبدیل کاربران را به طرز چشمگیری بهبود دهد.

 

3. از یکپارچه‌سازی شبکه‌های اجتماعی خود استفاده کنید.

طبق آمار، حدود سه چهارم افراد بزرگسال آمریکا یعنی 74 درصد جمعیت که گوشی هوشمند دارند، حداقل از یکی از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند (این عدد در ایران 69 درصد است).

شما باید از این آمار به عنوان اهرمی برای بهینه‌سازی استراتژی تبلیغات موبایلی خود استفاده کنید. ارتباط دادن کمپین‌هایی که اجرا می‌کنید با حضورتان در شبکه‌های اجتماعی، به آگاهی از برند شما برای مخاطب کمک خواهد کرد.

برای مثال، اگر تبلیغات چند رسانه‌ای شما قابلیت به اشتراک‌گذاری داشته باشند، هوشمندانه است که گزینه‌ای طراحی کنید تا کاربران بتوانند آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. همسو کردن تبلیغتان با شبکه‌های اجتماعی یک روش مقرون به صرفه برای افزایش میزان دسترسی تبلیغتان به مخاطبان بیشتر نیز هست.

 

4. مطمئن شوید که تقلب راهی به تبلیغ شما ندارد.

تقلب موبایلی در کمین همه‌ی اپلیکیشن‌هاست. در سال 2019 میزان خسارت وارده بر صاحبان اپلیکیشن به دلیل تقلب بین 6.5 19 میلیارد دلار برآورد شده بود! حفاظت از بودجه‌های تبلیغاتی‌تان در برابر متخلفان، گامی اساسی است که دسترسی شما به کاربران واقعی و داده‌های دقیق را تضمین می‌کند.

 

5. بین جذب کاربران جدید و کمپین‌های ریتارگتینگ خود توازن برقرار کنید.

به گزارش Statista برای کاربران اندروید 2.47 میلیون اپلیکیشن در گوگل پلی در دسترس است، در حالی که اپل استور 1.8 میلیون اپلیکیشن را برای پلتفرم iOS ارائه داده است؛ یعنی رقابت در تمام حوزه‌های اپلیکیشن جدی و نفس‌گیر است! بنابراین بسیار مهم است که شما آن دسته از کاربران ارزشمندی را که اپلیکیشن را نصب کرده‌اند ولی تعامل بیشتری نداشته‌اند دوباره مورد هدف قرار دهید.

ریتارگتینگ روشی بسیار قدرتمند برای بهینه‌سازی میزان بازگشت سرمایه و ارزش طول عمر مشتری است چرا که این کاربران با نصب اپلیکیشن شما نشان داده‌اند که نسبت به محصول شما علاقه‌مند هستند.

فیچر جدید متریکس: رصد نصب‌های مجدد پس از ریتارگتینگ (Reattributed Reinstalls Tracking)
بخوانید

 

6. روی به‌دست آوردن کاربران با ارزش تمرکز کنید و نه فقط افزایش نرخ کلیک!

نرخ کلیک شیوه‌ای بسیار مهم و مفید است که به شما کمک می‌کند بدانید تبلیغات شما برای مخاطب هدف درگیر کننده است یا خیر؛ اما آنها (نرخ کلیک) به شما کل ماجرا را نخواهند گفت. شما می‌توانید با رصد کردن رخدادهای درون اپلیکیشن و اطلاع از اینکه کدام کانال‌ها و منابع تبلیغاتی، کاربران ارزشمندی را برای اپلیکیشن شما ایجاد می‌کند، موفق‌ترین کمپین‌های خود را دوباره تکرار کنید و کاربرانی با ارزش بالاتر داشته باشید.

برای مثال، فرض کنید می‌خواهید دو کمپین تبلیغاتی اپلیکیشنتان را که بازی موبایلی است باهم مقایسه کنید. کمپین الف، برای شما 1000 کاربر جدید آورده است در حالی که کمپین ب 500 کاربر. با این حال، تنها 10 کاربر از کمپین الف دست به خرید از درون اپلیکیشن زده‌اند اما از همان تعداد کمتر کاربران کمپین ب، 20 کاربر یک رخداد خرید موفق را به پایان رسانده‌اند. در این سناریو، کمپینی که نرخ کلیک پایین‌تری داشته است از نظر میزان بازگشت هزینه تبلیغاتی بهتر عمل کرده است بنابراین منطقی است که اینجا روی رشد، سرمایه‌گذاری کنید تا اینکه بخواهید میزان بازگشت سرمایه را افزایش دهید.

7 روش برای جذب بیشتر کاربر جدید به اپلیکیشن
بخوانید

آیا این مقاله نیاز شما را برطرف کرد؟

برای امتیازدهی روی ستاره‌ها کلیک کنید

میانگین 5 / 5. تعداد آرا 2

اولین نفر باشید که به این مقاله امتیاز می‌دهید