جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

استفاده از مارکتینگ اتومیشن چه ارزشی برای کسب‌و‌کار شما خلق می‌کند؟

فهرست محتوا

مارکتینگ اتومیشن ممکن است این تصور را در ذهنتان ایجاد کند که قرار است ربات‌ها بیایند و همه فعالیت‌های بازاریابی شما را انجام دهند-که خیلی هم جالب به نظر می‌رسد! اما در این بلاگ قرار نیست ما درباره‌‌ی ربات‌ها صحبت کنیم!

به‌جای آن، بیایید توجه خود را بر این موضوع متمرکز کنیم که مارکتینگ اتومیشن چه ارزشی می‌تواند برای کسب‌وکار شما خلق کند!

مارکتینگ اتومیشن چیست؟ (راهنمای تازه‌کاران)
بخوانید

مارکتینگ اتومیشن باعث می‌شود تا برخی از فرایندهای بازاریابی شما توسط یک پلتفرم، به‌شکل اتوماتیک و خودکار انجام شود، و باعث می‌شود تا تلاش‌های بازاریابی شما کارامدتر و موثرتر شوند.

در این پست،‌ مهم‌ترین مزایای مارکتینگ اتومیشن را بررسی کرده‌ایم.

مهم‌ترین مزایای استفاده از مارکتینگ اتومیشن

1. کارآیی

اول از همه، مارکتینگ اتومیشن باعث می‌شود تا تمام فعالیت‌های تیم شما موثرتر شود؛ چون علاوه‌بر اینکه می‌توانید هزینه‌های مربوط به نیروی انسانی سازمان خود را کاهش دهید، زمان افراد تیم‌تان را نیز آزاد ‌می‌کنید تا بتوانند بر روی پروژه‌های راهبردی و مهم‌تر کار کنند.

مثلا به‌جای اینکه هرروز خودتان در شبکه‌های اجتماعی محتوایی پست کنید، پلتفرم مارکتینگ اتومیشن این فرایند را به صورت خودکار برایتان انجام می‌دهد. و این یعنی تیمتان فرصت پیدا می‌کند تا کارهای خلاقانه‌تری انجام دهد، مثلاً برای پروژه‌ها و کمپین‌های بعدی برنامه‌ریزی کند یا جلسات ایده‌پردازی برگزار کند.

علاوه‌بر این، کارکردن در یک پلتفرم مارکتینگ اتومیشن، انجام وظایف را برای اعضای تیمتان آسان‌تر می‌کند؛ کارکنانتان می‌توانند در شبکه‌های اجتماعی پست منتشر کنند، کمپین‌های ایمیلی اجرا کنند،‌ وبلاگ پست کنند و یا حتی صفحه‌ی فرود بسازند و همه‌ی این کارها را تنها در یک پلتفرم انجام می‌دهند. در نهایت، این امر باعث صرفه‌جویی در زمان تیم شما هنگام ایجاد کمپین‌ها می‌شود.

 

2. همسوسازی فعالیت‌های مارکتینگ و فروش

اگر تمام فعالیت‌های مربوط به فروش و مارکتینگ اتومیشن خود را با استفاده از یک پلتفرم واحد باهم ادغام کنید، اهداف و تلاش‌هایتان در یک راستا باهم قرار می‌گیرند و اساساً این کار باعث می‌شود تا خیلی راحت‌تر از سرنخ‌ به مشتری برسید. درواقع، مارکتینگ اتومیشن بهره‌روی فروش را تا ۱۴.۵ درصد افزایش و هزینه‌های سربار بازاریابی را ۱۲.۲ درصد کاهش می‌دهد (برای مشاهده منبع این آمار، روی این لینک کلیک کنید).

همچنین مارکتینگ اتومیشن کمکتان می‌کند تا سرنخ‌های بیشتری ایجاد کنید و فروش خود را افزایش دهید؛ یعنی درحالی‌که تیم فروشتان بهره‌وری را افزایش می‌دهد، تیم بازاریابی شما زمان بیشتری را صرف استراتژی راهبردی برای افزایش نرخ تبدیل می‌کند، و این یک برد دو طرفه است.

 

3. افزایش نرخ تبدیل

درخصوص افزایش نرخ تبدیل هم باید بگوییم که مارکتینگ اتومیشن در آن بسیار موثر خواهد بود؛ در واقع پلتفرم مارکتینگ اتومیشن کمک‌ می‌کند تا نرخ تبدیل را افزایش دهید و سرنخ‌های خود را به‌شکل مؤثرتری مدیریت کنید.

نرم‌افزار مارکتینگ اتومیشن‌ سرنخ‌ها را ردیابی می‌کند و حتی می‌توانید با استفاده از آن، بازدیدکنندگان وب‌سایت‌تان را که به مشتری تبدیل نشده‌اند، دوباره هدف قرار دهد و نرخ تبدیل (CRO) را افزایش دهید.

5 راهکار برای بهینه‌سازی نرخ تبدیل و افزایش کاربران در اپلیکیشن‌های موبایلی
بخوانید

همچنین، دوباره مانند قبل که اشاره کردیم، مارکتینگ اتومیشن باعث می‌شود تا زمان آزاد شما بیشتر شود و بتوانید استراتژی بازاریابی خود را تحلیل کنید و متوجه شوید که چطور باید بازدیدکنندگان را ترغیب کنید تا به مشتریان شما تبدیل شوند.

4. گزارش‌دهی دقیق

تحلیل داده و ارائه گزارش شاید یک فرایند دلهره‌آوری به نظر برسد، اما با پلتفرم‌های مارکتینگ اتومیشن، لازم نیست نگران این موضوع باشید! شما می‌توانید از مارکتینگ اتومیشن برای ایجاد گزارش‌های خودکار استفاده کنید. درنتیجه می‌بینید کاری که به نظر سخت و دشوار بود چقدر آسان شد!

همچنین پلتفرم‌های مارکتینگ اتومیشن نمایی کلی و سطح بالا از کل فرایندهای بازاریابیتان به شما ارائه می‌دهد و کمکتان می‌کند تا پیچیدگی‌ها و مراحلی که برای مشتری مانع است را پیدا کنید. درواقع با یک گزارش‌دهی دقیق و بهینه، می‌توانید متوجه شوید که اشکال کارتان کجاست!

آیا سرنخ‌های شما در کمپین‌های ایمیلی ریزش می‌کنند؟ یا در فرایند فروشتان چنین اتفاقی می‌افتد؟ در هر صورت، یک تحلیل دقیق کمکتان می‌کند تا نقاط ریزش را شناسایی و به‌موقع آن‌ها را رفع کنید.

5. استراتژی بازاریابی شخصی‌سازی‌شده

هم‌زمان با اینکه اعضای تیمتان می‌توانند به جای ثبت و ارسال دستی محتواها برای مشتریان، زمان بیشتری را صرف تولید محتوا کنند، از طریق قابلیت‌های بخش‌بندی و گزارش‌دهی پلتفرم‌های مارکتینگ اتومیشن نیز می‌توانند محتواهای شخصی‌سازی‌شده‌تری را تهیه کنند.

با مارکتینگ اتومیشن می‌توانید پرسونای مورد نظر خود را در کانال‌های مختلف، هدف قرار دهید (تارگت کنید). مثلا می‌توانید آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی، یا تبلیغات در جست‌وجو (search ads) یا ازطریق کمپین‌های ایمیلی هدف قرار دهید.

اما سوال اینجاست که مارکتینگ اتومیشن چطور این کار را تسهیل می‌کند؟

خب، مارکتینگ اتومیشن بازدیدکنندگان وب‌سایت شما را به سرنخ تبدیل می‌کند و پس از آن‌که متوجه شدید سرنخ‌های شما چه کسانی هستند، می‌توانید آن‌ها را براساس رفتار یا مشخصاتشان بخش‌بندی کنید.

دقت کنید که تمام فرایند ایجاد سرنخ باید شخصی‌سازی شود- آیا از بازدیدکنندگان سایت شما، قبلا کسی مطلبی درباره‌ی کنفرانس‌های فروش خوانده است؟ در این حالت اگر ایمیل شما، دعوت از مخاطبانتان به شرکت در کنفرانس فروش که برگزارکننده آن شما هستید باشد، به سرنخ‌هایتان پیام شخصی‌سازی‌شده ارسال کرده‌اید و می‌توانید تعامل آن‌ها را نیز پیگیری کنید.

6. مدیریت داده

همانطور که قبلا گفتیم، پلتفرم‌های مارکتینگ اتومیشن، سرنخ‌ها و تعاملات آنها با سایتتان را پیگیری و رصد می‌کنند؛ و این یعنی مدیریت داده‌های شما از همیشه ساده‌تر است. همچنین، داده‌های شما را نیز به‌صورت خودکار به‌روز نگه می‌دارند.

دسترسی به داده‌های خام برای اپ مارکترها چه ارزشی دارد؟
بخوانید

7. فرایندهای مقیاس‌پذیر

مهم است که هنگام تنظیم فرایندهای بازاریابی خود، مقیاس را در نظر داشته باشید. آیا این فرایند می‌تواند متناسب با شرکت شما رشد کند؟ اگر مقیاس‌پذیر نباشد،‌ توسعه شرکتتان با چالش روبه‌رو خواهد شد.

مارکتینگ اتومیشن به شما کمک می‌کند تا فرایندهای مقیاس‌پذیر ایجاد کنید. چون هرچه یک فرایند دستی‌تر باشد و وابستگی آن به یک شخص بیشتر باشد، مقیاس‌بندی آن متناسب با رشد تیم دشوارتر خواهد بود.

8. ایجاد سرنخ

اما مورد آخر که اهمیت آن کمتر از بقیه نیست، این است که مارکتینگ اتومیشن، ایجاد سرنخ را امکان‌پذیر می‌کند. یک پلتفرم مارکتینگ اتومیشن جایی است که می‌توانید از طریق آن کمپین‌های قطره‌ای ایمیلی ایجاد و میزان موفقیت آن‌ها را رصد کنید. (منظور از بازاریابی قطره‌ای یا چکه‌ای، برنامه‌ای است که در آن اطلاعات مربوط به کسب‌وکار را از طریق جریانی متناوب و پیوسته به مخاطبان برند انتقال ‌دهید. این جریان را می‌توان از طریق ایمیل، پست‌های شبکه‌های اجتماعی، کارت پستال‌ها، تماس‌های تلفنی، بروشورها و روزنامه‌ها انتقال داد.)

بدون ایجاد سرنخ، تبدیل سرنخ به مشتریان احتمالی سخت‌تر خواهد بود!

 

سخن پایانی

خب درنهایت باید بگوییم که این فقط ما نیستیم که مارکتینگ اتومیشن را ضروری و مفید می‌دانیم؛ اوپتیموس پرایم (Optimus Prime) عملاً معتقد است که مارکتینگ اتومیشن یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد برنامه‌‌های بازاریابی است که با شرکت شما رشد می‌کند. همچنین، حتی دیگر بخش‌ها مانند فروش و خدمات مشتریان را نیز همسو می‌کند.

آیا این مقاله نیاز شما را برطرف کرد؟

برای امتیازدهی روی ستاره‌ها کلیک کنید

میانگین 5 / 5. تعداد آرا 1

اولین نفر باشید که به این مقاله امتیاز می‌دهید